تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: غرب پشیمان شده است

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که غربی‌ها از انتقاد‌ها علیه ساخت مرکز جدید غنی‌سازی ایران نتیجه «معکوس» گرفته‌اند و از این مسئله «پشیمان» هستند.

روز جمعه ایران گزارش‌ها درباره ساخت یک مرکز غنی‌سازی جدید در نزدیکی شهر قم را تائید کرد. مقام‌های عالی‌رتبه آمریکا، فرانسه، بریتانیا و روسیه، از وجود این مرکز ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها می‌گویند که ایران در ساخت این مرکز جدید اتمی، «مخفی‌کاری» کرده است؛ امری که از سوی محمود احمدی‌نژاد رد شده است.

ایران اعلام کرده که به زودی به بازرسان آژانس اجازه خواهد داد تا از این تاسیسات بازدید کنند. این اقدام ایران، با استقبال مقام‌های آمریکایی مواجه شده است.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای احمدی‌نژاد امروز یکشنبه پس از ورود به تهران در جمع خبرنگاران گفت که غربی‌ها از پرداختن به این موضوع، «ضربه قاطع» خورده‌اند.

پرونده هسته‌ای ایران سال‌ها است که به موضوعی جنجال‌برانگیز میان تهران و کشور‌های غربی تبدیل شده است.

آنها بیم آن دارند که تهران در برنامه‌های هسته‌ای‌اش به دنبال دستیابی به بمب اتم باشد، اما مقام‌های جمهوری اسلامی هدف از فعالیت‌های اتمی خود را «صلح‌آمیز» اعلام کرده‌اند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود به سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و آن را «اعتراف تاریخی» خواند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت که مجموع سئوالاتی که خبرنگاران در زمان حضورش در نیویورک از وی پرسیده‌اند، «سئوالات یکسان و کلیشه‌ای» بوده که «مشخص بود که از یک جا هدایت می‌شد»

او گفت که آقای اوباما به «اشتباهات» گذشته دولت‌های سابق آمریکا «اعتراف» کرد.

احمدی‌نژاد همچنین به رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرد که در سخنان خود «صادق» باشد و اگر بخواهد «رفتارهای بوش با ادبیات جدید را مطرح کند، عمر کوتاهی از سیاست‌های بوش و سرنوشت بدتری در انتظار اوست.»

او در عین حال اظهار داشت که مجموع سئوالاتی که خبرنگاران در زمان حضورش در نیویورک از وی پرسیده‌اند، «سئوالات یکسان و کلیشه‌ای» بوده که «مشخص بود که از یک جا هدایت می‌شد.»

محمود احمدی‌نژاد که برای حضور در شصت و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، صبح امروز یکشنبه به تهران بازگشت.

وی نتیجه سفر خود را «مثبت» ارزیابی کرده است. احمدی‌نژاد طی پنج سال گذشته، پنج‌بار با سفر به آمریکا، در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل شرکت کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد برگشتی‌ ایران دوباره کر کری می خونی ها، حالا هر چه قدر میخوای دوباره دروغ بگو! کیه جز خودت و .... باور کنه، خودت نمی‌‌فهمی‌ چه قدر مردم دارن بهت می‌‌خندن؟ راستی‌ بگو ببینم با چه روشی‌ اوباما رو وادار کردی اعتراف کنه؟

-- ستاره ت ، Sep 27, 2009

احمدی‌نژاد: غرب پشیمان شده است
اوباما:
صریحاً تأکید کرد که گزینۀ نظامی را در مواجهه با تهدید اتمی ایران کنار نگذاشته است!
اقای احمدی نژاد تو قبلا گفته بودی که سر غربی ها رو بسقف میکوبی! خوب همه یکجا بودند تو هم میانشان چرا به هر کدامشان یک کشیده ابدار نزدی! یا حداقل اوباما رو تهدید به تجاوز میکردی! تا اوباما ایران و دوباره تهدید نظامی نکند! با حرفهای بی سر و تهی که زدی واقعا که ابروی هر چه ایرانی رو بردی! ...
موسی

-- بدون نام ، Sep 27, 2009

آقای احمدی نزاد چه معلوم!!! چرا تو که از سیاست الف و ب را هم نمی دانی بر صندلی سیاست مداران نشسته ای؟؟؟ در شگفتم!!!
ا بنها که ما شناختیم اینقدر صبر می کنند تا هر چه توان داری نشان بدی!! بعد هم همان می کنند که 3سال پیش با سران و 1 سال پس از انقلاب ایران کردند... تا کی می خواهید چیز یاد بگیرید. بیچاره مردمی که تو و دوستانت در باند تو و ج.ا نمایندهشون شدید!!!

-- مسعود ازپارس ، Sep 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)