تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

«منطق مرده‌سازی»
روزنامه رسالت در شماره امروز خود به قلم محمدکاظم انبارلوئی سرمقاله‌ای با عنوان «عمار یاسرها کجا هستند؟!» منتشر کرده است.

این روزنامه در سرمقاله خود به سخنان اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای در خصوص تاریخ اسلام و لزوم درس گرفتن از آن در شرایط کنونی اشاره کرده است.

روزنامه رسالت نوشته که ادعاها درباره تقلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران «دروغ» است و «حتی آن دسته از مردم که به غیر از احمدی‌نژاد رای داده‌اند، منطق مرده‌سازی و مرده‌سوزی را محکوم می‌کنند.»

نویسنده سرمقاله رسالت افزوده که «مردم اکنون صبوری می‌کنند و منتظرند ببینند قانون و قضا در مورد پدیده بغی و محاربه با نظام چه تصمیمی می‌گیرند. اگر خدای ناکرده در این امر کوتاهی ببینند، خود دست به کار می‌شوند.»

به نوشته این روزنامه، «سکوت برخی نخبگان و خواص در این میدان، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند کمک به اصل فتنه است.»

متن کامل سرمقاله

«مفاصل شبکه خاکستری»
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «پایان خاکستری‌ها» به قلم محمد ایمانی به بررسی حوادث ۱۰۰ روز اخیر پرداخته است.

این روزنامه از حوادث پس از انتخابات با عنوان «فتنه» یاد کرده که «به خودی خود از سرزندگی و حرکت شتابان انقلاب و نظام اسلامی در آغاز دهه چهارم» حکایت دارد.

کیهان در عین حال نوشته که حوادث اخیر نشان داد که «تمام اجزاء، مفاصل و ماموریت‌های شبکه خاکستری کودتا یکجا لو» برود.

به نوشته سرمقاله‌نویس کیهان، «این ۱۰۰ روز برای ملت ما و نخبگان صادق آن آزمایشگاهی شد برای تجربه عینی فتنه‌هایی که در احد و احزاب و تبوک و سقیفه و جمل و صفین تدارک شد تا میان رهبر و رهروان، میان امامت و امت شکاف افکند.»

کیهان در بخش دیگری از سرمقاله خود می‌آورد: «آغوش نظام برای خطاکارانی که توبه کنند و خود را نه طلبکار که بدهکار مردم و نظام بدانند، باز است. راه بازگشت را به سوی کسی- اگر قصد توبه و جبران داشته باشد- نباید بست.»

این روزنامه از حوادث اخیر همچنین با عنوان «جنگ نرم» دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و نوشته است: «جنگ نرم هنوز در اول راه است و جنگ‌های بزرگ‌تر با جبهه اصلی دشمن (استکبار) در پیش است.»

متن کامل سرمقاله

«افراط، سرلوحه اقدامات»
روزنامه آفتاب یزد هم در سرمقاله خود با عنوان «اگر مِلک شخصی خودتان بود...» از «انفعال» رسانه ملی و نمایندگان مجلس و دیگر نهاد‌ها در برابر برنامه‌ها و سیاست‌های دولت انتقاد کرده است.

این روزنامه به مسامحه مسئولان در برخورد با تصمیمات دولت اشاره کرده و سئوال کرده است: «آیا به راستی در برخورد با آحاد جامعه به ویژه جوانان نیز تا این حد مسامحه به خرج می‌دهند و ۷ ماه یا دو سال وقت صرف می‌کنند تا آنها را نسبت به قانون توجیه و آنگاه اجرای قانون را از آنها طلب نمایند؟»

این روزنامه همچنین سئوال کرده که «کدام‌یک از نــمـایـنـدگـان مجلس، مدیران و دستگاه‌های نظارتی و تریبون‌داران پرمخاطب، در مورد اموال و منافع شخصی یا حزبی خویش تا این حد مسامحه به خرج مـی‌دهـنـد کـه اکنون برای الزام مدیران دولتی به اجرای قانون، حسن خلق مفرط را سـرلـوحـه اقدامات خویش قرار داده‌اند؟»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «اتحادیه ۲۰ و ایران»

سرمقاله روزنامه جام‌جم با عنوان «محکمات نظام جمهوری اسلامی»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)