تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

رضایی: کمیسیون ملی انتخابات تشکیل شود

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای منع مداخله دولت در امور انتخابات، پیشنهاد تشکیل «کمیسیون ملی انتخابات» را داده است.

آقای رضایی گفته که تشکیل این کمیسیون، «جلب اعتماد بیشتر مردم» را به همراه خواهد داشت.

به گفته این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در صورت اصلاح قانون انتخابات که وی آن را دنبال می‌کند، «بسیاری از مشکلات انتخابات حل خواهد شد.»


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به جزئیات پیشنهاد خود اشاره‌ای نکرده است، اما گفته که آنچه که وی دنبال می‌کند، مشابه «کمیسیون مستقل انتخابات» افغانستان است.

رضایی که در جمع گروهی از دانشجویان مسجد سلیمان سخنرانی می‌کرد، از سنگین شدن «فضای امنیتی جامعه» پس از برگزاری انتخابات اظهار تاسف کرده است.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، «همانطور که برای مشارکت مردم حقی قائل هستیم، باید برای اعتراضات مردم هم حقوقی قائل شویم.»

به گفته محسن رضایی، در صورت اصلاح قانون انتخابات که وی آن را دنبال می‌کند، «بسیاری از مشکلات انتخابات حل خواهد شد»

رضایی افزوده است که «اگر اعتراضات قانونی باشد و رهبران اعتراضات، گفتمان اخلاقی و قانونی را رعایت کنند، نهادهای حکومتی هم باید بپذیرند.»

او پیش‌تر در اواخر تیرماه نسبت به تقابل «جمهوریت و اسلامیت نظام» هشدار داده و ادامه چنین وضعیتی را منجر به فروپاشی جمهوری اسلامی دانسته بود.

آقای رضایی تنها رقیب محافظه‌کار محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۲۲ خرداد ماه بود که بعد‌ها از پیگیری شکایت خود در خصوص «صحت نتیجه انتخابات» صرف‌نظر کرد.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد اصلاح‌طلبی که در انتخابات با احمدی‌نژاد رقابت می‌کردند، اعلام کرده‌اند که به خاطر «تقلب‌های گسترده»، دولت برآمده از انتخابات را «نامشروع» می‌دانند و به صورت قانونی با آن مبارزه خواهند کرد.

رضایی پیش از اینها گفته بود که احمدی‌نژاد، کروبی و موسوی و دیگر فعالان سیاسی «راهی جز کنار هم نشستن برای منافع ملی ندارند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خانه از پایبست ویران است و خواجه د ر فکر نقش ایوان ....

-- دوست همیشگی ، Sep 27, 2009

آقای محسن رضایی مگر نمی‌‌گفتی‌ رای در حکم ناموس است. چرا از ناموست دفاع نکردی تا این طور وحشیانه مورد تجاوز واقع نشود......

-- sam ، Sep 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)