تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دستگیری یک تیم «تروریستی» در غرب ایران

مقام‌های امنیتی ایران از شناسایی و دستگیری یک تیم «تروریستی» در استان کرمانشاه خبر داده‌اند.

وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده که چهار عضو این گروه که «وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان» هستند را چهارشنبه هفته گذشته دستگیر کرده است.

هویت این افراد فاش نشده است، اما اعلام شده که آنها از «طیف فریب‌خورده عوامل داخلی و مورد حمایت سرویس‌های دول استکباری» بوده‌اند.

آن‌طور که در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است، این افراد که در کشور‌های همسایه ایران مستقر بودند، قصد داشتند با انتقال «سلاح و مهمات» در ایران «ناامنی و وحشت» ایجاد کنند.

وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده که چهار عضو این گروه که «وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان» هستند را چهارشنبه هفته گذشته دستگیر کرده است

وزارت اطلاعات همچنین اعلام کرده که از محل دستگیری این افراد «۲۵ قبضه انواع سلاح جنگی از قبیل مسلسل‌های خودکار، تیربار گرینو، تک تیرانداز تابوک و کلت کمری» به همراه سه هزار فشنگ کشف و ضبط کرده است.

غرب ایران در یک ماه گذشته شاهد برخی اقدام‌های مسلحانه علیه مقام‌های دولتی بوده است.

در سنندج که مهمترین شهر استان کردستان محسوب می‌شود، طی هفته‌های اخیر چند اقدام مسلحانه صورت گرفت که مرگ دو روحانی بلند پایه این استان را در پی داشت.

ماموستا ملامحمد شیخ‌الاسلام، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و ماموستا برهان عالی، امام جمعه موقت سنندج و بهاران، دو روحانی استان کردستان هستند که شهریور ماه گذشته در دو اقدام مسلحانه جان خود را از دست دادند.

حسن داوطلب، قاضی شعبه چهار دادیاری سنندج نیز چندی پیش از یک سوءقصد‌ مسلحانه جان سالم به در برده بود.

قاضی کامیابی، دادستان دادسرای انقلاب استان کردستان نیز در شهریورماه از سوی چند فرد مسلح، هدف شلیک گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)