تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اسرائیل: ایران به دنبال سلاح اتمی است

اسرائیل می‌گوید که افشای دومین مرکز غنی‌سازی اورانیوم در ایران، ثابت می‌کند که این کشور بدنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است.

روز گذشته جمعه، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وجود دومین مرکز غنی‌سازی اورانیوم در ایران، مقام‌های این کشور این خبر را تائید کردند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‌ای با تائید گزارش ایران به این سازمان در مورد این مرکز جدید اعلام کرد که از مقام‌های جمهوری اسلامی برای ارائه جزئیات در این خصوص، درخواست همکاری کرده است‌.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل در گفتگو با رادیو دولتی اسرائیل گفت که کارشناسان شرق و غرب، تردیدی ندارند که ایران بدنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است.


آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل(AFP)

وی در عین حال ابراز امیدواری کرده است که گروه ۱+۵ در جریان مذاکرات اول اکتبر، موضعی «صریح» در برابر ایران اتخاذ کند.

وزیر خارجه اسرائیل همچنین از این که جهان سعی می‌کند این «رژیم خشمگین» را آرام کند و از پذیرش واقعیت در خصوص آن پرهیز می‌کند، انتقاد کرد.

اسرائیل همواره در خوصص تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، ابراز نگرانی کرده و ایران هسته‌ای را برای جهان خطرناک دانسته است.

انتشار خبر ساخت دومین کارخانه غنی‌سازی اورانیوم در ایران، خشم گروه ۱+۵ را برانگیخته است.

آنها ایران را تهدید کرده‌اند که در صورت خودداری از شفاف‌سازی در جریان مذاکرات ژنو، باید آماده مواجهه با تحریم‌های سخت باشند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)