تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اوباما: ایران باید شفاف‌سازی کند

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد که در خصوص پرونده هسته‌ای خود «شفاف‌سازی» کنند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای اوباما «شفاف‌سازی» ایران در مورد فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را در جریان مذاکرات اول اکتبر با غرب، یک «ضرورت» دانست.

وی در عین حال ایران را تهدید کرد که باید بداند که همه جهان در مقابل این کشور متحد شده‌اند.


رویترز

اظهارات وی ساعاتی پس از اعلام خبر ساخت دومین مرکز غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران مطرح شده است.

به گزارش رویترز، رئیس جمهوری ایالات متحده اظهار داشت که از اتحاد میان شورای امنیت در خصوص ایران «خوشحال» است، چرا که پیش‌تر، برخی از اعضا در مورد واکنش سریع به اقدامات ایران، تردیدهایی داشتند.

اشاره وی به مخالفت‌های قبلی روسیه و چین در خصوص افزایش تحریم‌ها علیه ایران بود که در روزهای اخیر، به همراهی با سایر اعضای شورای امنیت تغییر یافته است.

اوباما «شفاف‌سازی» ایران در مورد فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را در جریان مذاکرات اول اکتبر با غرب، یک «ضرورت» دانست

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوباما افزود که وی همچنان به استفاده از شیوه‌های دیپلماتیک در قبال ایران پایبند است، اما گزینه اقدام نظامی علیه این کشور هرگز حذف نشده است و اکنون، تصمیم با ایران است.

وی همچنین اظهار داشت که مدتی است از وجود این مرکز غنی‌سازی ایران در اطراف شهر قم باخبر بوده و همراه با متحدانش، در درستی این اطلاعات که سیستم‌های امنیتی آمریکا، بریتانیا و فرانسه در اختیار آنها قرار داده بودند، تردید نداشتند.

وی پیش از این نیز در نشست خبری مشترکی با نیکولای سارکوزی و گوردون براون، گفته بود که ابعاد مرکز جدید هسته‌ای ایران، مغایر اهداف صلح‌آمیز اتمی است و جمهوری اسلامی با این اقدام، مقررات بین‌المللی را به «چالشی مستقیم» کشیده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)