تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

جنتی: مردم با اغتشاشگران برخورد کنند

آیت‌الله جنتی می‌گوید که اگر دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی نتوانند وظیفه خود را در برخورد با «اغتشاشگر و آشوبگر» انجام دهند، «وظیفه» هر زن و مرد مسلمانی است که با آنها برخورد کند.

در جریان اعتر‌اض‌های اخیر به نتایج انتخابات، بسیاری از محافظه‌کاران و رسانه‌های نزدیک به دولت، معترضان را «آشوبگر و اغتشاشگر» نامیده‌اند.


احمد جنتی

آقای جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مال، جان و آبروی مسلمانان باید در امان باشد، افزود: «زمانی که تشکیلات حکومتی برقرار است، این وظایف به عهدهٔ تشکیلات حکومتی است، اما اگر این تشکیلات در این زمینه توان نداشت، به عهده مردم است.»

در جریان سرکوب معترضان، شمار زیادی از نیروهای لباس شخصی، اقدام به ضرب و جرح معترضان کردند. هیچ نهاد رسمی تا کنون مسئولیت اقدامات لباس شخصی‌ها را بر عهده نگرفته است.

«زمانی که تشکیلات حکومتی برقرار است، این وظایف به عهدهٔ تشکیلات حکومتی است، اما اگر این تشکیلات در این زمینه توان نداشت، به عهده مردم است»

خطیب جمعه تهران، ادامه داد که اگر کسی دست به «ظلم و تجاوز و فتنه» زد، همه مسلمانان موظف هستند با او «برخورد» کنند.

این اولین بار است که یک مقام رسمی، مردم را دعوت به برخورد با معترضان می‌کند.

صفوی: افراد خودی، جامعه را دچار تنش کردند
سرلشکر رحیم صفوی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: «برخی از نخبگان و اطرافیان آنها در حق رهبری جفا کردند و در مقابل قانون‌شکنان با صراحت برخورد نکردند.»

وی ادامه داد: «در فتنه اخیر شاهد بودیم که برخی از خودی‌ها با اتخاذ مواضع خلاف امنیت ملی و مصالح کشور، مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.»

آقای صفوی در ادامه اظهار داشت که برخی از خودی‌ها به جای اینکه خود را «سپر مقام معظم رهبری قرار دهند، در پشت سر ایشان قرار گرفته و سنگر گرفتند.»


سرلشکر صفوی

وی بدون نام بردن از فرد و جریان خاصی، برخی از افراد و گروه‌های سیاسی را به «قانون‌شکنی و ظلم» در حق مردم، نظام و آیت‌الله خامنه‌ای متهم کرد.

پیش از این برخی فرماندهان نظامی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و احزاب اصلاح‌طلب را به «قانون‌شکنی و تحریک معترضان» متهم کرده بودند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که افراد «خودی و داخلی» جامعه را دچار تنش کرده‌اند و از موضع سیاسی خود بازنگشتند، اظهار امیدوار کرد که «این افراد به دامن اسلام بازگردند.»

آقای صفوی جنگ نرم را «نوع بسیار پیچیده و پنهان از عملیات روانی دشمن» دانست و هدف آن را «تغییر در نگرش‌ها و باورهای یک ملت» معرفی کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای، روز گذشته در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان نسبت به تدارک «جنگ نرم» علیه ایران هشدار داده بود.

«برخی از خودی‌ها به جای اینکه خود را سپر مقام معظم رهبری قرار دهند، در پشت سر ایشان سنگر گرفتند»

وی رسانه‌های خارجی، نیروهای انسانی، نویسندگان، نخبگان، روشنفکران و بازرگانان بین‌المللی را از جمله «ابزارهای» جنگ نرم دانست.


به گفته رحیم صفوی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران، «نیروهای نفوذی قدرت‌های بزرگ» در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و دولتی نیز از دیگر ابزارهای جنگ نرم هستند.

فرمانده سابق سپاه، از «محبوبیت‌ انداختن» نیروهای مسلح را از دیگر شیوه‌های جنگ نرم عنوان کرد و گفت: «چنان‌چه روحیه نیروهای مسلح به هم بریزد، در امنیت ملی کشور ما تاثیرگذار خواهد بود.»

در جریان ناآرامی‌های اخیر ایران علاوه بر نیروی انتظامی، برخی نیروهای سپاه و بسیج نیز اقدام به سرکوب معترضان کردند.

گفته می‌شود شماری از دستگیرشدگان در بازداشتگاه‌های سپاه زندانی شده‌اند. در سه ماه گذشته، هزاران نفر از معترضان به نتایج انتخابات بازداشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

((جناب سرلشکر صفوی، فرمانده سابق سپاه، از «محبوبیت‌ انداختن» نیروهای مسلح را از دیگر شیوه‌های جنگ نرم عنوان کرد.))

پیشنهاد:
در راستای مقابله با این روش "دشمن" و در راستای کسب محبوبیت برای نیروهای مسلح، چطور است به جوانان معترض تجاوز بفرمایید، آنها را تا حد مرگ بزنید و به قتل برسانید. تا به این طریق دل آنها بدست آید و کلی "محبوب" ملت بشوید!!

-- آریا ، Sep 25, 2009

به سفارش جنتی من گوش خودمو گرفتم.بقیه مردم هم این کارو بکنن ...

-- بدون نام ، Sep 25, 2009

عجب مشکلی‌ داریم،

این آقایان در یک فضای حقیقت دوم و سوم بسر میبرند. هر آنچه اتفاق افتاده است بی‌یک نحوی بی‌نفع جمهوری سیاه اسلامی باید تمام شود. در پزشکی‌ بی‌این نارسائ‌ها سیندرم‌های psychotic مینامند. بیمار از واقعیت بدور است و در دنیای خیال زندگی‌ می‌کند.

آقایان کودتا و آشوب کردند، ملت ایران تقصیر دارد!!!!!

آقایان و اعیادی رذل‌شان ابروی و حیثیت مسلمانان را بی‌باد داده‌اند، ملت بی‌دریغ ایران باید جواب پس بدهد؟؟؟؟؟؟

همیشه هم یک دشمن موهوم هست که باید ملت از او بترسند. اگر از من بپرسید این دشمن خطرناک خود آقایان ...جمهوری هستند که

ملت مسلمان را بیش از ۳۰ سال تحمیق کردند. و جلو تکامل فکریش را گرفتند که با دعای امان‌یجیب در قرن ۲۱ مشکلاتش را حل کند.!!!!!!
ملت مسلمان را اگر زیر بار این افکار عقب افتاده نرود، بی رگبار گلوله و تهاجم تجاوز قرار داده‌اند.
این آقای سر لشکر هم که نمیفهمد که در تمدن بشر امروزی هر شهروند حق زیر سوال بردن این رهبر بی‌لیاقت را دارد. فرق این آقا با سرداران هیتلر چیست؟؟؟؟ آنها هم مثل این آقایان برای رهبرشان هر گونه انسانیت را زیر پا گذشتند.تاریخ دوباره باید تکرار شود و همان جریان هولوکاست باید به سر فرزندان دلیر این مرز و بوم دوباره تکرار شود.

درد زیاد است و سخن مجال سوز درد دل‌ نیست. آرزوی آزادی انسانیت بی‌دل‌ ملت ایران مانده است.

...

-- دکتر میر حسین ، Sep 25, 2009

بنظر من آقای جنتی تلویحاً حکم ترور شخصیتهای سیاسی منتقد و مخالف دولت رو که بنظر ایشان سردمدار مخالفتهای اخیر بودند، صادر کرده. علیه حجاریان هم چنین حکمی قبلاً صادر شده بود.

-- ح ، Sep 25, 2009

جنتی، این مردمی که من دیدم به تو که سهله،به اربابتم تودهنی میزنن.

-- بچه خانی آباد ، Sep 25, 2009

حکم علنی اغتشاش!

-- بدون نام ، Sep 25, 2009

آقای ...صفوی آنچه نیروهای نظامی را از چشم مردم انداخت من و ما نبودیم، شما و آنها بودید! آنها بودند که با ساطور و قمه مردم را در خیابان شقه کردند، آنها بودند که مردم را سرکوب کردند، آنها بودند که طبق گزارشاتی که شما هم حتما ـ اگر البته سواد خواندن و نوشتن داشته باشید ـ آنرا خوانده اید. گزارش از این قرار است که محسن روح الامینی وقتی فریاد می زده در زیر تجاوز و میگفته که بابا من از نزدیکان خود رهبری هستم من پسر روح الامینی هستم من با دکتر احمدی نژاد دیدار داشته ام، و آن متجاوز در حین تجاوز به او می گفته اینم برا دروغت، و بعد میدهدش دست یک تجاوز گر دیگر بخوانید یک پاسدار، بخوانید یک بسیجی و بعد بیشتر از هفت بار به این طفل معصوم تجاوز می شود، و بعد داستان غم انگیز آن شخص بیمار است که با چوب جارو بدن مجروح محسن را نشانه می رود و او زیر تجاوز می میرد، و پدرش می رود به دستبوسی رهبر معظم و از او تشکر می کند! آری:
برادر سپاهی، چقدر تو بی حیایی !
و آقای جنتی هم ما دیگر می دانیم که از وحتش است که هی فتوای مرگ صادر می کند. ولی اگر صدام و هیتلر و چائوشسکو توانستند از دست خونهایی که ریختند بگریزند تو اربابت امام خامنه ای هم خواهید توانست. و گر نه که این خط و این نشان، چنان شوی که چادر سر کنی و بند بیندازی و سرخاب و سفیداب بمالی و از کوچه و بازار بگریزی! و اما سایت زمانه که در این زمانه و در این زمینه سانسور می کند باید برای این کارش پاسخی داشته بادش. اینان فتوای مرگ و تجاوز می دهند! خواهران و برادران میهنی!

-- بدون نام ، Sep 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)