تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مدودف: از تحریم ایران حمایت می‌کنیم

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک، مسکو از افزایش تحریم‌ها علیه ایران حمایت خواهد کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، همراهی روسیه با آمریکا در خصوص تشدید تحریم ایران، پس از دیدار وی با باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده، به طور علنی مطرح می‌شود.

آقای اوباما پس از دیدار با همتای روس خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که طرفین بر افزایش تحریم تهران، در صورت نتیجه نگرفتن از مذاکرات اول اکتبر میان غرب و جمهوری اسلامی، توافق نظر دارند.


AP

آقای مدودف نیز در اظهاراتی شفاف‌تر افزود که اگر تلاش‌هایی که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حال انجام است، شکست بخورد، روسیه از تحریم‌ها حمایت می‌کند.

مدودف این اظهارات را در دانشگاه پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا در میان دانشجویان مطرح کرد. ۵۰ سال پیش از این نیز، نیکیتا خروشچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی در جریان سفر تاریخی ۱۹۵۹ خود به آمریکا در این دانشگاه سخنرانی کرده بود.

رئیس جمهوری روسیه که برای شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ به پیتسبورگ سفر کرده بود، با این حال تاکید کرد که تحریم را بهترین شیوه دستیابی به نتیجه در پرونده هسته‌ای ایران نمی‌داند.

مدودف در عین حال، تصمیم «شجاعانه» باراک اوباما در لغو طرح استقرار سپر دفاعی در اروپای شرقی را ستایش کرد.


مدودف در جمع دانشجویان دانشگاه پیتسبورگ

تحلیلگران می‌گویند این اقدام آمریکا، روسیه را به همکاری در قبال پرونده هسته‌ای تهران ترغیب کرده است.

روز گذشته نیز دولت چین اعلام کرده بود که در عین همکاری با سایر اعضای گروه ۱+۵ در خصوص ایران، مخالف افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است.

غرب ایران را به انتخاب میان دو گزینه انزوا و تحریم بیشتر و یا شفاف‌سازی و همکاری با جامعه بین‌المللی تهدید کرده است.

اسرائیل نیز پس از انکاردوباره هولوکاست از سوی محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل، خواستار اتحاد جهانی در مقابل دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد و این کشور را تهدیدی برای کل جهان دانست.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)