تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سپاه پاسداران در ایران بانک می‌زند

با تصویب شورای پول و اعتبار، اولین بانک سپاه پاسداران در ایران راه‌اندازی می‌شود.

محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، از تصویب اساسنامه تبدیل موسسه مالی و اعتباری «انصار» به بانک، در نشست سه‌شنبه شب شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی خبر داد.

به گفته وی، موسسه مالی و اعتباری انصار پس از سال‌ها فعالیت، برنامه‌های خود را با ضوابط پولی و بانکی کشور تطبیق داده و اجازه پذیره نویسی، تاسیس و ثبت را دریافت کرده تا در قالب بانک فعال شود.

آقای بهمنی می‌گوید این بانک برای شروع فعالیت‌هایش، باید سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد تومانی را تامین و ۳۵ درصد آن را به حساب نهاد پولی واریز کند.


وی اضافه کرد: «این بانک پیش از آغاز فعالیت رسمی، باید پذیره نویسی کند و به صورت سهامی عام درآید و سهام خود را در بورس عرضه کند.»

بانک انصار، از سال ۱۳۶۷ فعالیت خود را تحت عنوان صندوق قرض الحسنه، برای تامین نیازهای مالی نیروهای سپاه در قالب «وام» آغاز کرد.

این موسسه در دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به موسسه مالی تبدیل شد و در حال حاضر ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد.

گفته می‌شود، سپاه پاسداران درصدد است تا موسسه مالی و اعتباری مهر را نیز به بانک تبدیل کند. این موسسه، تحت نظر بسیج اداره می‌شود

گفته می‌شود، سپاه پاسداران درصدد است تا موسسه مالی و اعتباری مهر را نیز به بانک تبدیل کند. این موسسه که پیش از این با نام صندوق قرض‌الحسنه بسیجیان فعالیت می‌کرد، تحت نظر بسیج اداره می‌شود و شرکت سرمایه‌گذاری «مهر اقتصاد ایرانیان» را نیز راه اندازی کرده‌ است.

شرکت‌های مخابرات، فولاد مبارکه، تراکتورسازی تبریز، داروسازی جابربن حیان، صدرا و ایرالکو از جمله شرکت‌هایی هستند که بخشی از سهام آنها از سوی شرکت «مهر اقتصاد ایرانیان» خریداری شده ‌است.

موسسه مالی و اعتباری مهر ۲۳ آذر ماه ۱۳۷۲ با سرمایه اهدایی رهبر جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۱۰ میلیون ریال آغاز به کار کرد. این موسسه در سال ۸۶ دومین مقام رشد منابع در نظام پولی و بانکی کشور را کسب کرده‌است.

موسسه مالی و اعتباری ایرانیان، وابسته به ارتش ایران و موسسه مالی و اعتباری قوامین، وابسته به نیروی انتظامی از دیگر نهادهای مالی وابسته به نیروهای مسلح در ایران هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شکر شکن شوند همه طوطیان هند، زین قند پارسی‌ که به بنگاله می‌‌رود.
غرض این بود که بگویم من که صفا کردم که خواندم سپاه پاسداران در ایران بانک می‌‌زند!! حقی‌ که نه فقط بانک می‌‌زند بلکه سرمایه‌های ملت را هم می‌‌زند، یا شاید به پای سپاه پاسداران انداخته اند؟

-- ستاره ت ، Sep 24, 2009

سپاه پاسداران می خواد بانک بزنه ، مسلحانه یا غیر مسلحانه؟

-- شمیم ، Sep 24, 2009

از سپاه از دیر باز بانکی بود که از مردم چپاول می کرد، و هم بانکی شد از خزانه ی آن تیر به قلب مردم، تجاوز به مقعد دختران و پسران ایران زمین شلیک می کند! آری سپاه پاسداران دیری که بانکی ست که از خزانه ی آن تجاوز و تعدی و خشونت و نامردی و انیرانیت یعنی ضدیت با ایران سکه ی رایج اوست. ما ملت این بانک را ویران خواهیم کرد!

-- بدون نام ، Sep 24, 2009

در کجای جهان متمدن دیده اید که یک سازمان نظامی، نه تنها قدرت سیاسی بلکه قدرت اقتصادی نیز داشته باشد و بانک مرکزی که حافظ ثبات اقتصادی کشور است، نیز این هیولای مالی را در کنار خود بپذیرد؟

آخوندها چاپیدن اقتصاد این کشور فلک زده را نیز به این صورت رسما به ما ایرانیان اعلام میکنند.

در این کشور بیدریغ همیشه از هر جنسی‌ دو نمونه‌اش داریم. در کنار رئیس جمهور که انتخاب ملت باید باشد!!!!!!!!، یک رهبر داریم که هر چه من و شما بخواهیم میتواند رد کند؟؟؟

در کنار ارتش که پاسدار مرزهی این کشور است، سپاه داریم که مواظب ارتش باشد؟؟؟؟

حالا کنار بانک مرکزی و دیگر بانکهای ایران که اساسا در چهار چوب معادلات اقتصاد جهانی‌ کار میکنند، باک سپاه را داریم که پاسدار جیب آقایان .... باشد.

به تمام آنها که دلشان به حال ایران میسوزد، تسلیت عرض می‌کنم. دوباره به روشی‌ دیگر از معادلات (اقتصادی) جامعه متمدن بشری چند قدمی‌ به عقب برگشتیم. حرکت بعدی آقایان این است که واحد پول را دینار کنند و به جای ارز بین المللی، چک الله اکبر بفروشند!!!!!!

دکتر میر حسین

-- دکتر میر حسین ، Sep 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)