تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

خاتمی ادعای کیهان و ایرنا را تکذیب کرد

دفتر محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، برخی گزارش‌ها درباره دیدار وی با جورج سورس رئیس هیات مدیره موسسه «جامعه باز» را تکذیب کرد.

خبرگزاری دولتی ایرنا و روزنامه کیهان طی دو روز گذشته، در گزارش‌هایی ادعا کرده‌اند که آقای خاتمی در جریان یکی از سفرهای خارجی خود، با جورج سوروس دیدار و گفتگو داشته است.

روزنامه کیهان در شماره امروز سه‌شنبه خود در گزارشی به نقل از سوروس نوشته که وی دو دیدار به «یاد ماندنی» با آقای خاتمی داشته است.

روزنامه کیهان افزوده که سوروس گفته در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۶ و ژانویه ۲۰۰۷ در حاشیه اجلاس داووس، با محمد خاتمی رئیس جمهوری ایران ملاقات داشته است.


دفتر خاتمی با ابراز تاسف از ادامه «شایعه‌ سازی‌ها» علیه شخصیت‌های انقلاب اسلامی ایران، اعلام کرده که «آنچه به نقل از فردی به نام جرج سوروس در پاره‌ای مطبوعات و رسانه‌ها آمده یا تیتر سازی شده است، اساساً فاقد صحت» است.

این اطلاعیه همچنین افزوده که «محمد خاتمی، نه این شخص را می‌شناسد و نه طبعاً در داووس یا جای دیگری با ایشان دیدار و گفت‌و‌گوی شخصی یا مشخصی داشته است.»

دفتر آقای خاتمی تاکید کرده است: «این دروغ پردازی‌ها و تهمت زنی‌ها در وجدان بیدار مردم شریف، نه تنها بی‌اثر بوده، بلکه نتیجه معکوس به همراه خواهد آورد.»

در این اطلاعیه آمده که «از بداخلاقی در جامعه و نظامی که باید مهمترین شاخصه آن، راستی و اخلاق باشد، به خدا پناه می‌بریم.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای پیش‌تر در خطبه‌های نماز عید فطر هشدار داده بود که «هیچ‌کس حق ندارد مسائلی را که اثبات نشده، بیان کند و دیگران را زیر بار فشار تهمت قرار دهد.»

دفتر خاتمی اعلام کرده است: «این دروغ پردازی‌ها و تهمت زنی‌ها در وجدان بیدار مردم شریف، نه تنها بی‌اثر بوده، بلکه نتیجه معکوس به همراه خواهد آورد»

اکبر هاشمی رفسنجانی هم امروز سه‌شنبه در آغاز به کار اجلاس خبرگان رهبری گفت: «نباید اجازه داد هر کس هر چه دلش می‌خواهد بگوید و این به معنای بی‌اعتبار کردن و بردن آبروی افراد است.»

در ایران پس از افزایش تنش‌های سیاسی و امنیتی بر سر صحت نتیجه انتخابات، جریان‌های سیاسی در رسانه‌های خود مطالبی علیه یکدیگر منتشر کرده‌اند که برخی از آنها در هیچ دادگاه و محکمه‌ای به اثبات نرسیده است.

برخی چهره‌های محافظه‌کار و فرماندهان نظامی، رهبران جریان اصلاحات را به تلاش برای راه‌اندازی «انقلاب مخملی» با حمایت کشور‌های غربی متهم می‌کنند و در مقابل جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب نیز می‌گویند که این فرماندهان با همکاری برخی از صاحبان قدرت، علیه مردم دست به «کودتای مخملی» زده‌اند.

طی سه ماه گذشته ده‌ها فعال سیاسی و مدنی در ایران در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و محاکمه شده‌اند.

برخی از این فعالان سیاسی در جلسات محاکمه خود که از تلویزیون ایران پخش شده است، اظهاراتی متناقض با زمانی که آزاد بودند، ایراد کرده‌اند.

آنها همچنین اتهاماتی متوجه برخی از رهبران اصلاحات کرده‌اند که به گفته آقای خامنه‌ای، این اظهارات «حجت قانونی و شرعی‌» ندارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چرا اینقدر رهبران به اصطلاح اصلاحات ترسو و ... هستند!؟دیدار و گفتگو با جورج سورس رئیس هیات مدیره موسسه «جامعه باز» که جرم و گناه نیست! که شماها باید مرتب در مقابل ....مانند شریعتمداری از خودتان دفاع و یا چیزی را انکار کنید! همین ترس و.... و محافظه کاری باعث شکست شماها و از دست دادن محبوبیت در بین مردم شد!
طرفداران جامعه باز و آزادی برای ایران،

-- Jamee Baz va AZADI baraye IRAN ، Sep 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)