تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

جعفری: سپاه خودسرانه وارد امور نمی‌شود

محمدعلی جعفری می‌گوید که تصمیم ورود سپاه پاسداران به امور «بی‌ربط و با‌ربط» با این نیروی نظامی نیست.

آقای جعفری افزوده که سپاه تاکنون به طور «خودسرانه» وارد هیچ مرحله‌ای که مربوط به ماموریت انقلابی‌اش نباشد، نشده است.

به گفته این فرمانده نظامی، سپاه پاسداران «هرگز خودش تصمیم نمی‌گرفته که وارد چه اموری» بشود.

اظهارات محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران امروز سه‌شنبه در روزنامه جام‌جم منتشر شده است.


محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران

سپاه پاسداران مهمترین نیروی نظامی در ایران به شمار می‌رود که یکی از وظایف خود را «حفظ» نظام جمهوری اسلامی می‌داند.

فرماندهان این نیروی نظامی در سال‌های اخیر از سوی رهبران جریان اصلاحات به دخالت در امور سیاسی و انتخاباتی متهم شده‌اند.

سپاه پاسداران پس از پایان جنگ هشت ساله عراق و ایران، وارد بسیاری از پروژه‌های اقتصادی شده و مالک برخی شرکت‌های معتبر اقتصادی در ایران است.

بسیج یکی از زیر مجموعه‌های این نیروی نظامی به شمار می‌رود که گزارش شده در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی ایران، وظیفه «سرکوب» معترضان را بر عهده داشته است.

آقای جعفری در واکنش به انتقاد‌ها در خصوص ورود سپاه پاسداران به امور اقتصادی و سیاسی، افزوده که سپاه «هیچ دکانی» باز نکرده است و خود را «مالک» چیزی نمی‌داند.

جعفری در واکنش به انتقاد‌ها در خصوص ورود سپاه پاسداران به امور اقتصادی و سیاسی، می‌گوید که سپاه «هیچ دکانی» باز نکرده است و خود را «مالک» چیزی نمی‌داند

به گفته این فرمانده نظامی، تجربه سپاه پاسداران با «تجربه مافیاهای نظامی» در سایر کشور‌ها «همخوانی» ندارد و سپاه «هیچ نوع زیاده‌خواهی یا انحصارطلبی یا منفعت‌طلبی تشکیلاتی» را دنبال نمی‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران اظهارت داشته است که در میدان دفاع از انقلاب اسلامی، «نمدی وجود ندارد که بخواهیم کلاهی از آن برای سپاه بسازیم.»

وی در دفاع از دخالت نیروهای سپاه در برخورد با معترضان به نتیجه انتخابات در ماه‌های اخیر نیز گفت که سپاه، «توطئه‌ای» که قصد حذف «جمهوریت» نظام را داشت، خنثی کرده است.

در ایران پس از اعلام نتیجه انتخابات اعتراض‌های گسترده‌ای شکل گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر شد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات، دولت برآمده از این انتخابات را «نامشروع» دانسته و اعلام کرده‌اند که با آن مبارزه خواهند کرد.

فرماندهان سپاه می‌گویند که آنها در این انتخابات مانع شکل‌گیری «انقلابی رنگی» در ایران شده‌اند که از سوی آقای موسوی، نخست وزیر پیشین ایران «تدارک» دیده شده بود.

این در حالی است که موسوی و برخی از رهبران اصلاحات، این ادعا‌ها را رد کرده و گفته‌اند که در این دوره از انتخابات، «کوتایی مخملی» علیه مردم صورت گرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اين يعني اينكه دخالت‌هاي سپاه با اجازه (و اصلا به فرمان) خامنه‌اي بوده...؟
چون سپاه ميدونه كه اگه برملا بشه كه كشور داره توسط نظامي‌ها اداره و تصميم‌گيري ميشه (جدا از اينكه خامنه‌اي بازيچه‌ي سپاه هست يا نه ولي هيچكس نميتونه منكر نقش خارج از حد و قانون سپاه در كشور بشه)
اينا ميدونن اگه "نقش ِ بي‌اندازه‌سپاه در اداره كشور" برملا بشه، اونوقت زدن و مشروعيت زدايي دولت و حكومت بسيار بسيار فراگيرتر خواهد بود...براي همينم به تكاپو افتاده كه بگه نه اصلا نه سلطه‌ي اقتصادي وجود داره و نه سياسي(مثل هميشه ديوار حاشا بلند..)

-- بدون نام ، Sep 22, 2009

راست میگه ایشون. نمدی وجود نداره- ولی فرش ابریشمی100 متری نایین و تبریز رد و بدل میشه. تازه این نمونه کوچیکشه .... خدا میدونه خود این جناب چه هدایایی میگیره وقتی سرکوب- کشتار- ضرب و شتم با موفقیت انجام میشه. خجالت هم خوب چیزیه.

-- N ، Sep 22, 2009

مي گويد اين نمد براي ما كلاه نمي شود. اما كلاهي كه سرش دارد داد مي زند كه از كدام نمد آمده است.

-- بدون نام ، Sep 22, 2009

در اینکه جعفری می گوید سپاه همانند مافیای هیچ نیروی نظامی دیگری در هیچ کشور دنیا نیست راست می گوید! انصافا هم راست می گوید! در سال 1993 در کشور آفریقایی چاد یک دختر بیست ساله مورد تجاوز یک افسر چادی قرار گرفت، در آن زمان فرمانده ی آن نیرو خلع ید شد، آن افسر به هفت سال زندان محکوم شد! و چنانکه در پرونده ی عفو بین الملل ذکر شده، آن دختر بعد از آنی که آن افسر هفت سال زندانش تمام شد دوباره و اینبار به مراجع بین امللی مراجعه کرد و شکایتش اینک در جریان است! اما در نزد بسیج و سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی ما از ابتدای پیدایش و تجاوز جنسی .... تا دزد .... در لندن و دستگیریش با عکس و عنوان و دخالت وزارت خارجه ی ایران و بعد انگلیس برای آزادیش تا فتوای ازاله ی بکارت دخترکان ده دوازده ساله توسط خمینی و بعد توسط همین رهبری فرزانه خامنه ای و البته توسط سردار سازندگی رفسنجانی و بعد فتوای تجاوز توسط رهبری معظم برای رو کم کنی و سرکوب و کشتار جنبش سبز و همه و همه بدستور و به فتوای نایب خود امام زمان حجت ابن الحسن، که او هم از طرف خدا ست وو اینکه خود آقای میر غضب ولایت جعفری می گوید که ما بی دستور امام علی خامنه ای آب هم نمی خوریم. آری با این همه حسنات کجای این مافیا حتا با مافیای خشن ترین و ضد بشری ترین حکومتهای جهان قابل مقایسه است!
خوانندگان محترم برای دریافت چگونگی آنچه در پشت این پرده وحشناک می گذرد بنده پیشنهاد می کنم به نوشته های آیت الله محمد هادی معصومی مراجعه کنند. این ملا که .... خود اعتراف می کند که اجدادش همه ... و آخوند بوده اند سالها پیش از اینی که این ماجراها هویدا شود او پته ی آنان را روی آب ریخته بود! شما کافی ست فیلتر شکن داشته باشید و نام این آخوند را در گوگول بنویسید.
.....

-- بدون نام ، Sep 22, 2009

سپاه روی همه ....قبلی را سفید کرده است. صد رحمت به ...زمان شاه. یک قلمش همین اواخر رو شد: هجده میلیارد دلار ثروت مملکت در ترکیه به باد رفت، که حتی اردوغان نخست وزیر ترکیه هم از سرازیر شدن این مبلغ به خزانه ی کشورش ابراز خوشحالی کرد. وقتی شمش های طلا هست آدم چه نیازی به نمد دارد؟! احسان از آلمان

-- احسان ، Sep 22, 2009

درغگویی و بی شرمی خصو صیت مشترک همه
انانی است که به زباله دان تاریخ تعلق دارند.

-- بدون نام ، Sep 22, 2009

..... آقای جعفری از یاد برده که فقط خالق و پاسدار عالم به ظاهر و باطن این «پاسدار نمایان» آگاهی و احاطه کامل دارد.

-- بدون نام ، Sep 22, 2009

قیافه این بابا را باید در عکسهای روز قدس دید.
وحشت از همه ماهیچه های صورتش میبارد!!!
اگر کسی مشکلی ندارد پس چرا وحشت چرا توجیهات من دراوردی؟
به احتمال زیاد جریان این است که سپاه و ستاد کودتا به سرکردگی مجتبی پسر خامنه ای میل داشتند پشت صحنه بمانند و سید علی را به خط اول فرستادند ولی عوامل زیر حسابهای کودتا چیان را به هم زد:
١) حظور میلیونی مردم و تداوم اعتراضات و اتحاد مردم از اقشار و طیف های مختلف خصوصا در داخل کشور
٢) اشتباهات کودتا چیان از جمله کشتار و زندان و تجاوز و پخش بیدادگاه از رسانه کودتا
٣) افشاگریهای مختلف مردمی بوسیله اینترنت و موبایل و غیره و افشاگری اقای کروبی
حال باید دید که زیر این فشارها کی و چگونه همگانی عوامل صادق و درجه پایینیهای سپاه با مردم به تزلزل بیشتر و سقوط نهایی نظام کمک خواهد کرد.
درود بر ایران و ایرانی
....

-- بدون نام ، Sep 22, 2009

حاج ممد علی، اولاّ بگو ماموریت انقلابی‌ سپاه چیست؟ و بعد توضیح بده، دخالت های سپاه و بسیج در امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توسط چه کسانی تصمیم گیری و به اجرا گذاشته می شود؟ پاسخ این سئوالات را، در دادگاهی که برای رهبران سپاه و بسیج در آینده تشکیل خواهد شد باید بدهید!
....

-- Dadgah Haghighat Yab ، Sep 22, 2009

بر اساس آنچه آقاي جعفري مي گويد گويا سپاه به دستور مقامهاي بالاتر عليه انجمن حجتيه و طرافدران و پشتيبانان آن اقدام كرده است. شگفتا، حيرتا!!!!!!!!!!

-- محمد ، Sep 22, 2009

این ...سیاسی-نظامی فکر میکنه همه مثل خودش و رهبرش... اوضاع کشور را درک نمیکنه ، از جمهوریت حرف میزنه در حالیکه آنرا نابود کردند و فقط دیکتاتوری مونده مردم همیشه دنبال فرصت می گردند تا مثل روز قدس نشون بدند که چقدر از جمهوریت باقی مونده.

-- بدون نام ، Sep 22, 2009

سپاه سر خود كاري نمي كند. درست. سپاه و سر؟ الله و اكبر! خود هم كه ما تا ديده ايم سپاه پي جدا كردن خود از نخود بوده است. باقي معاملات و سهم واردات آفتابه است.

-- بدون نام ، Sep 22, 2009

....
اين كاملا حق حزب توده و ماركسيست هاي اقماري آن است كه وقتي جنبش در تضاد با منافع مسلم روسيه مي افتد جانب روسيه را بگيرند حتي اگر اين جانبداري موجب روي كار آمدن يك دولت كودتا و يا تثبيت يك ديكتاتوري مذهبي قرون وسطايي باشد٠ البته آنها نمي توانند مثل بنده مستقيم مطلبشان را بگويند پس زير سرپوش حمايت از ملت هاي ديگر و انساني بودن اين حمايت ميزنند٠ يك نگاهي به تيتر اين مقاله و زيرنويسان هوادار آن بيندازيد خيلي روشن دل نگراني آنها را مي بينيد از اينكه مردم ايران بدون رهبري و خودجوش عليه سي سال سوئ استفاده روسيه و چين و هم چنين اعراب تند رو كه خود عامل دست نيافتن به صلح در منطقه هستند (با پول اهدايي دولت فقاهتي استالينيستي مستظهر به حمايت روسيه و چين و لابي روسيه در ايران ) شعار داده اند٠
وقتي قرار شد مصدق نفت شمال را هم مثل جنوب ملي كند همين خيرخواهان هوادار روسيه به او تاختند كه شعار نادرست مي دهد!
از نظر يك ماركسيست روسي هر شعاري كه به نحوي به ماهيت استعماري روسيه اشاره كند و با منافع روسيه در تضاد باشد نادرست است !
وقتي روسيه از كودتا حمايت كرد و خزر را بلعيد و ميلياردها دلار از اموال ملت ايران را با قراردادهاي يكسويه به جيبش ريخت حتي يكنفر از اين افراد يك مقاله يا نظر ننوشت با عنوان سياست نادرست !
چطور همه شعارهاي مردم در جنبش سبز خودجوش و درستند اين شعارها غلط ؟
جوابش اين است:
روز قدس بعد از اينكه مردم به روال نماز جمعه آخري رفسنجاني عليه منافع روسيه و چين شعار دادند هواداران و وابستگان روسيه به اندازه خامنه اي و توكلي تنشان لرزيد٠
خامنه اي و رفسنجاني و ناطق (و به زودي موسوي) از ترس ريختن پايه حكومت ( كه بر اساس ضديت با آمريكا از طريق جنگ طلبي و تحريك در لبنان و غزه و عراق و ٠٠٠ زير پوشش حمايتي استعمار غارتگر روسيه سي سال است شكل گرفته ) به فكر چاره جويي افتادند٠
حزب توده بيش از آنها از اين شعار وحشت كرده٠
به زودي شاهد سرهم بندي اوضاع از طريق اتحاد بين ارتجاع سرخ و سياه خواهيم بود٠
اما اين بار حزب توده و ماركسيست هاي اقماري آن بهاي سنگيني در قضاوت تاريخي مردم ايران خواهند پرداخت چون تا كنون اين اندازه روسيه در امور داخلي ايران و در غارت ايران دخالت نداشته ٠ اگر چه عليه مشروطه و مصدق اقدام كرده بود٠

-- elham ، Sep 22, 2009

شعار مرگ بر روسیه فریاد همه آنهایی است که دلشان از کشتار چچن و گرجستان خون است
فریاد آنهایی است که می بینند برای رهایی از کاپیتولاسیون انقلاب کرده اند و امروز رسما نوکر روسیه شده اند فریاد آنهایی است که دریای مازندران را به دو دستی تقدیم آقای پوتین می بینند و دولت مردانشان را زبون که می گویند هیچگاه سهم ما 50 درصد نبوده
چه فرقی بین نوکری آمریکا با نوکری روسیه و چین است؟
در ضمن دوست عزیز عمامه را امروز کسی باید بالاتر بگذارد که می بیند در نظامی که تقدس مابی آن کوش فلک را کر کرده و خود را حکومت امام زمان میداند به بچه هایش در زندان ها تجاوز می شود و به جای اینکه همه از شرم به زیر گل برویم گردن کلفتی هم میکنند و قربانی نگون بخت را تهدید نیز می کنند
همه ما در چنین مملکتی باید کلاهمان را بالاتر بگذاریم ......

-- شعار مرگ بر روسیه فریاد همه آنهایی است که دلشان از کشتا ، Sep 22, 2009

سپاه ديگر«سپاه پاسداران متجاوزان اسلامي» است نه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي. و ممدعلي هم فرمانده سپاه پاسداران متجاوز است و برو تا بالاتر.

-- مرد ، Sep 22, 2009

ماهم باور کردیم!به زودی همتونو محاکمه می کنیم و جواب جنایات سی سالتونو میدیم. حالا هی داستان سر هم کنید.

-- فرزاد ، Sep 23, 2009

اگر سرخود عمل نكرده پس نتيجه ميگيريم كه ته خود عمل كرده!

-- بدون نام ، Sep 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)