تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فردا؛ ششمین اجلاس خبرگان رهبری

ششمین اجلاس خبرگان رهبری در دوره چهارم، فردا سه‌شنبه در تهران با سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود.

محل برگزاری این اجلاس، ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی و زمان آن سه روز اعلام شده است.

به گفته احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، برنامه فوق‌العاده‌ای برای این اجلاس در نظر گرفته نشده است.

عباس كعبی، عضو دیگر مجلس خبرگان به خبرگزاری فارس خبر داده است که در این اجلاس، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی سخنرانی خواهند کرد.

قرار است آقای اژه‌ای درباره مسائل داخلی کشور و آقای جلیلی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده هسته‌ای ایران، توضیحانی به اعضای مجلس خبرگان ارائه کنند.


بیانیه پایانی اجلاس خبرگان بعدازظهر روز چهارشنبه در پایان روز دوم اجلاس منتشر خواهد شد.

این اجلاس باید براساس برنامه‌، اول شهریورماه برگزار می‌شد، اما به علت تقارن با ماه رمضان، با یك ماه تاخیر برگزار می‌شود.

مجلس خبرگان رهبری، شهریورماه و اسفندماه هر سال اجلاس رسمی برگزار می‌كند.

این مجلس، مجلسی متشکل از فقهای «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

مدت هر دوره این مجلس که اعضای آن از سوی مردم انتخاب می‌شوند، هشت سال است.

مجلس خبرگان نیز در مواد یک و دو آیین‏نامه داخلى این نهاد، تعداد خبرگان را ۸۶ نفر اعلام کرده است.

ششمین نشست سراسری خبرگان در شرایطی برگزار خواهد شد که در سه ماه گذشته انتقاد‌هایی در خصوص دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از سوی برخی مراجع تقلید متوجه عملکرد آیت‌الله علی خامنه‌ای شده است

در پنجمین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از رای‌گیری برای هیات رئیسه جدید این مجلس، هاشمی رفسنجانی بار دیگر به عنوان رئیس این نهاد انتخاب شد.

ششمین نشست سراسری اعضای این مجلس در شرایطی برگزار خواهد شد که در سه ماه گذشته انتقاد‌هایی در خصوص دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از سوی برخی مراجع تقلید، احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی متوجه عملکرد آیت‌الله علی خامنه‌ای شده است.

در ماه‌های اخیر برخی اعضای مجلس خبرگان نیز با انتشار بیانیه‌هایی، از موضع‌گیری‌های آقای خامنه‌ای انتقاد کرده و خواستار بررسی صلاحیت رهبری وی در اجلاس خبرگان شده‌اند.

آیت‌الله سیدعلی محمد دستغیب، از جمله اعضای مجلس خبرگان رهبری است که ۲۲ مرداد ماه از این نهاد خواسته بود برای رسیدگی به شکایات و اعتراض‌های مردم به طور فوری تشکیل جلسه دهد.

آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی از مراجع تقلید شیعه در همان زمان طی سخنانی اعلام کرده بود که «ولی‌فقیه غیر از اینکه باید عادل باشد، باید از قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری هم تبعیت کند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مجلس خبرگان باید به اتهاماتی که متوجه رهبری است رسیدگی و در مورد عدم کفایت ایشان یا اشتباهات ایشان ولو یک مورد ، نظر بدهند.
همچنین تخلف انتخاباتی را مورد بررسی قرار دهند و دلیل تایید انرا توسط مجلس خبرگان یا تاخیر در تایید را به مردم توضیح داده و کسانی که تقلب کرده اند را به دادگاه بکشاند.
ببینیم و تعریف کنیم دوباره این مجلس چورت می زند یا بعد از 30 سال یک تکونی بخودش می دهد

-- بدون نام ، Sep 21, 2009

عملكرد درست مجلس خبرگان مي تواند يك نقطه عطف تاريخي و جهش در سعادت و رستگاري ملت ايران باشد

-- رضا ، Sep 21, 2009

این موجودات ....نظام اسلامی، دیگر چه می گویند!؟ این دکّان های مفتخوری، فریب، دروغ، حقه بازی دین و بازار باید برای همیشه در ایران پلمپ شود.
.....

-- Sazeman Polomp Moft Khoran Nezam Eslami  ، Sep 21, 2009

حدود ۹۰ نفر اعضای مجلس خبرگان رهبری سالیانه فقط چند صد میلون تومان از جیب این ملت حقوق میگیرند و صدها میلیون تومان هم هزینه‌های دیگری دارند که فقط یک کار انجام بدهند و آنهم نظارت و حسابرسی به کار رهبر است. اما نه تنها همین یک کار را انجام نمی‌‌دهند بلکه یک اکثریتی از اینها فقط یک شغل دارند و آنهم تملق و چاپلوسیهای مشمئز کنندهٔ نفرت آور از علی‌ خامنه‌ای است و بس. نمونه احمد خاتمی و محمد یزدی و احمد جنتی.حال اینکه این رهبر به لحاظ قانونی و شرعی دیگر رهبر نیست چون کودتا کرده، خون‌ها ریخته، دزدیها کرده، شکنجه کرده، تجاوز کرده و به کرات دروغهای شاخدار تحویل داده است. بنابراین اعضای مجلس خبرگان نان حرام می‌‌خورند مادامیکه این جنایت کار را عزل نمیکنند و اگر تایید کنند خود نیز جنایت کرده اند و تبهکارند.

-- sam ، Sep 21, 2009

آقا رضا، دست بردار! هیچ امیدی به این فسیل شده گان تاریخ وجود ندارد.
حاج حسین قمی،

-- Haj Hosein Ghomi ، Sep 21, 2009

زياد در قضاوت عجله نكنيم٠ خامنه اي و اصولگرايان مخالف احمدي نژاد مي خواهند با اشاره به شعارهاي عالي و بي نظير مردم موسوي و خاتمي راتحت فشار بگذارند كه ببينيد اينها طرفدار شما هم نيستند و دشمن هر دوي ما و امام خميني و انقلاب اسلامي هستند٠ اگر موسوي و خاتمي در مقابل شعارهاي نه غز ه نه لبنان جانم فداي ايران و جمهوري ايراني نايستند آنها را ضد نظام معرفي مي كنند و حذف مينمايند٠ اندسته از اصولگراها و آيات عظام هم كه با فشار به سبزها مخالفند مجبور به تبعيت مي شوند٠ اگر هم موضع بگيرند با مردم و اپوزيسيون افراطي درگير مي شوند و بازي به زمين مخالفين منتقل مي شود تا خودشان همديگر را تضعيف كنند٠ رفسنجاني بازي را بو كشيده براي همين به نماز عيد فطر رفت و گفت گروههاي سياسي از اين جريانات دست بردارند و روز عيد فطر را روز آشتي قرار دهند٠ خبرگان رهبري جلسه دارد و بزودي نماي بزرگتر اين سياست به سطح مي آيد٠

-- sayad ، Sep 21, 2009


چه مجلس روحانی‌ئی!

-- روحانی ، Sep 22, 2009

دوستان مراقب حركات دقيقه 90 رفسنجاني باشيد. او رئيس تشخيص مصلحت نظام است نه مصلحت مردم ايران. پس مراقب باشيد جنبش سبز را ملاخور نكند. اين مرد نشان داده كه چندان هم مرد نيست. و سر بزنگاه ملت را به رهبر مي‌فروشد و سودش را با هم نصف مي‌كنند. هوشيار باشيد و مراقب كه از اين مجلس فرمايش همانند نهادهاي فرمايشي ديگر اين نظام چيزي به نفع ملت بيرون نمي‌آيد. ملت ايران يكه و تنها بايد حقوقش را پي‌گيري نمايد و از فرصت‌ها نهايت استفاده را بنمايد. ملت بايد از رفسنجاني زرنگتر باشد. هر توافقي بين آنها بر ضد ملت است. ملايان جنگ زرگري را خوب بلدند اما هيچگاه پشت هم را خالي نمي‌كنند. دوباره يك فريب تاريخي ديگر نخوريد. ملت از ملايان گذشته است و ديگر بر نمي‌گردد.

-- روحاني سبز ، Sep 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)