تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اژه‌ای: ترانه موسوی وجود خارجی ندارد

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور می‌گوید که ترانه موسوی وجود خارجی نداشته و ادعاهای مطرح شده درباره او «صحت» ندارد.

ترانه موسوی بنا بر برخی گزارش‌ها، در هفتم تیرماه مقابل مسجد قبا در تهران دستگیر شد. چندی بعد خبری در برخی وب‌سایت‌های ایران منتشر شد که وی پس از «تجاوز» کشته شده و «جسد سوخته‌اش» در نزدیکی‌ شهر قزوین پیدا شده است.

تلویزیون ایران در واکنش به این گزارش‌ها، با تهیه برنامه‌ای، ضمن تکذیب این گزارش‌ها به نقل از خانواده دختری که هم‌اسم ترانه موسوی است، اعلام کرد که وی در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کند.

مهدی کروبی نیز با رد گزارش تلویزیون ایران، برای نخستین بار فاش کرد که دو زنی که گفته شده مادر و خواهر ترانه موسوی هستند، هیچ ارتباطی با دختری که با همین نام کشته شده، ندارند.


غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور

با گذشت چند هفته از این موضوع، دادستان کل کشور در گفتگو با تلویزیون العالم بار دیگر گزارش‌ها درباره این دختر را تکذیب گرد و گفت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد که ادعاهای مطرح شده درباره ترانه موسوی صحت ندارد.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، جزء هیات سه نفره قوه قضائیه است که مامورت یافته، حوادث رخ داده پس از انتخابات ایران را بررسی کند.

این هیات، جایگزین کمیته پیگیری حوادث و اغتشاشات پس از انتخابات شده که در زمان ریاست آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه تشکیل شده بود.

در آن کمیته، ابراهیم رئیسی (معاون اول رئیس قوه قضائیه)، قربانعلی دری نجف‌آبادی (دادستان کل کشور) و مصطفی پورمحمدی (رئیس سازمان بازرسی کل کشور) عضویت داشتند.

اژه‌ای می‌گوید که هیات سه نفره قوه قضائیه تلاش دارد در حوادث اخیر، از عملکرد «صحیح» نهادهای مسئول از جمله مسوولان دادگاه‌ها، دادسرا و دادستانی تهران و دادگاه نظامی در تهران «اطمینان» حاصل کند

در هیات جدید قوه قضائیه که به دستور صادق لاریجانی تشکیل شده است، غلامحسین محسنی اژه‌ای (دادستان کل کشور)، ابراهیم رئیسی (معاون اول رئیس قوه قضائیه) و علی خلفی (رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه) عضویت دارند.

این هیات در اولین گزارش خود که ۲۱ شهریور ماه منتشر کرد، اسناد مهدی کروبی مبنی بر تجاوز به برخی دختران و پسران بازداشتی در بازداشتگاه‌ها را «جعلی» خواند.

آقای کروبی برخی از اسناد خود در این‌باره را برای بررسی‌های بیشتر در اختیار اعضای این کمیته قرار داده بود.

دادستان کل کشور همچنین گفت که هیات سه نفره قوه قضائیه تلاش دارد در حوادث اخیر از عملکرد «صحیح» نهادهای مسئول از جمله مسوولان دادگاه‌ها، دادسرا و دادستانی تهران و دادگاه نظامی در تهران «اطمینان» حاصل کند.

اژه‌ای افزود که این هیات می‌خواهد بداند که آیا مسئولان دادگاه‌های مختلف و دادستانی کل، دادسرای تهران و دادگاه نظامی تهران براساس «قانون به وظایف خود عمل کرده‌اند یا نه.»

برگزاری قریب‌الوقوع دادگاه افراد «خودسر»
در پیوند با این گزارش، خبرگزاری ایسنا امروز دوشنبه به نقل از پرویز سروری عضو کمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، از برگزاری قریب‌الوقوع دادگاه افراد «خودسر» خبر داده است.

آقای سروری گفته که قرار است دادگاه افراد «خودسر» هرچه زودتر تشکیل شود و با افراد خاطی که خارج از چارچوب‌های قانونی عمل کرده‌اند، برخورد لازم صورت گیرد.

این نماینده مجلس در عین حال گفت که تعداد کسانی که در حوادث اخیر کشته شده‌اند کمتر از ۴۰ نفر است که ۱۳ نفر آنها از اعضای بسیج هستند.

اظهارات این نماینده مجلس در شرایطی ایراد می‌شود که وب‌سایت نوروز چندی پیش، با انتشار فهرست نام ۷۲ نفر اعلام کرد که این افراد در جریان‌ ناآرامی‌های انتخاباتی کشته شده‌اند.

این فهرست پیش‌تر از سوی کمیته پیگیری ستاد‌های مهدی کروبی و میرحسین موسوی، تحویل کمیسیون امنیت ملی مجلس شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حاج غلام ...، حتماُ توسط اراذل و اوباش قمه کش نظام اسلامی سر به نیست شده است!؟
....

-- Jebhe Gholamane Nezame Manfoore Eslami ، Sep 21, 2009

به اژه ای پیشنهاد می کنم جلوی آینه به ایستد وحرفهایش را برای خودش بگوید مطمعنا به خودش می گوید .... دروغ نگو

-- بدون نام ، Sep 21, 2009

بدون نام عزیز، پیشنهاد سازنده و مثبتی کرده اید فقط حیف که اگر این عالیجناب به آن عمل کند پس از رؤیت چهره خویش در آینه جمله مورد نظر شما را نخواهد گفت اما احتمالاً چنین سخنی در ذهنش خواهد آمد یا حتی شاید آن را بر لب نیز همی آورد:

"چه صورت نورانی‌ئی!"

و حقاً که چه صورت نورانی‌ئی! آدم حیرت می کند و به یاد آن مثل قدیمی معروف می افتد:

هر چه خوبرویان دارند تو تنها داری!

-- روحانی ، Sep 22, 2009

.... اقای اژه ای .... اگر ترانه موسوی وجود نداشته لطفا یکی از شما با آن دستگاه عریض و طویل پلیسی و اطلاعاتی بگوئید نام و مشخصات صاحب عکسی که یه عنوان نرانه موسوی چاپ شده است کیست و نام اورا اعلام کنید .آقای وزیر سابق اطلاعات .... ! ما هم باور داریم ترانه دیگر وجود ندارد چون شما اورا سر یه نیست کرده اید.

-- جهانگیر آرشید ، Sep 22, 2009

بادرود-دركتاب 1984جورج ارول، مخالفين حكومت به يكباره "بخار"مي شوندوهيچ اثري ازآنهاراباقي نمي گذارند.انگاراصلا"وجودنداشته اند.
به همه ايران دوستان سفارش مي كنم كتاب ارول رابخوانندتادريابندچگونه يك مشت لمپن نسخه هاي قديمي شوروي استاليني راامروزدربسته هاي جديدروسي درايران كهن بكار مي بندند.اين كندذهنان نمي فهمندكه حكومت توتاليتر70ساله شوروي بااين روشها نجات نيافت.
به اميدايراني آزاد-بدرود

-- ايراني ، Sep 22, 2009

تو خودت هم چند وقت دیگر وجود خارجی نخواهی داشت و مردم ایران انتقام خون ترانه موسوی و دیگر جوانان ایران زمین را از تو و اربابان ....و دروغگویت خواهند گرفت.

-- بابک ، Sep 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)