تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

«مورچه يك چشم ! »
کیهان در ستون یاداشت خود در مورد بازتاب رسانه ای روز قدس در جهان می نویسد: اين روزها در حالی كه توده هاي ميليونی مردم با حضور گسترده و خروش مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل خود در روز جهانی قدس، حماسه‌ای كم نظير آفريده و به قول حضرت امام(ره) تحليل‌هاي آمريكا و اسرائيل را زيرگام هاي استوار خويش لگدمال كرده اند و اين رخداد به اندازه‌ای آشكار است كه بسياري از رسانه‌های بيگانه نيز برای حفظ حيثيت خبری و رسانه‌ای خود چاره اي جز اعتراف به آن نداشته اند، سايت هاي وابسته به گروههاي سلطنت طلب، منافقين، بهائيان، مدعيان اصلاحات و چند سايت وابسته به رژيم صهيونيستی، از جمله سايت وزارت خارجه اسرائيل از «موج سبز»! در راهپيمايی عظيم روزقدس خبر مي سازند و با حالتي ناشيانه و آميخته به سرخوردگی ترحم برانگيز مي كوشند حضور توده هاي ميليونی مردم در راهپيمايي حماسی اين روز را به حساب حمايت از كودتاچيان مخملی بنويسند!

در این سرمقاله آمده است:«خنده دارترين نمونه از اين دست، گزارش سايت وزارت خارجه اسرائيل است كه با افتخار! مي نويسد؛ مردم ايران در تظاهرات روز قدس امسال، شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا را كنار گذاشته و شعار «نه لبنان، نه غزه، جانم فداي ايران» را سر دادند!»

متن کامل سرمقاله

«نصيحت يا زمينه‌سازی!؟»
آفتاب یزد در سرمقاله خود به نامه توکلی به موسوی و خاتمی اشاره کرده است و مواردی را یادآور شده است: "روز گذشته بعضي سايت‌هاي حامی دولت به صورت هماهنگ، نــامـه احـمـد تـوكلـی خـطـاببــه سـيــدمـحـمــد خـاتمـی و مـيـرحـسـين موسوی را منتشر نمودند. در ميان منتشركنندگان نامه، نام بعضی سايت‌های خبری به چشم مي‌خورد كه تا چندی قبل كوچكترين انتقادهاي توكلی از احمدي نژاد را با درشت گويی پاسخ مي‌دادند و حتي به دنبال اثباات جعلی بودن مدرك دكتراي توكلی مي‌رفتند. البته اشكالی بر اين رويه نيست زيرا مدتهاست كه مردم ايران شاهد پايبندي عملی عده‌ای به شعارهدف وســيلـــه را تـــوجــيـــه مـــي‌كــنـــدبـــوده‌انـــد پس هر كس كه نيشی به سران جبهه اصلاحات بزند، سخن او تا مدتها زينت‌بخش سردر دكان بعضی افراد خواهد بود."

نویسنده این سرمقاله در ادامه پنج نکته را در‌مورد این نامه متدکر می‌شود و می نویسد: «توكلي به سران اصلاحات هشدار داده است كه سكوت آنها مي‌تواند سلاح كسانی را تيز كند كه اعتقاد چنداني به مدارا با مردم و مردم سالاري ديني نـدارنـد. آيـا تـوكلـي نـگـران نيست كه بعضي از هشدارهاي يكطرفه او و دوستانش، مي‌تواند سلاح كسانی را تيز كند كه عدم اعتقاد خود به مردم سالاري دينی را در عمل به اثبات رسانده‌اند و هرگاه توانسته‌اند، براي محدودسازی نشانه‌هاي اين مردم سالاري يعني آزادي بيان و آزادی حق انتخاب مردم، فضاسازي رسانه‌ای كرده‌اند؟»

متن کامل سرمقاله

«چه زود سراغ امام رفتيد!»
روزنامه حیات نو نیز در سرمقاله خود به توهین های اخیر به سید حسن خمینی پرداخته است. حیات نو می‌‌نویسد: «از دستاوردهاى پنهان افراط‌گرايان دولت که اين روزها و ماه‌ها دارد از اختفاى خود بيرون مى‌آيد، حمله‌هاى گاه و بيگاه برخى رسانه‌هاى منسوب به آنها، به خاندان امام خميني(ره) است. همان که در اين روزها در خبرگزارى دولتى ايرنا شاهد آن بوديم. همو که در اين روزها بى‌ادبى آشکار او به خاندان امام خمينى از پرده برون افتاده و در نوشته‌اش درباره نوه گرامى امام ـ همو که همگان نور خمينى را در رخسار زيباى او به تماشا مى‌نشينند و تعطيلى مراسم بيست ساله و سنتى برگزارى مراسم احياى شب قدر اين سال تلخ، در حرم نورانى امام که مامن و پناه دل مومنين خداجوى موحد بود، نشان داد وى تا چه حد ميراث‌دار هوش و ذکاوت و زمان شناسى و موقعيت شناسى خمينى پدر و پسر است.»

سرمقاله‌نویس این روزنامه می افزاید:«همو که از فضلا و اساتيد مبرز، خوشنام و برجسته حوزه علميه قم است و سال‌هاست در سطوح عالى حوزه تدريس مى‌کند و از قرارى که شنيده‌ام تنها در درس کفايه و اصول او، صدها طلبه کسب فيض مى‌نمايند و برخى بزرگان حوزه او را مجتهد متجزى که نياز به تقليد از کسى ندارد مى‌دانند- حتى حاضر نشد عنوان حجت الاسلام را به کار برد!»
متن کامل سرمقاله

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اصل بد نیکو نگردد زانکه بنیادش بد است

-- بدون نام ، Sep 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)