تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مدودف: اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که اسرائیل به مسکو وعده داده است که به ایران حمله نظامی نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه و به نقل از آقای مدودف، شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل در سفر اخیر خود به مسکو این وعده را به روسیه داده است.

مدودف در گفتگو با سی‌ان‌ان افزود که پرز در این سفر گفت که ما کشور «صلح‌جویی» هستیم و هیچ‌گونه «برنامه‌ای» برای حمله به ایران نداریم.

آسوشیتدپرس نیز با انتشار این خبر نوشته است که مدودف همچنین از سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به مسکو در ماه جاری خبر داده است.


مدودف(AFP)

بر اساس این خبر، نتانیاهو در جریان این سفر، با مدودف دیدار داشته و محرمانه بودن سفر نیز درخواست وی بوده است.

این گزارش حاکی است که مدودف در پاسخ به سئوالی در خصوص این که اگر ایران از سوی اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، روسیه از تهران حمایت خواهد کرد یا خیر، «طفره» رفته است.

با این حال رئیس جمهوری روسیه، هر گونه حمله نظامی به ایران از سوی تل‌آویو را «بدترین اتفاق قابل تصور» دانسته و افزوده که روسیه علاقه‌ای به وقوع این اتفاق ندارد و نسبت به آن «بی‌تفاوت» هم نیست.

وی «بروز فاجعه انسانی، مهاجرت گسترده و انتقام ایران نه تنها از اسرائیلع بلکه از دیگر کشورها» را نیز از جمله تبعات این حمله احتمالی دانسته است.

شیمون پرز گفته است که اسرائیل، کشور «صلح‌جویی» است و هیچ‌گونه «برنامه‌ای» برای حمله به ایران ندارد

پیش‌تر، شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل پس از سفر به روسیه اعلام کرده بود که مسکو در فروش موشک اس۳۰۰ به ایران «تجدیدنظر» خواهد کرد.

این درحالی است که مقام‌های روسی این اظهارات را تائید نکرده‌اند.

با این حال مدودف گفت که روسیه، نگرانی‌های اسرائیل در این خصوص را درک می‌کند، اما داشتن تسلیحات دفاعی، منجر به ایجاد «تنش» نمی‌شود.

وی در عین حال اظهار داشت که ایران باید در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای‌اش با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری داشته باشد.

فروش سیستم موشکی اس۳۰۰ به ایران همواره از نگرانی‌های مقام‌های اسرائیلی بوده است. این موشک‌ها می‌توانند بازدارنده حمله هوایی آمریکا و یا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای این کشور باشند.

موشک‌ ضد هوایی اس۳۰۰ دارای سیستمی بسیار پیشرفته است، به‌طوری که می‌تواند هواپیمایی را در ارتفاع ۳۰ کیلومتر و در فاصله ۱۵۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا باید اسرائیل به روسیه اطمینان بده که به ایران حمله نمیکنه؟ این به چه معناست؟ درسته افتاده ایم توی دامن روس ها؟؟؟

-- فاروق ، Sep 20, 2009

یکی نیست به این امپریالیست غارتگر دلال بگوید مگر تو صاحب ایرانی یا ایرانیها از غارت دریای خزر و منافع گاز شمال و بقیه منابع این سرزمین می گذرند.
شما یک رژیم کودتاگر دست نشانده دارید که شیوه حکومتی اش مثل شما فقاهتی استالینیستی مافیایی است و لابی مارکسیست روسی شما تاکنون از سقوط ان با بازی سیاسی ضدامپریالیستی جلوگیری کرده٠ ولی مردم ایران خوب دست شما و این لابی را خوانده اند٠

-- saedi ، Sep 20, 2009

این اقا خودشم کاملا مثل احمدی نزاد هرچی پوتین بگه این تکرار میکنه اختیاری از خودش نداره در ثانی الان هر چی روسا بگن جمهوری اسلامی گوش میکنه چون قول بمب اتمی به این جانییان داده ثالثااینا همگی )منظور هشت کشور قدرتمندجهان)دستشون با جمهوری اسلامی تو یه کاسه است وتاروزی که اینا منافعشون توسط رزیم ایران تامین بشه نه به مردم ایران کمک میکنند نه به فکر پایمال شدن حقوق بشر هستند اگر غیر از این بود شاه هنوز در ایران حکومت میکرد

-- arash kave ، Sep 20, 2009

مددوف که فقط مدد کار پوتین است چون دید که ایرانیان در روز قدس، هم رهبر را فیتیله پیچ کردند و هم حسابی‌ مرگ بر روسیه را به گوش جهانیان رساندند این حرف را برای سه هدف زد. یکی‌ باج گیری‌های حد اکثری اضافی از عظمایی است که در ایران منفور است و در جهان هم رسوا و بی‌ اعتبار شده است و هدف دوم باجگیری از کشورهای غربی که نظام ایران را از سراشیبی سقوط نجات می‌‌دهم اگر ما را بازی ندهید. اگر هم که خوب ما را بازی دادید که می‌‌خواهم سر به تن عظما نباشد . و سوم هم حمایت و درددل اخلاقی از اینکه ما که خودمان دیکتاتوریم میدانیم که نفرت مردم یعنی‌ چه ‌ای عظمای عزیز.

-- sam ، Sep 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)