تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست بریتانیا از ایران درباره مذاکرات

دیوید میلیبند وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید که ایران باید به صورت «پیوسته‌» نشان دهد که برنامه هسته‌ای صلح‌آمیزی دارد.

آقای میلیبند به شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفته است که لحظه مهمی برای ایران فرارسیده است و این کشور باید نشان دهد که با غنی‌سازی اورانیوم تنها بدنبال اهداف صلح‌آمیز است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته بابیان اظهاراتی مشابه، گفته بود که حالا زمانی است که ایران باید درباره شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای‌اش و یا انزوای بیشتر،تصمیم‌گیری کند.


دیوید میلیبند(رویترز)

خانم کلینتون افزوده بود که ما خواسته‌هایمان را برای حل مسئله هسته‌ای ایران به صورت «دیپلماتیک» با این کشور مطرح کرده‌ایم و حالا ایران است که باید در خصوص پیوستن به تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه، تصمیم بگیرد.

«انزوای بیشتر و فشارهای اقتصادی» از جمله تهدیدهایی است که کلینتون،ایران را در صورت بی‌اعتنایی به درخواست‌های جهانی، با آنها مواجه دانست.

این در حالی است که ایران به صورت مکرر اعلام کرده است که بدنبال فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای است.

درخواست‌های جهانی از ایران به منظور شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای‌اش، با نزدیک شدن به یکم اکتبر و زمان آغاز شدن مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ افزایش یافته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دنیا با ایران طرف نیست،با مشتی مردمان فاقد حس مسؤلیت و بی خبر از سیاستهای جهانی و ارزشهای روابط بین المللی طرف است که حاکمیت را در دست دارند. این ضرب المثل را بیاد داشته باشید : یک دیوانه سنگی به چاه می اندازد و صد عاقل نمی توانند آن را بیرون بیاورند

-- بدون نام ، Sep 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)