تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«نگرانی درباره امنیت جانی ابراهیم شریفی»

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید که نگران امنیت جانی ابراهیم شریفی، خانواده و دوستان وی است.

آقای شریفی یکی از شاهدان مهدی کروبی در خصوص تجاوز به برخی از دختران و پسران بازداشتی حوادث اخیر در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های ایران است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرده که ابراهیم شریفی پس از تهدید از سوی مقام‌های قضایی برای تکذیب گفته‌های خود، به خارج از کشور «متواری» شده است و «خانواده و دوستانش» نیز برای تکذیب گفته‌های وی، «تحت فشار» هستند.


ابراهیم شریفی

هادی قائمی، سخنگوی این کمپین گفته که شیوه «شکنجه» ابراهیم شریفی نشان می‌دهد که رفتار صورت گرفته با وی در بازداشتگاه‌ها «دستوری برای شکستن روحیه بازداشت‌شدگان جوان» بوده است.

به گفته آقای قائمی، تجاوز به دختران و پسران در یک بازداشتگاه و یک شهرستان متمرکز نبوده است و سایر قربانیان تجاوز، تحت فشار‌های مشابه قرار دارند.

سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید که شیوه «شکنجه» ابراهیم شریفی نشان می‌دهد که رفتار صورت گرفته با وی در بازداشتگاه‌ها «دستوری برای شکستن روحیه بازداشت‌شدگان جوان» بوده است

وی افزوده که «بخش عمده‌ای از این افراد، پس از آزادی سکوت کرده و در وضعیت کاملا انفعالی و افسردگی به سر می‌برند.»

مهدی کروبی چندی پیش در نامه‌ای از تجاوز به برخی دختر‌ها و پسر‌های بازداشتی در زندان و بازداشتگا‌ه‌ها خبر داد و از اکبر هاشمی رفسنجانی خواست که این مسئله را پیگیری کند.

نامه وی از سوی صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه به هیات سه نفره‌ای که به منظور بررسی حوادث اخیر تشکیل شده بود، ارجاع داده شد که این هیات، تمام اسناد آقای کروبی را «جعلی» خواند.

موضوع تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در ایران، خشم گروهی از محافظه‌کاران را برانگیخته است. آنها از قوه قضائیه خواسته‌اند با کسانی که اقدام به انتشار چنین «شایعاتی» کرده‌اند، برخورد کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود فراوان به ابراهیم شریفی که سربازی دلیر است در این جنگ با دشمنان انسانیت. شجاعت این جوان درسیست برای همه ما که باید این زالو صفتان را شکست داده و ایرانی آزاد را بسازیم.

-- درس شجاعت ، Sep 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)