تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فیلم ایرانی «درباره الی» در راه اسکار

فيلم «درباره الی...» ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماينده سينماي ايران در هشتاد و دومين مراسم اسكار برگزيده شد.


فیلم «درباره الی»در چند جشنواره بین المللی با موفقیت به نمایش درآمده است

به گزارش رادیو زمانه به نقل از روابط عمومی بنياد سينمايي فارابی، هيأت انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا با توجه به شايستگي‌هاي فيلم آخر اصغر فرهادي به لحاظ ساختاری،مضمونی و تكنيكی و همچنين موفقيت هاي حاصله در سطوح ملي و بين المللي و امكان پخش مناسب در آمريكاي شمالی و به اجمال در تمامی جوانب مورد بررسي،«درباره الی» را به اتفاق آرا براي رقابت در بخش اسكار بهترين فيلم خارجی زبان انتخاب كردند.

كمال تبريزی، ايرج تقي‌پور، محمد داودی، مرتضی رزاق كريمی، سيد جمال ساداتيان، كيانوش عياری، علي معلم و امير اسفندياري امسال اعضای هيأت معرفي فيلم ايراني اسكار بوده اند.

تاريخ اعلام نامزد هاي اسكار امسال، سیزده بهمن ۱۳۸۸ و تاريخ برگزاري مراسم شانزدهم اسفند تعيين شده است.

فیلم «درباره الی» که در جشنواره‌های جهانی با موفقیت به نمایش درآمده است به کنکاش در روابط اجتماعی نسل جوان می پردازد

فیلم «درباره الی ...» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته برای شرکت در جشنواره فیلم فجر مجوز نگرفت اما پس از ارسال نامه رئیس‌جمهور به محمدحسین صفارهرندی، وزیر وقت ارشاد مبنی بر رفع مشکل مجوز این فیلم، در جشنواره فجر به نمایش درآمد و جوایزی را نیز به خود اختصاص داد.

این فیلم تا کنون در چند جشنواره فیلم بین المللی برنده جایزه شده است که از مهم ترین آن ها می توان به جایزه خرس نقره ای برای بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم برلین اشاره کرد.

سال گذشته فیلم «آواز گنجشک ها» ساخته مجید مجیدی به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شد. فیلم های«بی پولی» ساخته حمید نعمت‌الله،«بیست»ساخته عبدالرضا کاهانی و«تردید» ساخته واروژ کریم مسیحی سه فیلم دیگری بودند که در مرحله نخست از سوی هيأت برگزیده خانه سینما به عنوان فیلم های نامزد معرفی به آکادمی اسکار اعلام شده بودند.

فیلم «درباره الی» که بازیگرانی چون گلشيفته فراهاني، ترانه عليدوستي، شهاب حسيني و مريلا زارعي در آن بازی می کنند، در باره سفر گروهی از دوستان به شمال است؛ احمد پس از سال‌ها زندگی در آلمان برای تعطیلات به ایران برمی‌گردد. او که به تازگی از همسر آلمانی‌اش جدا شده، تمایل دارد با زنی ایرانی ازدواج کند. دوستان دوران دانشجویی او سفری سه روزه به شمال ترتیب می‌دهند و سپیده از دختری به نام الی دعوت می‌کند همراه آنها به این سفر بیاید. در دومین روز سفر الی ناگهان ناپدید می‌شود و جستجو برای یافتن وی به چالش‌های تازه ای در بین گروه منجر می شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)