تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ویندوز هفت با تخفیف برای دانشجویان

مایکروسافت با اعلام تخفیف استثنایی برای سیستم عامل جدیدش همگان را شگفت زده کرد.

به گزارش زمانه، نسخه جدید ویندوز موسوم به ویندوز هفت (Seven) برای دانشجویان در آمریکا فقط سی دلار قیمت خواهد داشت.

مایکروسافت با اعلام این تخفیف ویژه برای دانشجویان، بازار نرم افزار را غافلگیر کرد

این دانشجویان برای ارتقاء ویندوز خود از سیستم های عامل قبلی اکس پی یا ویستا به ویندوز هفت تنها نیاز به ثبت ای میل دانشگاهی خود و دانلود آن خواهند داشت.

این در حالی است که بهای اولیه نسخه معمولی ویندوز ویستا در آمریکا بیش از ۲۵۰ دلار بود، مایکروسافت به دلیل عدم استقبال مورد انتظار سال گذشته بهای نسخه های مختلف ویستا را کاهش داد اما با افزایش انتقادهای بسیاری که از این سیستم عامل به ویژه در زمینه ایمنی، سرعت و دسته‌بندی اطلاعات به عمل آمد، اعلام کرد که کار بر روی سیستم عامل جدیدی را آغاز کرده است.

مایکروسافت در بهار گذشته بطور آزمایشی و به مدت محدود نسخه بتای ویندوز هفت را بر روی سایت خود منتشر کرد و با استقبال بسیار کاربران اینترنت روبرو شد، این شرکت مدعی است سیستم عامل جدیدش دارای قابلیت های بهتری در زمینه امنیت، مدیریت داده‌ها، سهولت کار و گرافیک است و انتظار دارد که از آن استقبال بیشتری نسبت به ویستا به عمل آید.

با این حال در سالهای اخیر مایکروسافت با مشکلات بسیاری روبرو بوده است که از جمله یکی از دلایل آن رشد شگفت انگیز استقبال همگانی از کامپیوترها و لپ‌تاپ های مک بوده است که با سیستم عامل اختصاصی خود کار می کنند و به گفته برخی از صاحب نظران تاکنون حرفه‌ای‌ترین و مطمئن‌ترین سیستم عاملی است که موجود بوده است.

مایکروسافت تا‌کنون رسما در باره اینکه آیا دانشجویان سایر کشورها از جمله ایران نیز می توانند از این تخفیف ویژه بهره بگیرند خبری منتشر نکرده است اما اشاره کرده است که در برخی کشورهای خاص این تخفیف ویژه را قائل خواهد شد.

ویندوز هفت قرار است از ماه آینده وارد بازار شود و مهلت تخفیف ویژه برای دانشجویان در آمریکا و کشورهایی که بعدا مشخص خواهند شد تا سوم ژانویه سال آینده در نظر گرفته شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
دیجیتال شدن یا نشدن، مسأله این است

نظرهای خوانندگان

سلام
خبر خوب خوبه اميدوارم بشه 10 دلار براي همه دنيا نه فقط امريكا آخه خير سمون و سرشون 10 سال شعار دبليو دبليئ دبليو دهكده جهاني ميديم
همش اين ها شعاري بيش نيست

مكرو سافت ديد داره اپل مي خورتش از ترس كونش اينه گفته من 32 سال كار كامپيوتر مي كنم ار مين فريم هاني ول 6000 تا الان
باي

-- Arya ، Sep 20, 2009

بعد از اینهمه سال زور زدن، فقط ویندوز XP بهترین و با ثبات ترین نسخه ویندوزه اونم تازه با کلی منت و سنت و کوتاه اومدن از طرف کاربر! خود مایکروسافت هم میدونه ولی سعی کرد با ویستا دوباره یه کاسبی گنده بکنه که خراب کرد و مجبور شد همچنان به پشتیبانی از ویندوز XP ادامه بده. ویندوز هفت هم که فقط یه کلک تجارتی دیگه است برای پول در آوردن از مردم ساده که حواسشون به اصل ماجرا نیست. کار مایکروسافت از نظر سیستم عامل دیگه تموم شده و باید تمرکزش رو بذاره رو دستگاههای اسباب بازی مثل XBox و Zune و این قرتی بازیا.

زنده باد مک، زنده باد آمیگا، زنده باد لینوکس و بقیه بر و بچه های آدم حسابی! (مرگ بر مایکروسافت نمیگم چون دیگه مرده که چوب زدن نداره!)

-- پنچره‌ها ، Sep 21, 2009


اولین و تا به امروز، تنها سیستم عامل یا Operating System که واقعاً میتواند چندین کار را به خوبی و با حداقل دردسر به طور همزمان با یکدیگر اجرا کند (multitask) سیستم عامل آمیگا Amiga OS است.

این سیستم عامل که در زمان خود هم فقط عده معدودی از حرفه ای ها با آن آشنایی نزدیک و کامل داشتند، در سال 1985 به بازار آمد هر چند مقدمات آن از چندین سال قبل در حال آماده شدن بود.

دو تن از طراحان این سیستم عامل که در عین حال سخت افزار (hardware) مخصوص به خود را نیز داشت بعداً به استخدام شرکت Apple درآمدند. مایکروسافت تا سال 1998 توانست فقط تا حدی به این سیستم عامل پر قدرت، کم حجم، کارآ، پر سرعت و صرفه جو نزدیک شود (یعنی بیش از 13 سال بعد!) و تا سال 2000 که مایکروسافت تنها سیستم عامل بسیار خوب خود یعنی Windows XP را در اختیار همگان گذاشت، هنوز هم از سیستم عامل آمیگا عقب است. (سیستم عامل XP چیزی حدود سه سال یعنی تا 2003 طول کشید تا "جا افتاده" و کم نقص بشود!)

متاسفانه به دلیل بازاریابی نادرست شرکت کمودور که کامپیوترهای آمیگا را تولید می کرد، این سیستم در سال 1994 تقریباً به کلی از بین رفت هر چند خوشبختانه توسعه آن از سوی بعضی از شرکتهای فرعی ادامه دارد.

به غیر از Windows XP تنها سیستمی که تقریباً با آمیگا برابری می کند MacOSX است.

اگر زمانه مایل باشد در سایت و رادیوی خود برنامه ای نیمه-تخصصی در باره کامپیوترها، کاربری بر روی اینترنت، دستگاههای کامپیوتری دیگر از قبیل چاپگرها، سلفون ها، اسکنرها، مودم و غیره و از آن مهم تر، چگونگی استفاده بهینه از رایانه ها و جلوگیری از گرفتاریها و خرابی های اغلب اجتناب ناپذیر مربوط به این دستگاهها برنامه ای داشته باشد، نگارنده این کامنت بسیار خوشحال خواهد شد تهیه آن را بر عهده گیرد.

-- آمیگو ، Sep 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)