تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ابهامات تازه در ماجرای «ربایش» عاطفه امام

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه‌ای به قوه قضائیه، ماجرای ربوده شدن دختر جواد امام، عضو تازه آزادشده این سازمان را به طور رسمی تکذیب کرد.

این سازمان از ریاست قوه قضائیه خواست، از پیگیری ماجرای «ربوده شدن و رفتارهای زننده» با عاطفه امام، صرف‌نظر کند.

پس از انتشار این نامه، سایت موج سبز آزادی ساعاتی پیش در گزارشی مدعی شد این نامه پیرو فشارهای اخیر بر خانواده امام و حزب متبوعش (سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی) نوشته شده است و به توضیح تکذیب جواد امام در برنامه بیست و سی شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی در عصر جمعه بیست و هفت شهریور پرداخت.

جواد امام عضو زندانی شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که که به تازگی با وثیقه ۲۰۰
میلیون تومانی از زندان آزاد شده، روز جمعه بر صفحه تلویزیون و در برنامه «بیست و سی» ظاهر شد و گفت که ماجرای دستگیری عاطفه و ادعای فشار و آزار وی، ساخته و پرداخته ذهن دخترش بوده است.

آقای امام رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در تهران بود که در شب انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده بود.


عاطفه امام درباره ماجرای ربوده شدن خود سکوت کرده است

بسیاری از سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان چندی پیش از ربوده شدن عاطفه امام، دختر ۱۸ ساله جواد امام توسط افرادی ناشناس خبردادند. همان سایت‌ها پس از ۲۴ ساعت خبر رهاشدن او را در بهشت زهرا را منتشر کردند.

لیلا سادات جلال‌زاده، همسر جواد امام، در شانزدهم شهریور در مصاحبه‌ای با سایت کلمه درباره «فشار شدید» بر دخترش هنگام بازداشت، برای اعتراف به «روابط نامشروع» سخن گفت و از برگزاری دادگاه غیرعلنی همسرش بدون حضور وکیل خبرداد.

وی با این حال، پس از چند روز در مصاحبه با خبرگزاری فارس با تکذیب خبر ربوده شدن فرزندش، گفت: «دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه و با توجه به شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش که موجب نگرانی خانواده و بنده شده بود،‌ چنین اقدامی را کرد.»

سایت موج سبز آزادی نوشته است: «دختری نوجوان را ربوده‌اند... پیرو آن خانواده‌ و حزب متبوع پدرش را تحت فشار گذاشته‌اند که کل ماجرا را تکذیب کنند و آن را به عدم تعادل روانی دخترشان ربط دهند. در آخرین مرحله هم برای اثبات دروغ‌ها و لاپوشانی‌ آن‌ها، جوانان احزاب را گرفته‌اند که لابد تحت فشار اعتراف کنند این سناریو را آن‌ها چیده‌اند.»

به این ترتیب ماجرای جنجال‌برانگیز «ربوده شدن» دختر رئیس ستاد انتخاباتی موسوی در تهران با ابهامات تازه‌ای همراه شده است. عاطفه امام نیز تاکنون در این باره سخنی نگفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اولا که این خبر کاملا دروغ بود و این خانم هم دچار ناراحتی روحی روانی شده بود و خودش این داشتان رو یر هم کرده بود درضمن شما هم می خواهید مثلا به اصطلاح بی طرفانه حرف بزنید که تابلو هستید که اصلا این طور نیست
نکته مهم دیگه که ماهیت اصلی شما رو فاش می کنه این هست که بدونید خبر 20:30 روزهای جمعه و تعطیل پخش نمی شود پس نمی تونسته در روز جمعه این گزارش از بیست و سی پخش شده باشه اگه راست می گید و طرفدار دموکراسی هستید این نظر رو بزارید

-- راحیل ، Sep 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)