تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دیدار اوباما با عباس و نتانیاهو

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با رهبران فلسطین و اسرائیل دیدار خواهد کرد.

کاخ سفید با اعلام این خبر، اشاره کرده است که این دیدار در ادامه روند نقش آمریکا در پیشبرد مذاکرات صلح در منطقه خواهد بود.

اوباما پیش از ورود به مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه‌شنبه بطور جداگانه با محمود عباس رئیس‌جمهور دولت فلسطین و بنیامین ناتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل قرار است از روز دوشنبه تا چهارشنبه در مقر اصلی این سازمان در نیویورک برپا شود و محمود احمدی‌نژاد نیز به عنوان رئیس جمهورایران در آن حضور خواهد داشت.

نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش تر اعلام کرده بود که هیچ برنامه‌ای برای دیدار روسای‌جمهور آمریکا و ایران پیش‌بینی نشده است.

این در حالی است که هنوز در‌باره محل اقامت احمدی‌نژاد در نیویورک ابهاماتی وجود دارد و برخی از فعالان سیاسی و روشنفکران ایرانی خواستار برگزاری تجمع اعتراضی علیه وی در نیویورک شده اند.

ملاقات اوباما با رهبران فلسطین و اسرائیل در شرایطی صورت می‌گیرد که هنوز سایه جنگ غزه بر روابط دو طرف سنگینی می کند و هر یک دیگری را به نقض توافقنامه های قبلی متهم می کنند.

محمود عباس اخیرا راه همکاری با اسرائیل را مسدود شده خوانده و گفته است تا زمانی که اسرائیل شهرک سازی در کرانه باختری را به طور کامل متوقف نکند، امکان پیگیری توافق‌های پیشین وجود ندارد.

انتظار می رود اغلب رهبران سیاسی جهان در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
آمریکا: اوباما و احمدی‌نژاد دیدار نمی‌کنند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)