تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اختلاف مراجع تقلید بر سر عید فطر

در حالی که نماز عید فطر امروز در تهران به امامت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری‌اسلامی برگزار شده است، اغلب مراجع تقلید شیعه از تایید عید فطر خودداری کردند.

دفتر آیت‌الله خامنه‌ای شب گذشته با اعلام آنکه روئیت هلال ماه برای رهبر جمهوری اسلامی به اثبات رسیده است امروز را روز عید فطر و پایان ماه رمضان خواند.


در همین حال به گزارش خبرنگار رادیو زمانه، دفاتر سایر مراجع تقلید شیعه از جمله منتظری، سیستانی، دستغیب، موسوی‌اردبیلی، صانعی، مکارم‌شیرازی، بیات زنجانی، وحید خراسانی و صافی‌گلپایگانی از تائید عیدفطر خودداری کرده اند.

در صفحه نخست پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله منتظری، پس از خبر رؤیت نشدن هلال ماه شوال از سوی او، خبر برگزارنشدن نماز عید فطر امسال به امامت وی درج و علت این امر، کثرت جمعیت، محدودبودن مکان و پلمب حسینیه وی عنوان شده است.

به گزارش رادیو زمانه، نماز عید فطر در سال های اخیر در مصلای امام خمینی تهران برگزار می شد اما امسال در دانشگاه تهران برگزار شد. رییس ستاد برگزاری نماز عید فطر پیش از این اعلام کرده بود: «فضای کارگاهی
موجود در مصلی تهران امکان پذیرش جمعیت میلیونی نمازگزار در روز عید سعید فطر را ندارد. »

این مراسم هر‌ساله به صورت زنده از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شد اما امروز این نماز درحالی برپا شد که هیچ یک از شبکه های سیمای ایران اقدام به پخش زنده آن نکردند. رسانه‌های دولتی ایران نیز تاکنون مشروح سخنان رهبر جمهوری‌اسلامی را منتشر نکرده‌اند.

هم‌اکنون در تهران، مراسم نماز عید فطر در دانشگاه تهران به امامت رهبر جمهوری اسلامی برپا شده و در آن شماری از شخصیت‌های حکومتی و سیاسی از جمله آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی و حسن‌خمینی که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور غایب بودند، نیز حضور دارند.

آقای خامنه‌ای در بخشی از خطبه های این نماز از همگان برای «رعایت قانون» دعوت به عمل آورده و نسبت به «توطئه دشمنان برای به شکست کشاندن انقلاب اسلامی» هشدار داده است.

این سخنان دو روز پس از تظاهرات دهها هزار نفر از معترضان در روز جمعه صورت می گیرد که در آن شعارهایی علیه دولت و آیت‌الله خامنه ای سر دادند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خامنه ای یک دیکتاتور مطلق است و آن هم در همه حال و در مقابل هر کس . او برای هیچ کس احترام قائل نیست و فقط در آینه ذهن ناتوان و مریضش تنها خود را می بیند .

-- مانی ، Sep 20, 2009

پس کی‌ این دکان ....عید فطر و "رویت" هلال ماه تموم می‌شه؟ چه بهتر که قدرت این روحانیت قرون وسطایی کم بشه!

-- عالمی‌ ، Sep 20, 2009

ایرانیان بخاطرحملۀ اعراب، حکومت آخوندی ازسال57تا روزیکه از
زیر ستم این حکومت ظالم وقاتل رها نشودعزادار است وهیچگونه جشنی نخواهد داشت. علی ....درحالی فطرراجشن میگیرد که فرزندان نوگل ایرانیان درزندانهای ابوغریبش موردتجاوز و شکنجه قرار دارند یا بقتل میرسند .....

-- ایراندخت آریا ، Sep 20, 2009

نماز عید فطر‌«بخوان نماز دروغ و فریب» به امامت آیت‌الله خامنه‌ای،..کدام امامت، این مرد.... آدم کش است. مملکت دچار بحران سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کامل است، و این فریبکاران برسر روئیت هلال ماه دعوا می کنند! ننگ ابدی تاریخ بر شما حقه بازان.
.....

-- Komite Royate Nezame Fased Eslami ، Sep 20, 2009

در روز فطر امام خامنه ای فتوا داده است که بعد سی روز، روز گرفتن بسیجیان و پاسداران و حزب الله لبنان و حماس فلسطین و جهاد اسلامی با تجاوز بدختران و پسران ایرانی افطار کنند!
اگر روحانیت شرافت دارد، اگر می خواهد این باقی مانده ی بساط دین در ذهن مردم را نگهبانی کند، باید یک روز را بغیر از روزی که خامنه ای عید فطر می نامد اعلام عید کند، و هر روحانی مثلا پیرو منتظری و صانعی و اردبیلی و ...در شهری نماز عید بخواند!
وگرنه این دین یک سره در چاه جمکران سرازیره دارد می رود!

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

شما فریبکاران و مفتخوران، چه کار و عمل مثبتی در کره زمین انجام داده اید؟ که حال گیر داده اید به هلال ماه!؟
جبهه مفتخوران نظام بی آبروی اسلامی،

-- Jebhe Moft Khorane Nezam Eslami ، Sep 20, 2009

در قرن ۲۱ که انسان کسری از ثانیه اندازه می‌گیرد و زمان دقیقه بسیار مینماید، آقایان هنوز به آسمان نگاه میکنند که آیا این ماه شوال رویت شد؟؟؟؟؟ چرا به ساعت پشت دستتان نگاه نمیکنید؟؟؟؟ به یاد این می‌افتم که در قرون وسطا بجای شمردن دندان اسب، به کتاب‌های قدیمی‌ نگاه میکردند.

آب خانمان را برده است و ما هنوز در خواب این چرندیات بسر می‌بریم.

پایان افیون این جامعه که باشد؟

....

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

سید حسن خمینی و رفسنجانی در صف اول حضور داشتند .نمازی بسیار معنوی بود. جای شما خالی.

-- نازنین ، Sep 20, 2009

به كوري چشم هرچه وطن فروش و دين به دنيا فروش است اولاً در خوصو ص خبر معلوم شده هميشه شما دروغ مي گوئيد چون نماز عيد به صورت مستقيم از شبكه يك پخش شد ، ثانياً مگر به شما تجاوز شده كه اينگونه چيزي كه اثبات نشده را فرياد مي زنيد ، ثالثاً هم خودتان گوش كنيد و هم به اربانتان بگوئيد ما جوانان ايران زمين فدائيان رهبر خود هستيم و تا جان در بدن داريم از او حمايت مي كنيم
(( تا كور شود هرآنكه نتواند ديد)).

-- بدون نام ، Sep 21, 2009

علی خامنه ای معاویه زمان و احمدی نژاد عمروعاص زمان

-- هادی ، Sep 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)