تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فراخوان برای تجمع اعتراضی در نیویورک

کمپین مبارزه با «جنایت علیه بشریت» با انتشار فراخوانی از ایرانیان خواست در تجمعی که ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۹ (چهارم مهر ۱۳۸۸)در شهر نیویورک برگزار می‌شود، شرکت کنند.

این تجمع با هدف اعتراض به «جنایت، شکنجه، تجاوز و اعتراف‌گیری» در ایران برگزار می‌شود.

بیش از ۹۰ روشنفکر و کنشگر سیاسی این فراخوان را امضا کرده‌اند.

از جمله امضاکنندگان این فراخوان می‌توان به یرواند آبراهامیان، داریوش آشوری، تورج اتابکی، مهرزاد بروجردی، رضا براهنی، شهرنوش پارسی‌پور، رامین جهانبگلو، مهدی جامی،حمید دباشی، احمد صدری، محمود صدری، هادی قائمی، عبدی کلانتری، احمد کریمی حکاک، نیک آهنگ کوثر، اکبر گنجی، محمدرضا نیکفر و ابراهیم نبوی اشاره کرد.

این فراخوان در شرایطی منتشر می‌شود که محمود احمدی‌نژاد قرار است در هفته اول مهرماه در مجمع عمومى سازمان ملل سخنرانى کند.

پیش‌تر گروهی از روشنفکران و کنشگران سیاسی ایرانی از مقام‌های سازمان ملل خواسته‌ بودند که به وی اجازه حضور در این سازمان را ندهند.

این روشنفکران همچنین خواستار تشکیل پرونده «جنایات جنگی» برای احمدی‌نژاد و کسانی که در سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات دست داشته‌اند، شده‌اند.

در حال حاضر برخی از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، فراخوان‌های متعددی در اعتراض به سفر احمدی‌نژاد به نیویورک منتشر کرده‌اند.

در فراخوان این روشنفکران و کنشگران سیاسی آمده است که حوادث پس از انتخابات در ایران، نشان دهنده «جنایت جمهوری اسلامی علیه بشریت» است. به گفته امضاکنندگان این فراخوان، «تمامی رهبران جنبش سبز، خواهان محاکمه جنایت‌کاران» هستند

در فراخوان این روشنفکران و کنشگران سیاسی آمده است که حوادث پس از انتخابات در ایران، نشان دهنده «جنایت جمهوری اسلامی علیه بشریت» است.

به گفته امضاکنندگان این فراخوان، «تمامی رهبران جنبش سبز، خواهان محاکمه جنایت‌کاران» هستند.

آنها افزوده‌اند که «امید بستن به بیدادگاه‌های رژیم برای اجرای عدالت، آرزویی متحقق ناشدنی است.»

۳۱ تیرماه نیز گروهی از روشنفکران و کنشگران سیاسی و مدنی به مدت سه روز در اعتراض به نتیجه انتخابات و سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات، در مقابل ساختمان سازمان ملل دست به اعتصاب غذا زده بودند.

ایده اعتصاب غذای روشنفکران ایرانی پس از آنکه بسیاری از معترضان به نتیجه انتخابات در ایران از سوی نیرو‌های امنیتی و انتظامی «سرکوب» و صد‌ها تن دیگر دستگیر و زندانی شدند، از سوی اکبر گنجی مطرح شده بود که با استقبال گروهی از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد.

در ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، شورای نگهبان و وزارت کشور می‌گویند که محمود احمدی‌نژاد در انتخاباتی «سالم» پیروز شده است، اما مخالفان و رقبای احمدی‌نژاد با رد این اظهارات اعلام کرده‌اند که وی با «تقلب گسترده» به پیروزی رسیده است.

معترضان، خواستار ابطال انتخابات هستند؛ درخواستی که با مخالفت صریح آقای خامنه‌ای روبرر و منجر به بروز ناآرامی‌های گسترده‌ای در ایران شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

غیراز مشکلات روادید ,تعدادهمراهان ,محل اسکان , ترک جلسه سخنرانی توسط کثیری از نمایندگان کشورها, عدم ملاقات مقامات مطرح خارجی باوی, محاصره خبری توسط رسانه ها , برخوردهای اهانت آمیز,سخنرانی نامربوط وتوهم آلود... بابزرگترین گردهم آیی وبرخوردهای مخالفین بایک مقام سیاسی درتاریخ سازمان ملل روبه رو خواهیم بود که نقشی تاثیرگذار ونقطه عطفی تاریخساز درتحولات آینده کشور خواهد داشت."حبیب نی چی"

-- بدون نام ، Sep 19, 2009

انقلاب سبز چه گروهي است ؟ چرا انقلاب ؟ هدفش چيست ؟
روي كار آوردن يك عده ناشناس ديگر با اهداف پنهاني زير شعار فريبنده وحدت تا پيروزي وبعد همان ماجراي خميني و جمهوري اسلامي ؟
اگر مي خواهيد با اين همه جنجال موسوي رابا ٨ سال سابقه وحشتناك بياوريد جانشين احمدي كنيد (جابجايي پوپوليسم راست و چپ ) اسمتان عو ضي است٠ ارتجاع سبز مناسب تر است ٠ مردم شعار عليه منافع چين و روسيه ميدهند٠ چپها نوعا از اين شعار عصبانيند ٠ ٨۵ درصد مردم روسيه كشورشان را در ماجراي ايران دخيل ميدانند٠ نابوكو رفت٠ خزر رفت ٠ صنايع اتمي و نظامي در انحصار روس غارتگر و چين فرصت طلب است٠ شما فرصت طلبانه اينها را از ليست خارج كرده ايد و مي خواهيد وحدت ايجاد كنيد ؟ چپها در بوجود آمدن اين وضعيت نقش توپخانه را داشته و ليبرال گرانمايه اي چون بازرگان و همفكران او را آمريكايي اعلام و بني صدر را پينوشه و اميرانتظام را جاسوس خواندند٠ حالا به وحدت دور كسي فرمان ميدهند كه ٨ سال دولت او سياهترين دوران ج ا بود٠هنوز هم حاضر نيست با نهضت آزادي همكاري كند ٠چه وحدتي ؟

-- saedi ، Sep 19, 2009

من یک پیشنهاد دارم: چون بحث بر سر "جنایت علیه بشریت" است، حال به صحت فنی‌ و حقوقی این مدعا کاری ندارم، خوب است که اسامی امثال خمینی و بهشتی‌ و سایر سران و بنیاد گذاران جمهوری را هم درش بگنجانیم چه اینها بانی‌ این نظام زور و ترور هستند.

-- عالمی‌ ، Sep 20, 2009

اوباش مستقر در دفتر موسوم به حافظ منافع ایران سخت در تلاش اند تا جمعی از ایرانیان را برای جلسه نشست و ملاقات با احمدی نژاد گرد هم آورند تا بدین ترتیب مو ضوع عدم مشروعیت رئیس دولت کودتا را کم رنگ جلوه دهند. از همه ایرانیان وطن دوست و سر افراز مقیم آمریکا درخواست می شود به این دعوت شیطانی قاطعانه پاسخ منفی دهند تا این جرثومه فساد بداند که وقت بازی دادن ملت گذشته است. فرصتی تاریخی برای ایرانیان مقیم آمریکا فراهم آمده است تا سهم خود را به وطن عزیز و جنبش سبز با کمترین هزینه ای پرداخت کنند. نرفتن به یک مهمانی که هزینه ای ندارد! دارد؟

-- رضا ، Sep 20, 2009

خمینی سر دسته جنایتکاران است و بعد هم کسانی که تنگاتنگ با او همکاری کردند

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

ما در ايران زير فشار و كشتار و شكنجه هستيم با اين حال مرد و زن ايستاده‌اييم. اونوقت ايراني‌هاي خارج از كشور درگير منازعات دروني و كليشه‌اي به نام جمهوري اسلامي هستند. آقايان محترم جامعه ايران از اين حكومت عبور كرده است. ما به دنيايي براي همه ايرانيان مي‌انديشيم. پتانسيل كنوني جامعه ديگر مجالي به بنيادگرايان اسلامي نمي‌دهد. ما در روز قدس زير فشار حكومت ستمگر ايستاديم رودرويشان. آيا شما شهامت ايستادن رودروي تجاوزگران و مزدوران را داريد. پس اي ايرانيان مقيم خارج اكنون نوبت شماست. شما كه در فضاي آزاد غرب قرار داريد. كسي با گاز اشك آور و گلوله و باتوم به سراغ شما نمي‌آيد دست در دست هم زن و مرد از ايران آزاد و ايرانيان آزاد و آينده ايران دفاع كنيد. ما تصوير راهپيمايي و تجمع شما را خواهيم ديد. پس ما را دلگرم كنيد و پشتمان را خالي نكنيد. ما را ياري نكنيد. اميد شما به ايستادگي ما و اميد ما هم به روشنگري و جهاني‌سازي جنبش ايرانيان آزاده توسط شماست. ملت ايران را تنها نگذاريد و ما را در نبرد آزاديخواهانه‌مان با اين متجاوزان تنها نگذاريد.

-- آرش ، Sep 20, 2009

ز پوچ جهان هيچ اگر دوست دارم

تو را اي كهن بوم و بر دوست دارم
(زنده‌ياد اخوان ثالث)

-- ساسان ، Sep 20, 2009

در آینده نه چندان دور طوفان بسیار عظیمی از اعتراض و مخالفت مردم ایران نسبت به جمهوری اسلامی را خواهید دید.اتفاقاتی که غیرمنتظره خواهند بود.این رژیم جنایتکار صددرصد به سوی زوال و نابودی قدم گذاشته است.شما هنوز قدرت واقعی مردم ایران را ندیده اید.روزها و ماههای آینده روزهای پرالتهابی برای مردم ایران به سمت آزادی است این را به جد میگویم.

-- یک جوان آریایی باغیرت ، Sep 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)