تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نامه فرزندان هاشمی به رئیس قوه قضائیه

پنج فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از وی خواستند دستور رسیدگی به شکایت آنها و برخی «شایعات» درباره‌شان را صادر کند.

فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر هاشمی در نامه خود اتهامات مطرح شده علیه خود در ماه‌های اخیر را «ابزاری برای حذف» پدرشان دانسته‌ و خواستار «احقاق حق» شده‌اند.

فشار‌ها بر هاشمی رفسنجانی و خانواده وی پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در مناظره انتخاباتی با میرحسین موسوی، اتهاماتی متوجه وی و برخی فرزندانش کرد افزایش یافته است.

آقای هاشمی در خرداد ماه در اعتراض به اظهارات احمدی‌نژاد نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای نوشت و از سکوت وی به طور تلویحی انتقاد کرد؛ نامه‌ای که آقای خامنه‌ای به آن پاسخی نداد.


فرزندان هاشمی با گذشت سه ما از آن زمان، اعلام کرده‌اند استمرار«شایعه» سازی‌ها علیه آنها از سوی افرادی که احساس مصونیت «قانونی» می‌کنند، نه تنها با موازین «شرعی اخلاقی و قانونی» سازگار نیست، بلکه «آسیب‌های جدی» به انقلاب و کشور و ملت وارد می‌کند.

در نامه فرزندان آقای هاشمی، استمرار این رفتار‌ها مایه «هتک حرمت افراد، نادیده‌ گرفتن اصل برائت، شکست اخلاق حسنه و از همه بالاتر موجب آسیب خوردن به مبانی اعتقادی انقلاب و نظام» توصیف شده است.

در این نامه به محاکمه برخی معترضان به نتیجه انتخابات اشاره شده است که در جریان این محاکمات از مهدی هاشمی به عنوان یکی از عوامل «آشوب‌ها» نام برده است.

فرزندان هاشمی از رئیس قوه قضائیه خواسته‌اند که دستور دهد «مرجعی صلاحیت‌دار، مستقل و با اختیارات کامل، و دور از بازی‌های سیاسی، رسیدگی به این شایعات و اتهامات را در دستور کار خود قرار دهد»

فرزندان هاشمی اضافه کرده‌اند که با برگزاری چنین دادگاه‌هایی تلاش می‌شود با «ادعاهای بی‌سند»، علیه یکی از اعضای این خانواده «مستند سازی» شود.

در نامه همچنین به تحقیقات سال‌های گذشته وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور در «یک مورد» درباره خانواده هاشمی اشاره شده است که بنابر اعلام نویسندگان این نامه، نتایج ان به «علل نامعلوم» به اطلاع افکار عمومی نرسیده است.

فرزندان هاشمی رفسنجانی در عین حال از اینکه قوه قضائیه به برخی از شکایت‌های آنان رسیدگی نکرده است، اظهار تاسف کرده‌اند.

آنها در پایان نامه خود از صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواسته‌اند که دستور دهد «مرجعی صلاحیت‌دار، مستقل و با اختیارات کامل، و دور از بازی‌های سیاسی، رسیدگی به این شایعات و اتهامات را در دستور کار خود قرار دهد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

"برخی‌ شایعات"!!!!؟؟؟؟
مثلا کدام؟ که ایشان چربی‌ خون دارند؟؟

-- عالمی‌ ، Sep 19, 2009

هنوز طلبکارند؟ هنوز به حقشان نرسیده اند؟ الله اکبر! یک نفر به داداین آسیب دیدگان انقلاب و همه چیزاز کف داده ها برسد .

-- بدون نام ، Sep 19, 2009

از کوزه (کوسه) همان تراود که در اوست. اگر دستگاه قضا ئیه ای در نظام وجود می داشت رفسنجانی و پنح فرزند...ش به عنوان.... سالها پیش مورد محاکمه قرار گرفته و مجازات می شدند.

-- بدون نام ، Sep 19, 2009

فرزندان حاج اکبر، در نامه خود اتهامات مطرح شده علیه خود در ماه‌های اخیر را «ابزاری برای حذف» پدرشان دانسته‌ و خواستار «احقاق حق» شده‌اند! کدام حق!؟ حاج اکبر از ابتدای انقلاب اسلامی به همراه خمینی و بقیه اراذل و اوباش نظام اسلامی در سرکوب، ترور، قتل دگر اندیشان و نسل کشی ایرانیان، بطور مستقیم و یا غیر مستقیم شرکت داشته است. دستان تمامی سران نظام فاسد اسلامی به خون ملت ایران آلوده است. ما ملت ایران منتظر محاکمه تمامی سران دروغ، فریب، دزد و آدم کشان این حکومت هستیم. و تا برگذاری این محاکمات، مبارزان آزاده ایرانی، برای آزاد کردن ایران از وجود شما دین فروشان حیله گر حجره های علمیه و فیضیه و بازار، آرام نخواهند نشست، و خواب و آرامش را بر شما حرام خواهند کرد.
سازمان حقیقت یابی قضات ایران،

-- Sazeman Haghighat Yabi Ghozat Iran ، Sep 19, 2009

مرجع صلاحيتدار با اختيار کامل مورد درخواست شاکيان، پدر نازنينشان است که سي سال است در همه امور ايران اختيار کامل داشته است و کاملاًصلاحيت و آگاهي دارد و حتي ميتواند بگويد که از کجا واز چه وضعيتي چگونه راه افتاد وبه کجا وچه موقعيتي رسيد.اينکه چقدر درس خوانده وچقدر سوادو شخصيت دارد براي جامعه امروز ايران اصلاً مهم نيست.متاسفانه !

-- بدون نام ، Sep 19, 2009

عجب عکس معصومي پيدا کرديد!

-- محمد ، Sep 19, 2009

چیزی که این آخوندها زیاد دارند و هیچ موقع کم نمی آورند، پررویی است و به نظر می آید، پایانی هم ندارد!
....

-- Komiteh Akhond Haye Porro Nezam Fased Eslami ، Sep 19, 2009

جنبش سبز به هاشمی دل بسته است و گویی گذشته هاشمی و خیلی های دیگر در حال فراموشی است.اصلا من به همه دولتمردان حکومت اسلامی بعد از کودتای 60 مشکوکم. و جامعه انگار دارد فراموش می کند.نمی خواهم طرح جدایی و پراکندگی بیفکننم، اما برای تحقق دموکراسی نباید گذشته افراد را فراموش کنیم. می توانم ببخشم، اما هرگز فراموش نمی کنم.که اگر فراموش کنیم که هاشمی و موسوی و خاتمی و موسوی اردبیلی و ... چه بودند باز هم به چاه می افتیم

-- مهذی ، Sep 19, 2009

منم همونی که "محمد" گفته: عجب عکس معصوم و مظلوم نمایی! میشه اجازه بدین این عکسو روی تی شرت چاپ کنیم تو بازار کشور زنگبار آفریقا بفروشیم؟ آخه تو ایرون که تی شرت طرح دار از طرف ارشاد ممنوعه ولی چندین سال پیش که هاشمی رفت به زنگبار، تی شرت با اسم و نقشه ایران و حتی عکس هاشمی رو تن بچه های نوجوون اون کشور کرده بودن! (لابد اونم کار CIA بوده؟!)

حالا اگر هم تی شرت نشد پس اقلن بذارین این عکس رو بزرگ کنیم رو بیلبورد کنار بزرگراههای اروپا و آمریکا و خود ایران نصب کنیم برای انتخابات آینده رییس جمبوری.

-- مقلد ، Sep 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)