تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آغاز دور جدید محدویت‌های اینترنتی در ایران

ایران دور جدیدی از محدودیت‌ها را برای کاربران اینترنت در داخل کشور به اجرا گذاشته است.

این محدودیت‌ها از روز گذشته (جمعه) ساعاتی پس از آغاز راهپیمایی معترضان به نتیجه انتخابات در تهران و شهرستان‌ها اعمال شد و همزمان، سرعت اینترنت به حداقل ممکن کاهش یافت.

دامنه این محدودیت‌ها که پیش‌تر شبکه‌های اجتماعی «فیس‌بوک» و «تویتر» را در بر گرفته بود، از روز گذشته سرویس‌های «جی‌میل» و «یاهو» را نیز تحت پوشش قرار داده است.


کاربران اینترنت از دسترسی به ای‌میل و مسنجر محروم شده‌اند(عکس از زمانه)

عصر روز گذشته همچنین سرویس ارسال پیام کوتاه (SMS) در تهران قطع شد ‌و برقراری ارتباط با بسیاری از مشترکان تلفن همراه در مناطق مرکزی این شهر غیر ممکن شد.

دولت ایران هیچ توضیحی درباره اعمال این محدودیت‌های اینترنتی ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد این اقدام به خاطر محدود کردن اطلاع‌رسانی از حضور معترضان به نتیجه انتخابات در روز قدس صورت گرفته باشد.

گفته می‌شود دولت از این اقدامات، به منظور جلوگیری از اطلاع‌رسانی از حضور معترضان در راهپیمایی روز قدس بهره می‌گیرد

روز گذشته در راهپیمایی روز قدس در تهران و برخی از شهرهای ایران، معترضان برای نشان دادن ادامه اعتراض‌های خود شرکت کرده و شعار‌هایی بر ضد «دولت»، «محمود احمدی‌نژاد» و «روسیه» سر دادند.

ده‌ها ویدئو و صدها عکسی که توسط شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی تهیه شده بود، با وجود محدودیت‌های اینترنتی به سرعت در رسانه‌های جهان منتشر شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی پس از انتخابات، محدودیت‌های شدیدی در زمینه فعالیت خبرنگاران خارجی اعمال کرده‌اند، با این حال ویدئوهای بسیاری از برخوردهای خشونت‌بار با معترضان در رسانه‌های بین‌المللی پخش شده است که توسط مردم تهیه شده‌اند.

دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی «فیس بوک، یوتیوب و تویتر» نیز پس از یک وقفه چند ماهه پیش از برگزاری انتخابات، باردیگر قطع شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
وبلاگ‌ها در خط مقدم جنبش اعتراضی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)