تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

«عجایب روزگار»
سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد با عنوان «اگر واقعاً برای فلسطین است» درباره راهپیمایی روز قدس در ایران است.

در بخشی از سرمقاله امروز این روزنامه نوشته شده است: «این راهپیمایی شاید از نظر شرایط عمومی فلسطین، تفاوت زیادی با سال‌های گذشته نداشته باشد، اما کـسـی نـمـی‌تـوانـد انـکار کند که در هیچ‌یک از راهپیمایی‌های سی گانه قبلی، شرایط داخلی ایران مانند امروز نبوده است. زیرا عده‌ای از دعوت کنندگان به‌ راهپیمایی که در سال‌های گذشته نیز در این تجمع، حضور فعال داشتند امروز توسط عده دیگری از مــشــارکــت‌کـنندگان در این مراسم، به همراهی با صهیونیست‌ها متهم می‌شوند.»

سرمقاله‌نویس این روزنامه افزوده است: «البته این از عجایب روزگار ماست که عادت داریم همه امور عقیدتی، فرهنگی و سیاسی را به عنوان ابزاری برای اهداف کوچک و بزرگ جناحی خود هزینه کنیم، قاعدتاً می‌توان حدس زد که پس از برگزاری راهپیمایی هم، عده‌ای تجمعات گسترده مردمی را تو‌دهنی به مخالفان نتیجه انتخابات و حمایت از دولت بنامند.»

به نوشته روزنامه آفتاب یزد، «نباید فراموش کرد که حمایت قوی از آرمان فلسطین ارتباط مستقیم با افزایش رضایتمندی مردم در داخل کـشـور دارد و هر کس از این مسئله غفلت کند یا با برخی اقدامات و اظهارات هزینه‌ساز، موجب ایجاد حساسیت منفی در داخل کشور شود، خواسته یا ناخواسته به زیان آرمان فلسطین گام برداشته است.»

متن کامل سرمقاله

«مذاکرات سوریه و اسرائیل»
سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «رژیم صهیونیستی، تلاش های ناکام» درباره امکان مذاکره میان سوریه و اسرائیل است.

سرمقاله نویس جمهوری اسلامی نوشته است: «بخشی از تلاش‌هائی که برای خارج ساختن رژیم صهیونیستی از انزوای سیاسی صورت می‌گیرد، زمزمه‌هائی است که برای از سرگیری مذاکرات پشت پرده میان سوریه و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد. در این زمینه بطور همزمان سعی براینست که ترکیه و اتحادیه عرب میانجی‌گری کنند تا بلکه فرصت‌های تازه‌ای برای تفاهم طرفین آماده شود.»

به نوشته این روزنامه، «با این حال در شرایطی که آنکارا و اتحادیه عرب سرگرم رایزنی برای نزدیک ساختن دیدگاه‌های دمشق ـ بغداد هستند، شاید نمی‌توان انتظار داشت که آنها بطور همزمان به موضوع زمینه سازی برای مذاکرات دمشق ـ تل‌آویو هم بیندیشند.»

جمهوری اسلامی در ادامه افزوده است: «این بدان معنی است که حل اختلافات سوریه و عراق در مقطع کنونی در زمره اولویت‌ها برای مذاکره محسوب می‌شود و تا نهائی شدن این مسئله، رایزنی برای از سرگیری مذاکرات پشت پرده میان سوریه و رژیم صهیونیستی شانس چندانی برای موفقیت نخواهد داشت.»

متن کامل سرمقاله

«سیل در پایتخت»
سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «جنگ یازدهم» نیز درباره راهپیمایی روز قدس در ایران به ارائه گمانه‌هایی پرداخته است.

سرمقاله نویس کیهان نوشته است: «دیروز قرار بود صهیونیست‌های زخمی و متحدان خبیث آنها در آمریکا و انگلیس، آرمان فلسطین و آرمان حاکمیت اسلام را در خیابان های تهران سر ببرند. این فراخوان و قشون کشی بی‌سابقه بود. اما ناگهان میلیون‌ها انسان عزیز و شرافتمند در همین خیابان‌های پایتخت سیل راه انداختند و خاشاک ادعاهای ماشین جنگ نرم دشمن را از میان روبیدند.»

به نوشته این روزنامه، «دیروز همان ملتی که رکورد ۴۰ میلیونی را در انتخابات ۲۲ خرداد زده بود، نصابی تازه برای راهپیمایی روز قدس برجای گذاشت. دیروز برای دومین بار در طول سه ماه، رفراندوم پرشکوه جمهوری اسلامی برگزار شد و عیار حقیقی ملت ایران را نشان داد. این چند ده میلیون مردم خروشان کجا و آن چند هزار غافل کجا؟!»

کیهان در ادامه افزوده است: «جنگ البته باقی است، تا ستم و استکبار و استضعاف باقی است. تا دشمن هست، جنگ هست و تا جنگ هست، ملت ما هم هست.اما هرگز لطف و رحمت و هدایت ویژه الهی را در این میان فراموش نخواهیم کرد.لطف وهدایتی که در این ۳۰ ساله همراه ملت ایران بودو مکر دشمنان را به خود آنان بازگرداند.»

متن کامل سرمقاله

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)