تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی آمریکا از «وقت‌کشی» ایران

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در خصوص آنچه «وقت‌کشی» ایران برای ادامه فعالیت‌های اتمی این کشور نامید، ابراز نگرانی کرد.

آقای گیتس در یک کنفرانس خبری افزود که با وجودی که هنوز فرصت برای دیپلماسی در مورد پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی وجود دارد، اما زمان به سرعت در حال سپری شدن است.

وی با این حال اظهار داشت که تحریم‌ها هم برای ایران همچنان مدنظر هستند تا مقام‌های این کشور بدانند در صورت ادامه روند فعلی، امنیت‌شان به مخاطره خواهد افتاد.

در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، تشدید تحریم‌ها علیه تهران را «شتابزده و اشتباهی جدی» خواند.

آقاب لاوروف اظهار داشت که در حال حاضر «شانسی واقعی» برای دستیابی به توافق با انجام مذاکرات وجود دارد. وی در عین حال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را «فاجعه‌بار» خواند.

اسرائیل و آمریکا گزینه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران برای وادار کردن مقام‌های جمهوری اسلامی به توقف غنی‌سازی اورانیوم را رد نکرده‌اند.

روز گذشته پنج‌شنبه نیز کشورهای غیرمتعهد، پیشنهاد ایران مبنی بر ممنوعیت حمله نظامی به مراکز و تاسیسات هسته‌ای را تصویب نکردند.

اسرائیل و آمریکا گزینه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران برای وادار کردن مقام‌های جمهوری اسلامی به توقف غنی‌سازی اورانیوم را رد نکرده‌اند

کشورهای غیر متعهد عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه‌ای با بررسی قطعنامه پیشنهادی ایران، به آن رای منفی دادند.

ایران قصد داشت با تصویب این قطعنامه از سوی شورای حکام، آن را به اجلاس عمومی آژانس ارائه کند.

کشورهای غیرمتعهد گفته‌اند که ممنوعیت حمله به مراکز هسته‌ای باید مخصوص مراکزی باشد که صلح‌آمیز بودن فعالیت آنها از سوی آژانس تائید شده باشد.

اظهارات لاوروف در حالی مطرح می‌شوند که اخیرا دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه، امکان اعمال تحریم‌های تازه علیه تهران را رد نکرد و گفت که تحریم‌ها در کل خیلی موثر نیستند، اما گاهی گریزی از آنها نیست.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)