تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حضور معترضان در راهپیمایی شهرهای ایران

گزارش های رسیده از ایران حاکی از حضور معترضان به نتایج انتخابات در راهپیمایی روز قدس در شهرهای کرمانشاه، تبریز، اصفهان، رشت و شیراز است.

به گزارش یک شاهد عینی در کرمانشاه پنج نفر از معترضان در دقایق اولیه راهپیمایی دستگیر شدند و تلفن همراه چند نفر دیگر توقیف شده است.

بنا به این گزارش ماموران انتظامی، گارد ويژه و ماموران لباس شخصی با محاصره تظاهرکنندگان آنها را متفرق کردند. گفته می شود پلیس برای متفرق کردن جمعیت از باتوم استفاده کرده است.

از اصفهان نیز خبر رسیده‌است که معترضان به نتایج انتخابات از ساعت ۱۱ امروز در میدان امام حسین این شهر تجمع کرده بودند.

به گزارش تارنمای «موج سبز آزادی» جمعیتی حدود دو‏هزار نفر نیز در ایوان وسیع ساختمان جهان‏نما تجمع کرده بودند و شعارهای الله‏اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر می‏دادند که با ضرب‌و‌شتم نیروهای لباس شخصی مواجه شدند.

گزارش‌های رسیده از اصفهان حاکی از ضرب و شتم معترضان از سوی نیروهای لباس شخصی و قطع تلفن همراه در مقاطع زمانی مختلف در این شهر است.

از شیراز و تبریز گزارش‌های مبنی بر درگیری معترضین و نیروهای انتظامی و امنیتی و بازداشت برخی تظاهرکنندگان مخابره شده است

در مشهد نیز خیابان‌های اطراف آرامگاه امام هشتم شیعیان، امنیتی است و در محاصره نیروهای ضد شورش قرار دارد. گفته می‌شود برخی معترضان که با نمادهای سبز در تظاهرات روز قدس مشهد شرکت کرده بودند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

در رشت معترضانی که با شعارهای «یا حسین میرحسین»، «نه غزه، نه لبنان،جانم فدای ایران» و «مرگ بر روسیه» به خیابان آمده بودند، در برخی مناطق مورد ضرب وشتم ماموران قرار گرفته‌اند. گزارش‌هایی از بازداشت معترضان در این شهر نیز منتشر شده است.

گفته می‌شود در شهرهای بوشهر، کرمان، اهواز و یزد نیز معترضان با نمادهای سبز به خیابان آمده‌اند و با برخورد نیروهای دولتی مواجه شده‌اند.

آخرین جمعه ماه رمضان از سوی آیت‌الله خمینی، روز قدس نام‌گذاری شده ‌است و همه ساله در این روز، راهپیمایی‌هایی در شهرهای ایران و برخی کشورهای مسلمان در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل برگزار می‌شود.

معترضین به نتایج انتخابات اعلام کرده بودند با حضور در این تظاهرات اعتراض خود را به «تقلب» در انتخابات ادامه خواهند داد.

در اعتراضات سه ماه گذشته بیش از چهار هزار نفر بازداشت شده و ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به خدا همتون سر کاریت

-- ایمان ، Sep 18, 2009

مردم جرا نشستین ایران شده فلسطین

-- حسن ، Sep 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)