تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
حزب اعتماد ملی از مردم ایران درخواست کرد:

«نگذارید روز قدس، حکومتی شود»

حزب اعتماد ملی از مردم ایران خواست که اجازه ندهند مراسم روز قدس، «از محتوا تهی و به آئینی دولتی و حکومتی» مبدل شود.

حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه‌ای از مسؤولان عالی‌رتبه ایران خواسته است که به «تضییقات» ایجاد شده برای «مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، اساتید، طلاب و دانشجویان، فعالان سیاسی، احزاب و جمعیت‌های دانشجویی» خاتمه دهند.

«پلمب غیرقانونی دفتر حزب اعتماد ملی و دفتر شخصی دبیرکل آن، توقیف روزنامه اعتماد ملی ارگان این حزب و فیلتر کردن سایت خبری آن و فشارهای غیرقانونی و غیراخلاقی بر مهدی کروبی دبیرکل آن» از دیگر محدودیت‌های ایجادشده در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری است که حزب اعتماد ملی در بیانیه خود به آن اشاره کرده است.

در ادامه این بیانیه از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته شده است که با رفع محدودیت‌های ایجاد شده و حرکت در راستای «مجازات متعدیان به حقوق ملت»، پیام «روز جهانی قدس در خصوص حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان و همبستگی مسلمانان را عینیت بخشند.»

حزب اعتماد ملی پیش‌تر در نامه‌ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حوادث رخ داده پس از انتخابات در ایران را نشانه «کم شدن» ظرفیت جمهوری اسلامی در برابر «نقد‌ها» به منظور «اصلاح امور» ارزیابی کرد.

این حزب در نامه خود نوشته بود: «بی‌درایتی‌ها و بی‌کفایتی‌های بی‌شمار» مسئولین اجرایی و نظارتی و قضایی، روز به روز فضای جامعه ایران را «ملتهب‌تر» می‌کند.


حزب اعتماد ملی امروز چهارشنبه اعلام کرده که امروزه، روز قدس به نمادی برای مبارزه با ظلم و ستم و تلاش برای احیای حقوق همه مظلومان جهان تبدیل شده است.

در این بیانیه از مردم ایران و آزادی‌خواهان جهان خواسته شده که با شرکت در مراسم این روز بزرگ، عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی و مبارزه با مستکبرین جهان را فریاد بزنند.

در ادامه این بیانه آمده است: «روز قدس، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، میرحسین موسوی و آیت‌الله صانعی نیز از مردم برای شرکت در مراسم روز قدس دعوت کرده‌اند.

احمد خاتمی روحانی تندرو و محمود احمدی‌نژاد از سوی ستاد اقامه نماز، به عنوان خطیب جمعه و سخنران پیش از خطبه‌های نماز روز قدس معرفی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حتما که نباید در مسیرهای اعلام شده راهپیمایی کرد. مثلا نارمک ١٠٠ میدان داره !

-- بدون نام ، Sep 16, 2009

به گونه ای از اهمیت شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس حرف زده میشود که گویی سخن از یک جهاد ملی یا مشارکت در یک انقلاب دیگر است. چه ساده لوح باید باشم من!

-- شاهد ، Sep 16, 2009

لطفا شعار زیر رو هم پخش کنین..خیلی میتونه موثر باشه:
این است شعار ملی..رهبر ما منتظری

-- مرتضی ، Sep 16, 2009

دوست عزیز
هر انقلابی از همین حرکت های کوچک آغاز می شود.

-- سیاوش ، Sep 16, 2009

بیانیه: «روز قدس، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.». باز دوباره که وارد گود فریب و حقه بازی و شعار های الکی و بی محتوا شدید! مردم ایران از این شعارها و کلامات عربی؛ «مستضعفین با مستکبرین» و «دماغ مستکبرین» و.... به ستوه آمده اند!
این چگونه انشاء و بیانیه پوچ و ارزان قیمتی است!؟ مردم ایران دیگر بابت این مزخرفات به کسی پول نمی دهند.
....

-- Jebhe Mozakhraf Goyan Nezam Eslami ، Sep 16, 2009

فقط با رنگ سبز بياييد. روز جمعه جدال رنگ سبز با بلندگوهاي حكومتي است. هر شي سبزي مي‌تواند نشانه اي باشد.

-- سبزه ، Sep 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)