تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ادوار تحکیم: کیفرخواست سند افتخار است

ادوار تحکیم وحدت با انتشار بیانیه‌‌ای، اتهام‌های مطرح شده علیه این سازمان در کیفرخواست دادستانی تهران را «سند افتخار» این تشکل دانشجویی عنوان کرد.

در پنجمن جلسه محاکمه معترضان به نتیجه انتخابات که هفته جاری در تهران برگزار شد، نماینده دادستان، اتهاماتی متوجه سازمان ادوار تحکیم وحدت و عبد‌الله مومنی رئیس شورای مرکزی آن کرد.

عبد‌الله مومنی در این جلسه محاکمه، اظهاراتی بیان کرد که سازمان ادوار در بیانیه خود اعلام کرده که به آنها «افتخار» می‌کند.

این سازمان در بیانیه خود آورده که جرایمی که به آقای مومنی در کیفرخواست دادستانی نسبت داده شده است، در چارچوب فعالیت‌های تشکیلاتی ادوار تحکیم بوده و مسئولیت آن «متوجه سازمان دانش‌آموختگان ایران است، نه یکی از اعضای آن.»


در بخش دیگری از بیانیه این سازمان، جلسه محاکمه معترضان به نتیجه انتخابات، «صحنه‌آرایی مضحک و پلید» توصیف شده که حکایت از آن دارد که مسئولان قضایی با ادامه «شیوه‌های غیرقانونی»، آبروی «قضای اسلامی و نهاد قضاوت در ایران را بر باد داده‌اند.»

سازمان ادوار تحکیم وحدت از تشکل‌های منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد و نظام جمهوری اسلامی به‌ شمار می‌رود. اعضای این سازمان در سال‌های اخیر بازداشت و تحت پیگیرد قانونی قرار داشته‌اند.

احمد زید‌آبادی و عبد‌الله مومنی دو عضو ارشد این سازمان هستند که در روز‌های نخست اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، دستگیر و زندانی شده‌اند.

آقای مومنی ۲۳ شهریور در جریان محاکمه خود، اظهاراتی متفاوت با زمان آزادی‌اش بیان کرد و گفت: «از آنجا که مجموعه عملکرد و رفتارهای سیاسی خود را قابل دفاع نمی‌دانم، اساسا دفاعی هم بر آن متصور نیستم.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که «کودتاچیان» برای افزایش فشار‌ها به مهدی کروبی که ادوار تحکیم از نامزدی وی در انتخابات حمایت می‌کرده است، چنین اتهاماتی متوجه اعضای این سازمان می‌کنند

ادوار تحکیم وحدت از بازداشت فعالان سیاسی پس از برگزاری انتخابات در ایران با عبارت «گروگان‌گیری» یاد می‌کند.

بنابر اعلام این سازمان، مهمترین علت بازداشت این افراد، مبارزه آنها «علیه ریشه‌ واقعی و منبع تغذیه مفسدان اقتصادی» در ایران بوده است.

ادوار تحکیم وحدت در بخش دیگری از بیانیه خود اتهام‌های دادستانی در خصوص آقای مومنی و چند عضو این سازمان در خصوص سفر به آلمان و شرکت در دوره آموزش «براندازی» را ادعای کاملا «واهی» و کذب دانسته است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که «کودتاچیان» برای افزایش فشار‌ها به مهدی کروبی که ادوار تحکیم از نامزدی وی در انتخابات حمایت می‌کرده است، چنین اتهاماتی متوجه اعضای این سازمان می‌کنند.

سازمان ادوار تحکیم در پایان بیانیه خود با رد تمام اتهام‌های مطرح شده در دادگاه اعلام کرده که حق خود را برای شکایت از دست‌اندرکاران این «نمایش، به دلیل نشر اکاذیب» محفوظ می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)