تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
پیام آیت‌الله صانعی به مردم ایران:

«روز قدس، ظلم و ستم را نفی کنید»

آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه از مردم ایران خواست که با شرکت در راهپیمایی روز قدس، «پشتوانه معنوی محکمی» در جهت نفی هر گونه ظلم و ستم و استضعاف ملت‌ها «در هر کجای عالم» ایجاد کنند.

آقای صانعی روز قدس را «روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف» دانسته است.

این مرجع تقلید شیعه در بیانیه‌ای که ۲۴ شهریور ماه منتشر کرده، به استناد اظهارات آیت‌الله خمینی نوشته است که روز قدس، «روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.»


مجمع روحانیون مبارز، اکبر هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی از جریان‌ها و افراد نزدیک به اصلاح‌طلبان نیز در روز‌های گذشته از مردم خواسته‌اند که در مراسم روز قدس که ۲۷ شهریور ماه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

میرحسین موسوی و محمد خاتمی نیز روز گذشته اعلام کرده‌اند در این مراسم شرکت خواهند کرد.

آیت‌الله صانعی نخستین‌ مرجع تقلیدی است که با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم برای حضور در مراسم روز قدس امسال دعوت به عمل آورده است.

آیت‌الله صانعی نخستین‌ مرجع تقلیدی است که با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم برای حضور در مراسم روز قدس امسال دعوت به عمل آورده است

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه هفته گذشته تهران، روز قدس را تنها متعلق به مسئله فلسطین دانست و نسبت به ایجاد تفرقه در این روز هشدار داد.

معترضان به نتیجه انتخابات اعلام کرده‌اند که در مراسم امسال روز قدس شرکت کرده و اعتراض خود را باردیگر به حوادث پس از آن نشان خواهند داد.

پس از برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد ماه، حدود چهار هزار نفر از افراد شناخته شده و شهروندان عادی دستگیر شدند که اعلام شده است حداقل ۴۰۰ نفر از آنها هنوز در بازداشت هستند.

آیت‌الله صانعی از جمله مراجعی است که در این مدت چندین بار نسبت به تحولات روی داده در ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار تجدید‌نظر مسئولان جمهوری اسلامی در رفتار‌ها و اقدامات خود شده است.

دولت محمود احمدی‌نژاد در هفته جاری از آقای صانعی به اتهام «توهین به رئیس جمهوری» شکایت کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

روز جمعه روز سبزهاي ايراني است. حال كه رژيم احمدي ...و احمد .......را براي ترساندن خلق آورده تمام خيابان‌هاي تهران را سبز خواهيم كرد. يادمان نرود كه رهبران اصلاح طلب هم همگي هستند. و رژيم جرئت تعرض را با حضور انبوه مردم ندارد. روز جمعه روز نبرد رنگ‌هاست. بايد تمام فضا را سبز كنيم. روز جمعه آينده روز ملت تحت ستم ايران و سبزيكاري ما ايرانيان است. افراد مسني همانند من بايد براي دفاع از جوانان و دلگرمي دادن به آنها حتما بيايند. ما يك ملت هستيم و كودتاگران و رهبرشان يك اقليت اندك مايه. بياييد خانه‌مان را پس بگيريم. اين فرصت را در راه رهايي وطن غنيمت شمريم و با مادران نداها و سهرابها همراه شويم كه مبادا فرزندان ديگرمان طعمه اين جلادان متجاوز شوند.

-- يك پيرمرد ايراني ، Sep 16, 2009

برای گسترده تر شدن راهپیمایی پیشنهاد می کنم مردم بر سر راه خود زنگ خانه ها را بصدا درآورند و همه را برای حضور دعوت کنندبه هر طریقی که صلاح می دانید اطلاع رسانی کنید

-- alireza ، Sep 17, 2009

حاج آقا، ابتدا بیدادگری و فساد و جنایت را در کشور ایران به سرکردگی حکومت اسلامی را ریشه کن کنید، بعد شعار های مفتی برای دیگر سایر کشورها صادر کنید. شماها به قول رهبر ....انقلاب اسلامی‌‌ «خمینی» لیاقت اداره یک دکّان نانوایی را هم ندارید! و امروز با فجایعی که در مدت ٣٠ سال اخیر در کشور ایران توسط این نظام فاسد رخ داده است، صحت این بی لیاقتی را ثابت می کند.
....

-- Jebhe Faribkaran Nezam Manfoor Eslami ، Sep 17, 2009

هشدار به ملت آزاده ایران، فریب سخنان و شعار های پوچ و مفت این گرداندگان حکومت و نظام فرتوت و بی آبروی اسلامی را نخورید! همگی این حجره داران دین و بازار در نهایت برای حفظ این نظام فاسد متحد خواهند شد تا به غارت کشور و نسل کشی ایرانیان ادامه دهند.
جبهه غارتگران و دزدان نظام اسلامی،

-- Jebhe Gharatgaran Nezam Eslami ، Sep 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)