تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
رئیس جمهوری روسیه خبر داد:

«تحریم‌ تازه تهران هنوز مدنظر است»

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به خاطر برنامه هسته‌ای این کشور همچنان مدنظر است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای مدودف افزود که تنها غرب نیست که نگران برنامه هسته‌ای ایران است، اما جامعه بین‌المللی باید باید با احتیاط، افزایش احتمالی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را لحاظ کند.

وی تاکید کرد که تحریم‌ها به طور کلی «موثر» نیستند، اما گاهی اوقات گریزی از آنها نیست.

رئیس جمهوری روسیه در عین حال بر ادامه رویکرد دیپلماتیک غرب نسبت به ایران تاکید کرد.


دیمیتری مدودف(AFP)

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده از زمان آغاز به کار، مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط را به ایران پیشنهاد کرده است.

وی در عین حال تهدید کرده است که در صورت بی‌توجهی این کشور به این درخواست، تحریم‌های بیشتری در انتظار تهران است.

ایران چهارشنبه هفته گذشته، بسته پشنهادی خود را که در آن به گفتگو با غرب ابراز تمایل کرده بود، تحویل نمایندگان گروه ۱+۵ در تهران داد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از آن اعلام کرد که پیشنهادات ایران در این بسته، قابل مذاکره است.

وی در عین حال اظهار داشت که شورای امنیت سازمان ملل متحد از اعمال تحریم بنزین علیه ایران حمایت نخواهد کرد، چرا که جمهوری اسلامی یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت جهان است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هیچکس از جمله ایرانیان نباید به روس ها بخصوص به رییس جمهور یهودی صهیونیستی اش اعتماد کند. ما چندین سال شاهد خنجر زدنهای پوتین و دیگر سران روس در پشت ایران بوده ایم و کلک روسیه را می شناسیم. روسیه همیشه اول خود را مخالف تحریم معرفی می کند که منافع بیشتری را توسط غرب از طریق اسراییل ....
بگیرد و بعد همراه با دشمنان مردم دنیا یعنی آمریکا و اسراییل در مورد تحریم موافقت می کند. اگر اعتقاد ندارید پرونده تحریم ها را در عرض چند سال گذشته بررسی کنید. ...باد روسیه - ....باد اسراییل

-- بدون نام ، Sep 15, 2009

این روسها هم چکشی شدن برای نرم کردن و اوضاع و گاهی هم پتکی شدن که بخوره تو سر کشور ما! ولی راست راستی که دولتمردان ایران با حماقت های خودشون خوب موقعیت را برای اینها جور کرده اند و می کنند که هر کی از راه می رسه دستی برساند و بر سر حقوق مردم ما بکوبند

-- مسعود ازپارس ، Sep 15, 2009


دوستان این خبر احمقانه و این بلوف محقر را بخوانید و از خنده روده بر شوید! پرسش ها و پاسخهای آحمقانه ای که حتا یک شاهی ارزش ندارد، روزنامه ی ایران چنان تحت سانسورند و چنان کنترل می شوند که اینهمه اخبار مهم را درج نمی کنند، شاید هم درک نمی کنند، اما در عوض این احمقانه های زیرک نما را چاپ می کنند، این سرداران ...، آن زمان که عربها آمدند و حاظر بودند دوهزار میلیارد دلار!! به ایران غرامت دهند گفتند جنگ جنگ تا پیروز و حال این سردار... می فرماید نه شرغی و نه غربی جمهوری اسلامی! آی زکی خیال باطل! شما حتا از پس چهارتا تفنگدار بلوچ هم بر نمی آیید حالا جلو چهارتا بسیجی و پاسدار قمپوز در می کنید تا آنها شیر شوند و بروند به بچه های مردم تجاوز جنسی کنند، آنها را زیر شکنجه بکشند!! لطفا نوشته زیر را بخوانید . از روز نامه ی آفتاب یزد است:
سردار باقرزاده: از كشورهاي عربي و روسيه هم غرامت جنگي مي‌گيريم

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گفت كه وزارت خارجه پيگير تعقيب و مجازات هم‌پيمانان ‌صدام باشد. ‌به گزارش ايلنا، ميرفيصل باقرزاده تاكيد كرد: يكي از مسائل مهمي كه همواره بايد در عرصه سياست خارجي مورد‌‌‌مطالبه باشد ‌مسئله جبران خساراتي است كه در طول جنگ تحميلي از سوي كشورهاي غربي به ويژه آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان به كشور ما وارد شد. ‌وي تاكيد كرد: تعقيب و مجازات هم‌پيمانان سياسي، اطلاعاتي و مالي- تجاري صدام نيز همچنان بايد در ‌دستور كار وزارت امور خارجه كشور باشد. ‌باقرزاده ادامه داد: به‌‌‌عنوان مثال اگر ثابت شد براساس كمك اطلاعاتي آمريكا يك يا چند هواپيماي ايران در ‌جنگ با صدام مفقود شد بايد معادل ارزش آن هواپيماها و يا خود آن هواپيماها درخواست شود. ‌وي تاكيد كرد: سياستمداران ما تحت هيچ شرايطي نبايد فريب اظهارات مبتني بر تاسف كه نوعا به صورت ‌كليشه‌اي از سوي دولتمردان غربي بيان مي‌شود را بخورند و به آن اظهار تاسف‌ها توجه كنند چرا كه وارثان ‌خون شهدا هنوز در بين ما هستند. ‌باقرزاده همچنين در خصوص گرفتن غرامت از كشورهاي حامي صدام در جنگ تحميلي تاكيد كرد: در اين ‌زمينه ما جدي هستيم و حتي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس نيز كه معين صدام بودند شامل مي‌شود اما در ‌وهله اول دانه درشت‌ها را كه آمريكا در‌‌‌را‡س آنهاست در اولويت قرار داديم. ‌رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در پاسخ به اين سوال كه اينگونه پاسخ داد: بنابراين روسيه نيز شامل اين مطالبه است.


-- بدون نام ، Sep 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)