تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
احمدی‌نژاد:

«تحریم بنزین علیه ایران ممکن نیست»

محمود احمدی‌نژاد در مراسم معارفه وزیر جدید نفت گفت که تحریم بنزین علیه ایران، «شدنی» نیست و باید در ظرفیت‌های پالایشگاه‌های کشور برای تأمین بنزین مصرفی، «بازنگری» شود.

آقای احمدی‌نژاد امروز سه‌شنبه در مراسم معارفه مسعود میرکاظمی اظهار داشت که دولت برای رسیدن به این هدف، به وزارت نفت کمک خواهد کرد.

وی خطاب به مسئولان وزارت نفت گفت می‌خواهد که «ظرف یکی دو هفته آینده»، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کنند که جمهوری اسلامی ایران به «دلیل توانمندی‌اش، می‌خواهد مورد تحریم واقع شود.»


محمود احمدی‌نژاد در مراسم معارفه وزیر جدید نفت(عکس از شانا)

احمدی‌نژاد افزود که وزارت نفت باید میزان بنزین مصرف داخل را تامین کند تا «دشمنان در این مورد نیز با شکست مواجه شوند.»

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که نگاه راهبردی در وزارت نفت باید این‌گونه باشد که تمام منافع حاصل از آن به «جیب ملت سرازیر» شود.

ایران ۱۶ شهریور ماه به منظور تامین بخشی از مصرف بنزین داخلی خود، توافقنامه‌ای با ونزوئلا امضاء کرد.

در این توافقنامه، کاراکاس متعهد به صدور روزانه ۲۰ هزار بشکه بنزین به تهران شده است.

احمدی‌نژاد خطاب به مسئولان وزارت نفت گفت می‌خواهد که «ظرف یکی دو هفته آینده»، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کنند که جمهوری اسلامی ایران به «دلیل توانمندی‌اش، می‌خواهد مورد تحریم واقع شود»

ونزوئلا در حالی به تامین بخشی از بنزین مصرفی ایران متعهد شده که کنگره آمریکا طرح تحریم صادرات این انرژی استراتژیک را تدوین کرده، اما به تصویب نرسانده است.

هوگو چاوز از متحدان محمود احمدی‌نژاد و دولت وی به شمار می‌رود و دوستی این دو، زمینه‌ساز گسترش روابط ایران با کشور‌های دیگر آمریکای لاتین شده است.

ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت خام جهان است، اما به علت کمبود ظرفیت پالایشگاهی، قادر به تامین نیازهای داخلی خود در زمینه بنزین نیست. ۴۰ درصد بنزین مصرفی ایران از راه واردات تامین می‌شود.

مصرف روزانه بنزین در ایران بنابر اعلام خبرگزاری ایسنا، نزدیک به ۷۳ میلیون لیتر است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چرا خیلی هم شدنیس و اگه بشه ملت شدیدا حکومت رو تنبیه میکنن. پس زود برو توی چاه پیش امام زمونت چاره ای کن. روزی که بنزین تو ایران پیدا نشه روزآخر جمهوری اسلامیه.

-- نفتی سرکوچه ، Sep 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)