تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محرومیت ۲۵ ساله هشت دانشجو از تحصیل

دادگاهی در شهر بابل، برای هشت دانشجو، در مجموع، احکامی شامل ۳۳ ماه حبس تعزیری، ۶۰ ماه حبس تعلیقی و ۲۵ سال محرومیت از تحصیل صادر کرد.

این افراد همگی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هستند که خبرنامه امیرکبیر امروز چهارشنبه حکم محکومیت آنها را منتشر کرده است.

سیف‌الله مجتهد‌زاده وکیل این دانشجویان در گفتگو با خبرنامه امیرکبیر، احکام موکلان خود را «سنگین و ناعادلانه» دانسته است.

به گفته آقای مجتهدزاده، دادگاه برای برخی از موکلان وی، بر مبنای اتهاماتی که هرگز در دادگاه مطرح نشده، حکم صادر کرده است.


هشت دانشجوی محروم از تحصیل(خبرنامه امیرکبیر)

این وکیل دادگستری می‌گوید که دادگاه برای ایمان صدیقی، نیما نحوی و محسن برزگر، به اتهام داشتن رابطه با اعضای سازمان مجاهدین خلق حکم صادر کرده که این اتهام هرگز در دادگاه آنها مطرح نشده است.

ایمان صدیقی، محسن برزگر و نیما نحوی سه دانشجویی هستند که بنابر اعلام این وب‌سایت، به ۱۰ ماه حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از تحصیل در دانشگاه نوشیروانی بابل محکوم شده‌اند.

آقای مجتهدزاده در واکنش به محرومیت این دانشجویان از تحصیل اعلام کرده که محروم کردن دانشچویان از تحصیل در حیطه اختیارات دادگاه نیست و کمیته انضباطی دانشگاه باید در این مورد تصمیم‌گیری کند.

ایمان صدیقی یکی از دانشجویان محکوم شده نیز در رابطه با حکم صادر شده علیه خود گفته که «این حکم واقعا ناعادلانه است. قاضی پرونده، از من سئوالات نامربوط پرسید و کاملا مشخص بود قاضی از قبل تصمیم خود را گرفته است.»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از تمامی انجمن‌های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت خواسته است که در قبال این احکام «ناعادلانه و غیرانسانی» سکوت نکنند

دو دانشجوی دیگر به نام‌های سیاوش سلیمی‌نژاد و علی تقی‌پور نیز به ۱۰ ماه حبس تعلیقی به مدت پنج سال و پنج سال محرومیت از تحصیل در این دانشگاه محکوم شده‌اند.

حسام باقری، حمیدرضا جهان‌تیغ و سعید حسین پور نیز هر یک به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم شده‌اند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از تمامی انجمن‌های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت خواسته است که در قبال این احکام «ناعادلانه و غیرانسانی» سکوت نکنند.

در ایران پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، فشار‌ها بر فعالان دانشجویی و مدنی افزایش یافته است.

طی این سال‌ها ده‌ها دانشجو به کمیته انضباطی دانشگاه‌ها احضار و با محرومیت‌های تحصیلی مواجه شده‌اند.

گروهی از دانشجویان نیز با احضار به دادگاه‌، بازداشت و تحت بازجویی‌های بلندمدت قرار گرفته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فرزندان عزیز این سرزمین جواناپاک وطن بر شما وتمامی به بند کشده شدگان حکومت نظامی افتخار میکنیم این مرحله از مبارزه ارزشمند ترین مرحله وتاریخ ساز است زیرا گذر از این تند باد درحقیقت تسویه کننده عناصر ضعیف و کم اراده از گردونه نبرد است وارزشمند از این باب که دیگر به دلیل پیروزی سریع عناصر خود فروخته ونوکر اجنبی همانند علی ...نمی توانند خود را به اول صف رسانده ونهصت را بهنفع اربابان خود مصادره کرده ودرعین حال با اجازه انان برعلیه شان شعار هم بدهند لذا گذار از این مرحله است که فولاد ابدیده تحویل جامعه میدهد والا خود هم میدانید که این خود فروخته ها از دانشگاههای ما با وارد عناصر مزدور با دکترای جعلی وکنار گذاشتناساتید فاضل مخروبه ای ساختند که هیچ جایگاهی در بین دانشگاههای معتبر دنیا ندارد ما ضمن محکوم کردن این احکام توسط غازی فاسد ومزدور به صراحت میگوئیم این سند افتخار شماست نه محکومیت

-- ارمان ، Sep 16, 2009

مملکت نخبه گرا. جلایی پور توی زندان و کردان و دانشجو در راس وزارت خونه علمی

-- زهرا ، Sep 16, 2009

اگر این رژیم پلید را سرنگون نکنیم این جنایتها ادامه خواهد داشت. هممیهنان گرامی دست روی دست نگذاریم واز این فرصت تاریخی استفاده کرده و تیشه بریشه پوسیده این نظام اهریمنی بزنیم.

-- مشت کوبنده ، Sep 16, 2009

حالا چه دانشگاه و چه درسها و چه استادایی رو هم از دست دادن واقعاً!

اینجور دانشگاهها رو همون توش درس نخونی سنگین تری والله!

-- خط خطی ، Sep 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)