تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
درخواست از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل:

«احمدی‌نژاد تحت پیگرد قضایی قرار گیرد»

۶۰ تن از روشنفکران و فعالان مدنی ایرانی از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستند پرونده‌ای برای محمود احمدی‌نژاد با عنوان «جنایت علیه بشریت» تصویب و در اختیار شورای امنیت قرار دهد تا وی تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

این روشنفکران و کنشگران سیاسی- مدنی در نامه‌ای که خطاب به ناوانتم پیلی دبیر این کمیساریا نوشته‌اند، اعلام کرده‌اند که کارنامه «زمامداران سیاسی» ایران را مصداق روشن «جنایت علیه بشریت» می‌دانند و خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن آنها هستند.

در این نامه با رد هرگونه طرح‌ جنگ و تحریمی علیه ایران، از جهانیان و سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده از حقوق انسانی مردم ایران دفاع ‌کرده و «سرکوب و ارعاب و تبعیض رژیم» را محکوم کنند.


مراسم تحلیف احمدی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی

در این نامه آمده است که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، پرونده «نقض برنامه‌ریزی‌شده و گسترده حقوق اساسی» مردم ایران را به شورای امنیت بسپارد تا این شورا پرونده «سران رژیم را به عنوان جنایت علیه بشریت» تصویب کرده و به دادگاه بین‌المللی کیفری ارسال کند.

روشنفکران و کنشگران سیاسی- مدنی در نامه خود همچنین از سفر احمدی‌نژاد در ماه سپتامبر به سازمان ملل خبر داده‌اند و از مسئولان این سازمان خواسته‌اند که اجازه ورود «رئیس جمهور متقلب و سرکوبگر جمهوری اسلامی» به سازمان ملل را ندهند.

در این نامه همچنین نوشته شده که جمهوری اسلامی ایران، نظامی است که «نقض نهادینه و گسترده حقوق» همه اقشار از جمله کارگران، دانشجویان، معلمان، جوانان و هنرمندان و نویسندگان و روزنامه‌نگاران را به اعمال جاری دولت تبدیل کرده است.

آنها افزوده‌اند که جمهوری اسلامی «رژیمی است که به باور میلیون‌ها ایرانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری رأی مردم را ربود، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد، ده‌ها تن را به شهادت رساند و هزاران تن را بازداشت و در سلول‌های انفرادی تحت فشارهای جسمی و روانی قرار داده است.»

روشنفکران و کنشگران در نامه خود همچنین از سفر احمدی‌نژاد در ماه سپتامبر به سازمان ملل خبر داده‌اند و از مسئولان این سازمان خواسته‌اند که اجازه ورود «رئیس جمهور متقلب و سرکوبگر جمهوری اسلامی» به سازمان ملل را ندهند

این نامه را شخصیت‌هایی همچون طاهر احمدزاده، داریوش آشوری، یرواند آبراهامیان، عبدالعلی بازرگان، شهرنوش پارسی‌پور، رامین جهانبگلو، مهدی خانباباتهرانی، بهروز خلیق، کامران دادخواه، حمید دباشی، مرجان ساتراپی، احمد صدری، محمود صدری، منصور فرهنگ، هادی قائمی، اکبر گنجی، عبدی کلانتری، احمد کریمی حکاک، محمدرضا نیکفر، ابراهیم نبوی و نیک‌آهنگ کوثر امضا کرده‌اند.

پیش‌تر بسیاری از امضاکنندگان این نامه در اعتصابی سه روزه در اعتراض به سرکوب‌ معترضان به نتیجه انتخابات در ایران، مقابل دفتر سازمان ملل شرکت کرده بودند.

آنها همچنین به همراه بسیاری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر از بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل خواسته بودند تا برای بررسی وضعیت حقوق بشر نماینده‌ای ویژه به ایران اعزام کند.

این نامه قرار است تا پنج سپتامبر ۲۰۰۹ (۱۴ شهریور) برای جمع کردن امضاهای دیگر، در وب‌سایتی که پیش‌تر برای تحت پوشش قرار دادن خبر اعتصاب روشنفکران راه‌اندازی شده بود، در دسترس عموم باشد.

صادرکنندگان این نامه اعلام کرده‌اند که متن حقوقی شکایت، همراه با شواهد و مستندات، به انضمام بیانیه، تقدیم کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهد شد.

برای افزودن نام و نام خانوادگی خود به فارسی و انگلیسی به این نامه به این آدرس (ehrv.iran@gmail.com) ایمیل بزنید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کانون نویسندگان ایران

خواهان احقاق حقوق همه‌ي سركوب‌شدگان و پناه‌جويان است

اين روزها بار ديگر چرخه‌ي محاكمات فرمايشي و اعتراف‌گيري‌هاي ضدانساني به گردش افتاده است. پيشينه‌ي اين محاكمات و اعتراف‌گيري‌ها به رژيم گذشته برمي‌گردد. خواستِ مبرم مردم آن بود كه با سقوط رژيم پيشين بساط اين روش‌هاي ضدانساني براي هميشه برچيده شود، اما طي دهه‌ي 1360 با ابعادي گسترده‌تر و هولناك‌تر از سر گرفته شد و تا به امروز به شيوه‌‌هاي گوناگون هم‌چنان ادامه يافته‌ است. آن‌چه در اين محاكمات و اعتراف‌گيري‌هاي فرمايشي پايمال مي‌شود ابتدايي‌ترين حقوق و آزادي‌هاي انساني است. تاريخ ما گواه آن است كه صحنه‌گردانان و مجريان اين نمايش‌ها سرانجام خود نيز قرباني اين تبهكاري خواهند شد.

هم‌زمان، رژيم دست‌نشانده‌ي عراق نيز پناه‌جوياني را كه دست‌شان از همه جا كوتاه است در شهر اشرف به سبعانه‌ترين شيوه مورد حمله و سركوب و سلاخي قرار داد. اين جا نيز آن‌چه پايمال مي‌شود بديهي‌ترين حقوق انساني است.

كانون نويسندگان ايران صرف‌نظر از ديدگاه‌هاي سياسي و سوابق قربانيان محاكمات اخير و بدون توجه به مواضع سياسي سازمان مجاهدين خلق ايران، اعتراف‌گيري‌ها و پروژه‌ي پلشتِ توّاب‌سازي و نيز حمله به ساكنان شهر اشرف را محكوم مي‌كند و خواهان احقاق حقوق همه‌ي سركوفتگان و پناه‌جويان است.

کانون نویسندگان ایران

13 مرداد 1388

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

اقدامی محکم و قاطع درود بر شما

-- هادی قراباغی ، Aug 5, 2009

آیا این بار اقای گنجی اجازه امضا را صادر نموده اند . در تجمع مقابل سازمان ملل ایشان به بسیاری فعالان به بهانه های مختلف اجازه امضا بیانیه را ندادند و این موضوع برای ایشان که مدعی دموکراسی است جای تامل دارد . ایشان حتی اسم بعضی دوستان قدیمی خود را خدف کردند . دوستانی که در ایران روزهای مبارزه را با هم گذراندند و نام افرادی را گذاشتند که تا چند وقت از پیش حاضر به هیچ حمایتی ار اقای گنجی نبودند . نام توده ای هایی که برای جمهوری اسلامی جاسوسی میکردند . به هر حال از ایشان بعید بود . از ایشان که خود زخم خورده جمهوری اسلامی هستند .این چنین به دیگران زخم بزنند

-- نگین براتی ، Aug 5, 2009

...these western "intellectuals' Why these people do not go after Bush, Obama, Clinton, Cheney, Blair, Olmert, Barak, Pres, and hundreds of other fuckers, thieves, mass murders and then talk. Akavan is a zionofascist who is agent of CIA, Mossad and Canadian NED like. Shame on the west ....
dominant western economic system is resposible for millions death and billions more who are going hungry to bed since their resources have been looted by the ...west. Shame on you all. ....

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

بدلیل وجود نام نیک آهنگ کوثر و ابراهیم نبوی در این بیانیه، نه تنها از امضای آن سر باز میزنم؛ بلکه به غلط اندازی عریان آن بشدت معترضم!
زخم باز

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

محمدالدوره و علیرضای ما
وقتی اسراییلیها "محمد الدوره" کودک فلسطینی را در آغوش پدرش کشتند، "مسلمان" های ایران و جهان گوش زمانه را کر کردند اما "علیرضا"ی 12 ساله ما را با باتوم کشتند اما صدای هیچ کدامشان در نیامد.فرق َآن دو کودک با هم در چی بود؟ مگر هر دو کودک نبودند؟ هر دو دو در آغوش پدر کشته نشدند؟مگر هر دو مظلومانه به قتل نرسیدند؟

-- فرق َآن دو کودک ، Aug 5, 2009

یک کمپین از ماه پیش برای این موضوع آغاز شده است. لطفا با آنها کمپین را همصدا کنید. چند راه مختلف تنها نتیجه را ضعیف می کند.
http://www.ipetitions.com/petition/denyan/
http://www.iranian-americans.com/persian/2009/07/137.html
با تشکر، روی

-- چرا دوباره کاری؟ ، Aug 5, 2009

شما ها همه خاین هستید و چرا دروغ می گویید و شما آقای گنجی خود شما با این حکومت سال ها کار کردید و تو زندان هم بودید برای خودتان بودید و چون شما را به بازی نمی گرفتند و کی به شما گفت که برای ما شما اعتصاب غذا بکنید مردم کی به شما گفتند که حکومت اسلامی ایران را می خواهند و کی به شما گفت؟ شما از خودت داری می گویی اگر آزادی باشد و رای گیری بشود به طور آزاد هیچ کس و هیچ کس این حکومت ننگین و استبدادی و قاتل را نمی خواهد و 30 سال است که این ها فقط دارند آدم می کشند و حالا شما و امثال شما دارید دوباره مردم را خر می کنید که یک ....دیگر به غیر از خمینی و یا خامنه ای قاتل بیاید و حکومت کند شما ها همه خاین هستید و به مردم ایران خیانت می کنید و چرا رادیو زمانه از شما دفاع می کند و حتما از خود شما ها هستند

-- Azita Ghobadi ، Aug 5, 2009

حرکتی بسیار عالی و بجا است که امیدوارم به ثمر برسد و این جانیان را کسی مجازات کند. جای اسم خانم عبادی خالی است.

-- rashid ، Aug 6, 2009

دوست عزیز «دو کودک» نه آن دو کودک هیچ فرقی با هم ئندارند، دشمنانشان هم هیچ فرقی با هم ندارند، آنجا اریل شاران بود و اینجا علی دوران امام علی خان خامنه ای، آنجا کشور فلسطین بود و در اشغل اسراییل و اینجا کشور ایران است در اشغال آدمخورانی چون سپاه پاسداران و بسیج تحت فرمان رهبر ... خامنه ای. ولی ما پوست خامنه ای را خواهیم کند. ما با پشتبانی این مردم خمینی ... را که فتوای قتل هزاران ایران را صدر کرد را از قبر در خواهیم آورد و آتشش خواهیم زد. ما مسالمت آمیزیم تا یک حدی ولی از آن حد که بگذرد به لاطائلات کسانی چون رامین جهانبگلو که در همین سایت از گاندیتیسم در ایران حرف می زند را به پشیزی نمی خریم. این حرفهای تیتیش مامانی بر بچه ننه های توی زرورق پیچیده خوب است نه برای ما که هشت سال در جبهه و سی سال در این حکومت جنگ جنگ و جنگ جنگ تا پیروزی مشق کرده ایم. ما بچه های جنگیم. سپاه پاسداران و بسیج شرافتا با صدامیان مهربانتر از ما بود، تنها به یک دلیل آنهم اینکه آنها مثل ما مسالمت آمیز جلو نمی آمدند. تمامی سپاه بدر و مجلس اعلای انقلابی عراق را از اسرای جنگی عراقی تشکیل دادند، من خود شاهد بودم که آنها را به محض دستگیری با تمامی سعیشان تمامی امکانات را در اختیار او می گذاشتند، مراقبتهای پزشکی برای آنها حتا از سربازان ایرانی بیشتر بود. چرا؟ چون آنها را می خواستند آلت دست کنند و کردند، اما آنها بخوبی می دانند که ما ایرانی هستیم و نه عراقی، بنا بر این آنها ما را کشور و مردم تحت اشغال می دانند و حاضرند و قادرند هر کاری با ما بتوانند بکنند. اما کور خوانده اند ما بزودی ریشه ی این مفسدان ضد ایرانی و خصوصا خامنه ای و اذنابش را خواهیم کند. اصلاحطلبان نیز بخوبی می دانند که اگر با ما نباشند حکومت آنها را زنده زنده خواهد خورد. آری برادر ما کشور تحت اشغالیم!

-- بدون نام ، Aug 6, 2009

درود بر این آزاد اندیشان که همواره در فکر ایرانیان هستند. امید است اقداماتشان ثمر بخش باشد و روزی این جنایت کاران بدست عدالت سپرده شوند.

-- بدون نام ، Aug 6, 2009

salam bar hameh-e dostan,baradaran,khaharanva koliyeh-e rofaghay-e enghelabi-e irani
talashhay-e motaradedaneh siyasiyon
baes-e tasof ast
siyasikarihay-e nashiyaneh baziha baese badtarshodan-e sharayet shodeh va barchasb zadan be ensanhaye alaghmand be sarnevesht-e mardome iran bishtar o ghabele ghabooltar mishavad va farhangh-e angzanidar beineiraniyan ham taghviyat mishavad
agar sazman-e melal mostaghel bood,chenin khasteh-ei ghabele fahm bood
dar keshvare mesr behtarin dost-e dovale gharbi hamegooneh jenayate siyasi va ejtemaei soorat migirad va sazmane melal saket neshasteh ast
aknoon befarmaeid aya dolate jomhoorie eslami va roasaye jomhoor-e 30 salehe aan bishtar jenayat kardehand ya hosni mobarak raeis-e jomhoore mostabed-e mesr
harekathaye hamsoo va movazi ba doval-e estemargar be nafe jonbeshhaye mardomi nist,leza bayad vaghebin va doorandish bashim

-- mansour piry khanghah ، Aug 6, 2009

سلام.واي به روزي كه كه بگنندد نمك.اينها فكر كردن با قسم خوردنهاي الكي و دادگاه فرمايشي ميتونند مجامع جهاني را قانع كنند و بگويند ما فقط چند مجرم را مجازات كرده ايم.زهي خيال باطل كه اينها در سر ميپرورانند

-- سامان ، Aug 6, 2009

سنگ بزرگ نشانه نزدن است!؟


در بیانیه آمده : «ضمن رد هر طرحی برای حمله ی نظامی به ایران، یا تحریم اقتصادی ایران، به هر بهانه ای، از جهانیان و سازمان‌های بین‌المللی می خواهیم که از حقوق انسانی مردم ایران دفاع ‌کنند و سرکوب و ارعاب و تبعیض رژیم را محکوم کنند.»

مخالفت با حمله نظامی کاملا درست و مورد تایید همه مردم ایران است ولی تحریم اقتصادی تنها ابزار موجود سازمان ملل برای تحت فشار قرار دادن دولتهای خاطی است که شما رندانه با آن مخالفت کرده اید و در عوض می خواهید که: «از حقوق انسانی مردم ایران دفاع ‌کنند و سرکوب و ارعاب و تبعیض رژیم را محکوم کنند!» فکر می کنید محکوم کردن خشک و خالی، گیریم با شدیدترین لحن ممکن، چه تاثیری بر دولت احمدی نژاد خواهد داشت؟! احمدی نژاد با همان لحن همیشگی اش ریشخندی نثار دولتهای غربی خواهد کرد و بیانیه ها و محکومیت های آنها را حرفهای بی ارزش و باد هوا خواهد خواند!

من با دوشرط حاضر به امضای این نامه هستم:


۱) حذف «یا تحریم اقتصادی ایران،» از نامه


۲) اضافه کردن درخواستی مشخص، صریح و عملی از سازمان ملل برای بازگرداندن پرونده حقوق بشر ایران به لیست سیاه شورای حقوق بشر و تعیین فرستاده ویژه و دائم سازمان ملل برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی.


متاسفانه چند سال پیش با لابی گری جمهوری اسلامی در میان کشورهای ناقض حقوق بشر و عضو شورای حقوق بشر! پرونده این کشور از این لیست سیاه خارج شد. بازگرداندن پرونده رژیم به این لیست، عملی ترین و قابل پی گیری ترین درخواست صریح و مشخص ما ایرانی ها از سازمان ملل می تواند باشد. اگر همین کار را بتوانیم بکنیم، کار بزرگی کرده ایم. راه ندادن احمدی نژاد به سازمان ملل و محاکمه سران رژیم در دادگاه بین المللی کیفری، سنگ بزرگی است که کسی آن را جدی نخواهد گرفت! البته من نمی گویم این را نخواهیم ولی علاوه بر آن و مهمتر از آن، بازگرداندن پرونده رژیم به لیست سیاه را که خواسته ای عملی تر، عینی تر و در دسترس تر است را هم اضافه کنیم و با جدیت پی گیری نماییم.

-- سعید ، Aug 6, 2009

آفرین به گنجی و دوستانش. کسانی که ناراحتند آن روز امضا نکرده اند، هنوز اهمیت زمان اقدام را نمی دانند. اگر قصد دارند همراهی کنند، الان وقتش است

-- دادرس ، Aug 6, 2009

نگارندگان کامنت‌های بالا!
به احترام خون فرزندانمان اختلافات شخصی را کنار بگذارید. به همه آنها که دست یاری می‌‌دهند شانس دیگری بدهید .من نمی‌‌دانم جریان نیو یورک و دخالت آقای گنجی چه بوده است. اما ما امروز به همکاری همهٔ احزاب، اتحادیه ها، گروه‌ها احتیاج داریم. این بار دیگر نباید اجازه بدهیم که گروهی آرمان دموکراسی و حاکمیت مردم را در نبود احزاب دیگر بربایند. کار زیاد است که باید انجام شود. اتفاقات هفته‌های اخیر روحیه همبستگی را قوت بخشیده بود اما دوباره به همان تنگ نظری‌ها داریم بر میگردیم. به جای این عصبانیت‌ها بیشتر بخوانیم، و کمبودهای معرفتی را پر کنیم. این قدر هم دیگر را تضعیف نکنیم. سرمان به خراب کردن همدیگر مشغول بود و این‌ها لایه به لایه همه را کشتند و مملکت به این روز افتاده است. آیا این همان کاری نیست که شما امروز دارید می‌‌کنید؟ خمینی هم جز خودش هیچ کس را نمیخواست. حواستان کجاست؟ فردای روز تحلیف دفتر صنف روزنامه نگاران پلمپ شده است. سر خود را دوباره به دعواا‌های بچگانه مشغول نکنیم.

-- بدون نام ، Aug 6, 2009

قاضی مرتضوی فراموش نشود لطفا !!

-- ترسو ، Aug 6, 2009

سلام،
من از کرمانشاه هستم. امروز در کرمانشاه مراسم چهلم کیانوش آسا برگزار شد. در اواسط این مراسم که در تالار عباسیه کرمانشاه برگزار شد در قسمت زنان مردم شروع به شعار دادن کردند ( میکشم میکشم آنکه برادرم کشت و عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز و ...) . بعد از پایان مراسم مردم مسافت زیادی را در سکوت به راهپیمایی پرداختند. در این میان مردم کوچه و بازار نیز به این جمع پیوستند و جمعیت زیادی را تشکیل دادند. سپس مردم بر سر مزار این شهید رفتند که خبر میرسد عده زیادی گارد ویژه و لباس شخصی در آنجا به ضرب و شتم مردم پرداختند و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کردند و تعدادی را دستگیر نمودند....
من در بالاترین عضو نیستم لطفا این خبر را در بالاترین بگذارید.

-- nazanin ، Aug 6, 2009

حرکت بسیارشجاعانه و ستودنی ای است.....درود فراوان بر اکبر گنجی دلیر ما

-- میثم ، Aug 6, 2009

ما برای اولین بار میخواهیمسرنوشت خودرابدست خودوربه همت خود رقم بزنیم، و نه در سفارت خانه ازغرب گرفته تا شرق. من به آقای گنجی، خانم عبادی و... بشتر اعتماد دارم تا سفارتخانه های کشورهای خارجی. در اروپا و آمریکا مخالفت های تند اما بی عمل ساده است، لطف کنید اگر طرحی عملی سراغ دارید و قادر به تشکلات همه گیر هستید به وسعتی که آقایان گنجی و... خانم عبادی و... با عمل خود به ثمر رسانده و با تحمل رنج هر روزه نگهبانند، به میدان بیایید . با حرافی و فحاشی ... آب را گل نکنید. راه بسیار است، با انتقادهای اساسی وبه موقع وبا مردم حرکت کنیم. ما پشت سر مردم ایران حرکت میکنیم ونه جلوی آنها، دقیا به خاطر اینکه در اروپا ویاآمریکا تشریف داریم. ضربه های باتوم و شلیک تیر ... شکنجه های قرون وسطایی، حمله نظامی؛ تحریم اقتصادی را نه ما و فرزندان ما بلکه هموطنان ما متحمل میشوند . هر وقت کسی خواهان حمله نظامی؛ تحریم اقتصادی و...شد، قبل از آن فرزند و خانواده خود را راهی ایران کند ا به خود و در خواستش پشتوانه و اعتباربخشد. تنها غمل به حرف اعتبار میبخشد و اعتماد میآفریند. با امید به استقلال؛ آزادی وجمهوری برای ایران این سرای امید و مهد پر گهر .

-- Sarah Parsa ، Aug 7, 2009

مبارزه ما مستقل از غرب است و نباید تحت تاثیر اقدامات آنها باشد!


دلیل مخالفت من با جمله «تحریم اقتصادی» در این نامه، نه این است که مثلا بترسم با امضای این نامه غرب ایران را تحریم نکند! بلکه نگرانم که پس از تحریم های اقتصادی که چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، قطعا اجرا خواهد شد، عده ای تحریم را بهانه کنند و مبارزه با رژیم را تعطیل کنند و به غرب حمله کنند و بگویند مگر ما نگفتیم تحریم نکنید، حالا که تحریم کردید ما دیگر می روِیم پشت سر همین رژیم!؟ حتی اگر ۷۰ میلیون امضا هم جمع کنیم و بگوییم ما مخالف تحریم هستیم، باز هم غرب کار خودش را براساس منافع خودش و موازین شورای امنیت خواهد کرد، زیرا اوباما رئیس جمهور آمریکاست نه ایران که براساس نظر مردم ایران عمل کند!

در ضمن مساله هسته ای، مساله ای حساس در امنیت بین المللی است و مخالفت غرب با تولید بمب اتمی در ایران هیچ ربطی به رژیم فعلی ایران ندارد، حتی اگر دموکرات ترین و طرفدار غرب ترین دولت هم در ایران بر سر کار بود، غرب مخالف هسته ای شدن ایران می بود، چون امروز کشورهایی مثل آلمان و ژاپن هم حق ندارند، بمب هسته ای بسازند، چه برسد به ایران! اگر حتی ۷۰ میلیون ایرانی هم بخواهند کشورشان بمب اتمی بسازد، فرقی در اصل قضیه نمی کند و مردم ایران باید به خاطر زیر پا گذاشتن موازین بین المللی تنبیه شوند. این اساس ساختار شورای امنیت است که در مورد آلمان و ژاپن و سایر کشورهای غربی فاقد صلاح هسته ای هم اجرا می شود و فقط تبعیضی بر علیه ایران نیست. لذا مبارزه ما با رژیم مستقل از غرب است و نباید تحت تاثیر اقدامات آنها باشد! پس اگر عده ای که این نامه را امضا می کنند، پس از تحریم اقتصادی هم همچنان به مبارزه با رژیم ادامه خواهند داد و تحریم را بهانه دفاع از رژیم نخواهند کرد، به نظرم امضای این نامه هیچ اشکالی ندارد، چون هیچ تاثیری در سیاستهای غرب نخواهد داشت. قدرت تاثیر بین المللی خودمان را بی خودی دست بالا نگیریم! اگر بتوانیم مساله نقض حقوق بشر را هم در کنار مساله هسته ای زنده نگهداریم و به غرب فشار بیاوریم که نقض حقوق بشر را فراموش نکنند، کار بزرگی کرده ایم، محاکمه سران رژیم پیش کش!

آمریکا بلافاصله پس از تحلیف، احمدی نژاد را به رسمیت شناخت، حتی اول او را رئیس جمهور منتخب هم نامیده بود ولی به هر حال پس از به رسمیت شناختن احمدی نژاد، قوانین سازمان ملل به آمریکا اجازه نمی دهد که مانع حضور او در نیویورک شود! پس این بخش از خواسته امضا کنندگان از همین الان غیر قابل تحقق است! مابقی را هم خود قضاوت کنید!

-- سعید ، Aug 7, 2009

اکبر گنجی :
تو واقعا کی هستی؟ زندانت . اعتصاب غذات . اون ور آب زندگی کردنت . واقعا از ناتو پول میگیری؟ .... حیف از روزهائی که برات آمدیم بیمارستان میلاد ! همه زندان رفتنت بهانه شد که بری اون ور زندگی کنی .بشین و از دموکراسی کشور جدیدت لذت ببر . ما اینجا موندیم وتو این جهنم با این همه مشکلات . تو بهای زندانت را گرفتی مردم را به حال خودشون بزار عالیجناب سبزپوش !

-- م - ص ، Aug 8, 2009

من نیز می خواهم پای این بیانه را امضا کنم

ولی متاسفانه وب سایت اش را نیافتم

با تشکر صلواتی

-- شمس الدین صلواتی ، Aug 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)