تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمریکا احمدی‌نژاد را به رسمیت می‌شناسد

کاخ سفید اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس جمهوری منتخب ایران به رسمیت می‌شناسد.

رابرت گیبز سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر افزود که مشروعیت احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهوری، مسئله‌ای داخلی و مربوط به خود مردم ایران است.

آقای گیبز در عین حال اظهار داشت که برنامه ایالات متحده در مورد تمایل به مذاکره مستقیم با ایران، پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز تغییری نکرده است.

این در حالی است که ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان اعلام کرده‌اند که از ارسال پیام تبریک برای محمود احمدی‌نژاد خودداری خواهند کرد.

با این حال ارسال نکردن پیام تبریک، به معنی به رسمیت شناخته نشدن ریاست جمهوری احمدی‌نژاد تلقی نمی‌شود.


عکس از رویترز

مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد امروز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

تعدادی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های مطرح سیاسی مثل اکبر هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی در این مراسم حضور نداشتند.

آقای احمدی‌نژاد در واکنش به تبریک نگفتن برخی کشور‌های غربی به وی گفت: «کسی در ایران منتظر تبریک گفتن شما نیست و ملت ایران نه برای اخم‌ها و تشرهای شما ارزشی قائل است و نه برای تبریک‌ها و لبخند‌های شما ارزشی قائل خواهد بود.»

وی در بخشی از سخنرانی خود که به سیاست‌خارجی دولت نهم اختصاص داشت، افزود: «در برابر زورگویان می‌ایستیم و برای اصلاح ساختارهای تبعیض آلود جهانی به نفع ملت‌ها و اصول خود، تلاش خواهیم کرد.»

احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: «ما در برابر قانون‌شکنی، مداخله‌گری و سوء‌استفاده از ساختارهای بین‌المللی، تجاوزات و بی‌عدالتی‌ها، سکوت نخواهیم کرد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خاطره قالیباف از رویت امام زمان در خواب
«من دیشب خواب آقا امام زمان(عج) را دیدم، ایشان به من گفتند که فردا نباید از آن مسیر عملیات کنید و مسیر دیگری را برای عملیات به من نشان دادند و...»
محمدباقر قالیباف که در دوران دفاع مقدس فرمانده لشکر نصر خراسان بوده در وبسایت خود خاطره ای را در مورد خود نقل کرده است.

قالیباف نوشته است:

یکی از مشکلاتی که در راه اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه با آن مواجه هستیم، هزینه کردن دین برای پوشاندن نقص ها و کم کاریهایمان است، که مصداق آن را در جاهای مختلف می توانیم ببینیم.

در ایام جنگ یک روز به یکی از رزمندگان دستور دادم تا برای شناسایی قبل از عملیات، مسیری را شناسایی کند تا از آن معبر عملیات کنیم. فردای آن روز وقتی به سنگر رفتم دیدم همه بچه های لشکر جمع هستند؛ رزمنده ای که قرار بود کار شناسایی را انجام دهد برای بچه های لشکر صحبت می کرد.بدون اینکه کسی متوجه حضورم شود به حرفهای او گوش دادم.

داشت به بچه ها می گفت: «من دیشب خواب آقا امام زمان(عج) را دیدم، ایشان به من گفتند که فردا نباید از آن مسیر عملیات کنید و مسیر دیگری را برای عملیات به من نشان دادند و...»

کاسه صبرم لبریز شد. رفتم جلو و پس گردنی محکمی بهش زدم. کلی دعوایش کردم که «این حرفها چیه می زنی؟» بعد با همان عصبانیت گفتم: «برو به همان محوری که امام زمان در خواب به تو گفته و آن محور را شناسایی کن. ما که توی خواب تو نبودیم که ببینیم امام زمان چه محوری رو برای شناسایی و عملیات معرفی کرده!»

چند ساعت بعد از این حرفها و درگیری لفظی، این رزمنده آمد پیشم وگفت: «حاج باقر معذرت میخواهم؛ ببخشید. اون حرفهایی که داشتم به بچه های لشکر در مورد خوابم می گفتم همش دروغ بود. حلالم کنید.»

از او پرسیدم: «چرا این حرفها رو زدی ؟»

جواب داد : «حاج آقا راستش رو بخواهید ترسیده بودم برای شناسایی برم. برای اینکه شما من رو از شناسایی آن محور معاف کنید مجبور شدم این حرفها رو بزنم؛ ببخشید. آخه خیلی ترسیده بودم»
بعد از شنیدن حرفهاش از او خواهش کردم به مشهد برگردد و دیگر به لشکر ما نیاید.

همیشه دیده ام آدمهایی را که برای نقصها و کم کاریهایی که درکارهایشان دارند از دین هزینه می کنند. برای اینکه خود را حفظ کنند دین را سپر خود قرار می دهند. و چه ضربه های از این راه به دین وارد شده و چه انحرافهایی که در دین آمده است.

-- «حاج آقا راستش رو بخواهید ترسیده بودم ، Aug 5, 2009

چقدر دیکتاتورهای ما ایرانیان شبیه هم اند! منحصر به فرد! بی نیاز از هر کس و فرهنگی! لجباز و کینه جو و انتقام طلب!!!!!!!

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

اينها سه تا كوهنورد گرفتن ببينين چه قري ميان واي به حالي كه به سلاح هسته اي دسترسي پيدا كنند آقاي اوباما حواستان كجاست ؟ و دولت سوئد كه به نظر من بزرگترين گند تاريخ رو زد !!!

-- آريا ، Aug 5, 2009

تمام کسانی‌ که احمدی‌نژاد را به رسمیت نمیشناسند می‌دانند این ... به زودی ... و به زباله دانی تاریخ میپیوندد. و رو سیاهی برای کسانی‌ میماند که به خاطر منافع خودشان او را به رسمیت میشناسند ..
شمیم

-- shaaaaaaaaaamim ، Aug 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)