تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
جبهه مشارکت:

«نظام شبیه حکومت طاغوت شده است»

جبهه مشارکت ایران اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در آستانه دهه چهارم عمر خود شبیه «حکومت‌های طاغوتی و استبدادی» شده است.

این حزب سیاسی که برخی اعضای آن روز شنبه به اتهام شرکت در «کودتای مخملی» محاکمه شدند، به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داد با «قبول» میزان بودن رای ملت، مسیر «آشتی» با معترضان را در پیش گیرند.

جبهه مشارکت یکی از احزابی است که نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته و دولت برآمده از آن را «نامشروع» دانسته است.


از ۲۳ خرداد سال‌جاری تاکنون، اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ادامه دارد و مردم معترض، احزاب و نامزد‌ها از پذیرش ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد سر باز زده‌اند.

جبهه مشارکت با تکرار این نکته که در انتخابات اخیر «تقلب» گسترده‌ای صورت گرفته است، مسئولان جمهوری اسلامی را متهم به «جابجایی» رای ملت کرد.

در بیانیه این جریان سیاسی آمده که حاکمان جمهوری اسلامی در برابر اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی، به خشونت متوسل شده و آنها را به گلوله بستند.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی دو ماه گذشته در ایران، ده‌ها تن بر اثر خشونت‌های دولتی جان خود را از دست دادند و صدها نفر دیگر مصدوم شدند.

مشارکت با اعلام «انزجار» از «سرکوب» مخالفان و برگزاری دادگاه‌های «نمایشی»، بر مواضع قبلی اعلام شده خود مبنی بر انجام «تقلب گسترده و عدم مشروعیت» دولت برآمده از آن، پافشاری کرد

دستگیری صدها معترض و محاکمه برخی دستگیرشدگان از دیگر نتایج ناآرامی‌های ماه‌های اخیر در ایران است.

جبهه مشارکت در بخش دیگری از این بیانیه با اعلام «انزجار» از «سرکوب» مخالفان و برگزاری دادگاه‌های «نمایشی»، بر مواضع قبلی اعلام شده خود مبنی بر انجام «تقلب گسترده و عدم مشروعیت» دولت برآمده از آن، پافشاری کرده است.

این جبهه همچنین از اینکه نظام جمهوری اسلامی، برای «مشروعیت بخشیدن به انتخابات و دولت» مبادرت به برگزاری دادگاهی که «هیچ‌گونه انطباقی با قوانین و موازین حقوقی جاری ندارد» کرده، اظهار تاسف کرده است.

این حزب سیاسی، به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داد با «قبول» میزان بودن رای ملت، مسیر «آشتی» با معترضان را در پیش گیرند

این دومین بیانیه‌ای است که جبهه مشارکت ایران اسلامی طی هفته‌ جاری در محکومیت برگزاری جلسه محاکمه برخی اعضای خود صادر می‌کند.

جبهه مشارکت در بیانیه‌ای که شنبه هفته جاری منتشر شد، اعلام کرد که «کودتای انتخاباتی اقتدارگرایان، با آغاز شوی مضحک دادگاه فله‌ای» جمعی از بازداشت‌شدگان اخیر، وارد «مرحله‌ای» تازه شده است.

این حزب سیاسی به جریان حاکم نیز هشدار داد: «به جای راه‌اندازی این شوهای تبلیغاتی، چه بهتر است که فکری به حال پاسخگویی‌تان در برابر دادگاه ملتی کنید که روی واقعی شما را به عینه در ۵۰ روز اخیر، حیران و بهت‌زده و سوگوار شهدای خویش به تماشا نشسته‌اند.»

پس از ناآرامی‌هایی که در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران رخ داد، دفتر جبهه مشارکت در تهران پلمب و تعدادی از اعضای این حزب بازداشت شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی وقته حکومت شبیه طاغوت شده. اصلا خود طاغوته دیگه. مگه طاغوتی ها شاخ و دم دارن؟

-- آزاد ، Aug 5, 2009

دَمشان گرم. همين امروز فرداست كه به يك باره همه شان را از بالا تا پايين تصفيه كنند و در زندان...
ولي دمشان گرم كه اين چند روزه را ، راه سكوت نگزيدند

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

هزار رحمت به طاغوت اگر آن طاغوت یک دهم جنایات و ...اینها را داشت تا پدر جد خمینی راهم وادار به اعتراف و دستبوسی کرده بود اون بدترین آنها صدها برابر با شرافت تر از بهترینها دربین این مزدوران هستند من از مخالفین سلطنت بوده و هستم ولی واقعاظلم در حق رژیم سابق است اگرما بخواهیم این آدمخوران ضد بشری وغیر ایرانی را با آنها مقیسه کنیم.

-- Reza ، Aug 5, 2009

گویی این نظام از اولش چیز دیگری بوده و حالا این‌چنین شده و آقایان به این نتیجه رسیده‌اند.
قبرستان خاوران نشانگر عدم صحت مدعایشان است.
بله این حکومت و نظام از اول به همین شهرت بود و دیده نمی‌شد.
بیامرزاد مختاری را.

-- محمد ، Aug 5, 2009

این حکومت خونریز و اجنبی که نام اسلام را هم یدک می کشد، ابداً قابل مقایسه با حکومت سلطنتی پهلوی ها نیست! حکومت اسلامی یکی از پلید ترین و خونریز ترین حکومت ها در تاریخ است.
حزب مشارکت باید بداند هیچ راهی برای «آشتی» ملت ایران با حکومتی که ایران را اشغال کرده است و مردم آنرا به گروگان گرفته است، وجود ندارد. این خونریزان اجنبی باید ایران را ترک کنند.
جبهه مغولان اسلامی،

-- Mogholan Eslami ، Aug 5, 2009

ملت ایران هر چی از دست آخوندها بکشند حق شان است زیرا این ملت چطور نمی دانست که 1400 سال پیش اتفاقات جعلی افتاد و در کره زمین غیر از آخوند های ایران و ایرانی بدان باور نکردند و آن را بدعت دینی تلقی کردند ولی ایرانیان همچنان برای حسین و حسن سینه میزنند پس حق اعتراض ندارند زیرا حکومت علی چنین است یت باید همن مردم ، ملت ایران به خیابانها بیایند و از این مذهب ضد انسانی و جعلی تبری جویند یا همین که هست

-- hamid ، Aug 5, 2009

اتفاقا طاغوت و ملحد و مشرک و کافر و اینها نظامهای خوب و شایسته ای هستند که دارند در تمام جهان متمدن به خوبی عمل می کنند و مردم بخش غربی کره زمین هم در نظامهای طاغوتی و الحادی دارند با آسایش و آزادی زندگی می کنند. حکومت اسلام (= شکنجه، قصاص، تنفر، دشنام، تکفیر، کشتار، دست بریدن، زن‌آزاری ...) را نباید با طاغوت مقایسه کرد. طاغوت مفهومی باشرافت است. حکومت آقایان در ایران البته هنوز اسلامی کامل نیست. حکومت راستین اسلامی بنا به نص صریح سوره بقره آیه ۱۹۱: که می گوید: «کافران ا را در هر جا یافتید بکشید.» همان است که بن لادن می خواهد و بس. ما هنوز در ایران تا اسلام واقعی راهی در پیش داریم.

-- رها ، Aug 5, 2009

با این اختلاف که طاغوت شرفش به همه شما ها و نظامتان از صدر تا ذیل با فاصله ای نجومی برتری داشت. اقلا سومها و ها و شب هفت ها و چهله ها و سوگواریهای ما را در هم نمی شکست. آقایان اصلاحطلبان پس کی می خواهید واضح حرف بزنید! باور کنید از این وحشی تر و نامردتر نخواهند شد. باور کنید روحانیت سقوطش از این دیگر بیشتر نخواهد شد. باور کنید اسلامتان از این هم خشنتر و نامرد تر و نامرد پرور تر است دنبال اعاده ی حیثیت بر فرهنگ مردار نکنید، بر این کوشت فاسد، بر استخوان پوک لباس ندوزید و لباسش نپوشانید. این مردار عفن را بخاک بسپارید. تا کی می خواهید در دنباله خط گذشته قدم بردارید. عیب شما این است که هنوز شک دارید. به مردم بپیوندید. ما از شما پشتیبانی خواهیم کرد، به میان مردم بیایید. ما شما را تنها نخواهیم گذاشت. آری شما هنوز هم در ته بساطتان شکی مرکموز نهفته است.
اما از من نصیحت تا دیر نشده خواهان جمهوری ایرانی شوید. به مردم بپیوندید.

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

حکومت با کفر میماند لیکن با ظلم نمی ماند..دوست دار همیشگی گنجی..امیر..تهران

-- امیر ، Aug 5, 2009

قطاری که در حال خارج شدن از ریل است تا به اعماق دره ها سقوط کند، ابتدا اطراف خود را نابود کرده و سپس خود نابود می شود. این دوران را تحمل کنیم تا شاید باعث بیداریمان شود. 1400 سال است که خوابیده ایم. بیدار شو ایرانی ...

-- Kada ، Aug 5, 2009

ما ایرانیان به قدری از این واژه ها که با انقلاب اسلامی وارد گفتمان مردم و سیاست بازان حرفه ای مسلمان شد خسته ایم و خاطره ٣٠ سال رنج و بدبختی و نکبت و شکنجه و فریب و جنایت را به یادمان می آورد. واژه طاغوت و استکبار و.......از این جمله اند،
سازمان هجوم فرهنگی و زبان عربی،

-- Arabha ، Aug 6, 2009

آقایان مشارکت !
توصیه می کنم فیلم "بایکوت"مخملباف را یک بار دیگر ببینید ! شک در جان ایرانی جماعت نسبت به اسلام ایجاد شد . همه در باطن از یکدیگر می پرسند : آیا واقعا اسلام ، دین است ؟؟؟ ایرانی ها پس از هزار و چهارصد و سی سال خواب زمستانی ، تازه دارند بیدار می شوند و کم کم دارند می فهمند اسلام دقیقا چیزی است شبیه حزب کمونیست شوروی ! محمد همان لنین و علی همان استالین و مدینه النبی همان بهشت سوسیالیسم و حزب الله همان حزب کمونیست و بسیج همان کا.گ.ب و کیهان شریعتمداری همان پراودا و بازداشتگاه کهریزک همان شبه جزیره ی گولاک و قرآن محمد همان چه باید کرد لنین و ترورهای اسلامی همان تصفیه ی سیاسی استالین و شمشیر علی همان مشت آهنین حجه الاسلام استالین و جالب تر از همه رفیق مصباح یزدی که همان آیت الله العظمی راسپوتین خودمان است ! واقعا چنین نیست ؟ بیایید و مرد باشید ! بیایید ایرانی بشوید ! بیایید و کمی روراست باشید ! بیشتر از این خودتان و بچه هایتان را گول نزنید و معطل نکنید! دسته جمعی بروید تخت جمشید و از مافیای اسلام توبه کنید و از آستانه ی کرامت بخش کوروش بزرگ طلب همت کنید و به سهم خود به هزار و چهارصد سال اشغال سرزمین ایران توسط اعراب وحشی و آخوندهای شیاد شیعه " نه " بگویید ! برای رسیدن به حقیقت ، فرصت زیادی ندارید . لطفا بیندیشید مسلمانان فریب خورده و در دل پشیمان ! کار اسلام و اسلامیان جنایتکار دیگر در ایران تمام شده است .

-- افشین آرش نیا ، Aug 6, 2009

لطفاً اطلاع رسانی کنید:
علل کودتای انتخابی, عواقب و آینده
1- خطر برکناری خامنه ای از دو سو: الف-ارائه طرح به مجلس توسط موسوی برای محدود کردن قدرت رهبری
2- انحلال طرح رهبر واحد و تشکیل شورای رهبری توسط هاشمی رفسنجانی
3- آرایش نظامی کشور بدلیل احساس خطر آمریکا و اسرائیل

عواقب: بزودی با توجه به آرایش نظامی کشور مجلس منحل شده و وقوع جنگ جهانی توسط فاشیسم دینی
برای اثبات حرفم میتوانید به تاریخ جهان و نحوه یهودی ستیزی هیتلر مراجعه کنید

نتایج جنگ جهانی: اتحاد روسیه و ایران و چین و پیروزی نهائی ایران.
هرچه من مخالف این حکومت هستم ولی این یک واقعیته.

-- جواد شریفی ، Aug 6, 2009

استقلال ، آزادی ، جمهوری انسانی‌. شمیم

-- shamim ، Aug 6, 2009

مرادعلی مرگ بردیکتاتور

-- مرادعلی ، Aug 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)