تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

توصیه‌هایی به جریان «زخم‌خورده»
سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان «سخنی با مخالفان عصبانی و زخم‌خورده» درباره رهبران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوشته شده است.

در بخشی از سرمقاله امروز این روزنامه نوشته شده است: « کسانی که در شش انتخابات اخیر به دلیل ادبار مردم به دوم خردادی‌ها توفیق راهیابی به نهادهای انتخابی را نیافتند عصبانی و زخم‌خورده هستند. رویکرد آنها به خشونت، نه برای فروخوری خشم و عصبانیت، بلکه به منظور بازگشت به سلطنت به شرط چاقو بود.»

به نوشته روزنامه رسالت، «آقایان موسوی ، خاتمی و کروبی فعلا جزء هدایت کنندگان جریان عصبانی و زخم خورده هستند. آنها نه تنها در برابر ۲۴ میلیون نفر (اکثریت) بلکه در برابر ۴۰ میلیون نفری که به نظام و انقلاب رای داده‌اند هم ایستاده‌اند.»‌ ‌

سرمقاله نویس این روزنامه افزوده است: «مجموعه بیانیه‌ها و اطلاعیه‌ها و شعارهای جریان عصبانی و زخم‌خورده طی ۵۰ روز پس از اعلام نتایج انتخابات نشان می‌دهد علائق آنها نسبت به نظام و قانون اساسی و امام و مردم دستخوش تغییرات زیادی شده و حاضر نیستند در ادبیات سیاسی خود، آن تسامح و تساهلی را که نسبت به دشمن داشتند برای دوستان نظام و انقلاب به‌کار ببرند.»

متن کامل سرمقاله

«ترس دولت از خبررسانی‌های انتقادی»
سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد با عنوان «دولتی که نمی‌ترسد!» به انتقاد از محدودیت‌های رسانه‌ای منتقدان احمدی‌نژاد در ۵۰ روز اخیر پرداخته است.

سرمقاله نویس آفتاب یزد نوشته است: «چـنـد روز قـبـل خبری در برخی سایت‌ها آمد که نشان می‌داد از بعضی دکه‌داران خواسته شده تا روزنامه‌های آفتاب‌یزد، اعتماد و اعتماد ملی را جلوی پـیـش‌خـوان نـگـذارند زیرا تیتر آنها تحریک‌کننده است.»

به نوشته این روزنامه، «آقــایــان صــاحــب نــفــوذ، مــخــتـارنـد کـه پـس از بی‌خاصیت کردن یا کاهش نقش رسانه ملی در عرصه خبرگیری تـوسـط مـردم، این بار رسانه‌های منتقد، با عرض شرمندگی نسبت به واژه انتقاد! را نیز محدود سازند. اما ظاهرا از این نکته غـافلـنـد کـه عطش کسب خبر، قابل کنترل نیست.»

آفتاب یزد در ادامه افزوده است: «به نظر می‌رسد در کنار مخالفان و منتقدان، عده‌ای از دوستان به دنبال اثبات ترسو بودن دولت هستند تا از طـریـق بـرهـان خلف و با استناد به سخن انتخاباتی احمدی‌نژاد، خلاف‌گویی دولتی‌ها را ثابت نمایند. برخی محدودیت‌های تلفنی و اینترنتی در یک ماه و نیم گذشته و فـشـار بـر بـعـضـی مـطـبـوعات که آخرین جلوه آن در محدودسازی عرضه این روزنامه‌ها آشکار گردیده، قاعدتا مفهومی جز ترس حامیان رسمی یا غیررسمی دولت از خبررسانی‌های انتقادی ندارد.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «زمزمه‌های جنگ سرد!»

سرمقاله روزنامه وطن امروز با عنوان «لبنان پس از چرخش جنبلاط»

سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «اطلاعیه عجیب قضایی»

سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «بار دیگر مسجد ضرار»

سرمقاله روزنامه اعتماد ملی با عنوان «اسکناس ۰۰۷ تومانی»

سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «راهبردهای عبور از شعارزدگی در مبارزه با فساد اقتصادی»

سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «عبور خرس روسی از مرز خرد و ادب»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)