تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سارکوزی به احمدی‌نژاد تبریک نمی‌گوید

دفتر نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که وی به مناسبت «پیروزی» محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران، پیام تبریکی ارسال نمی‌کند.

رویترز به نقل از یکی از مقام‌های کاخ الیزه نوشته است که «هیچ برنامه‌ای برای ارسال پیام تبریک، وجود ندارد.»

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از سخنگویان باراک اوباما نیز خبر داده است که آقای اوباما هم قصد تبریک به محمود احمدی‌نژاد را ندارد.

تاکنون هیچ یک از مقام‌های غربی «پیروزی» احمدی‌نژاد در انتخابات را به وی تبریک نگفته‌اند.

همزمن با برگزاری مراسم تنفیذ حکم آقای احمدی‌نژاد، یکی از سخنگویان دولت آلمان به نقل از آنگلا مرکل صدراعظم این کشور اعلام کرد که خانم مرکل «انتخاب دوباره» احمدی‌نژاد را به وی تبریک نخواهد گفت.

کلاوس فاتر، معاون سخنگوی دولت آلمان گفته بود با توجه به حوادث پس از انتخابات «جنجال‌آمیز» ریاست جمهوری ایران، ارسال پیام تبریک برای خانم مرکل «قابل تصور» نیست.

با این حال دولت سوئد اعلام کرد که به عنوان نماینده رسمی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف احمدی‌نژاد که فردا چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، حاضر خواهد شد

با این حال دولت سوئد اعلام کرد که به عنوان نماینده رسمی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف احمدی‌نژاد که فردا چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، حاضر خواهد شد.

وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرده، ماگنوس ورنس تت، سفیر این کشور در تهران را نماینده اتحادیه اروپا برای شرکت در مراسم تحلیف احمدی‌نژاد معرفی کرده است.

مراسم تنفیذ حکم محمود احمدی‌نژاد از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در غیبت شخصیت‌های برجسته‌ای چون اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی برگزار شد.

ساعاتی پس از این مراسم، تهران صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیز مخالفان بود که با حمله نیروهای نظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

مراسم تحلیف احمدی‌نژاد همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد که پیش بینی می‌شود اعتراض‌های گسترده‌ای نسبت به آن صورت گیرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تمام اشخاصی که در مر اسم تنفید احمدی نژاد شرکت میکنند شریک جرم تمام جنایات این حکومت هستند!
موسی

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

چی شده- احمدی نژاد به سوئدی ها قول نفتی چیزی داده؟؟ واقعا که. مگه کوربودن و ندیدن که چه بلاهایی سر مردم اوردن؟

-- N ، Aug 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)