تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی:

خاطیان بازداشتگاه‌کهریزک «برکنار» می‌شوند

هیات ویژه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران از برکناری و تحت تعقیب قرار گرفتن مسئولان متخلف بازداشتگاه کهریزک خبر داد.

این بازداشتگاه که تحت نظر نیروی انتظامی اداره می‌شد، هفته گذشته به خاطر نداشتن «استاندارد‌های» لازم و با دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای تعطیل شد.

بازداشتگاه کهریزک که در جنوب شرقی تهران قرار دارد، به محل نگهداری بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات تبدیل شده بود که بر اثر رفتار‌های خشونت‌بار تعدادی از آنها در آن مکان جان باختند.

هیات ویژه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده که پس از بازدید از این بازداشتگاه و دیدار با کسانی که در این مکان آسیب‌ دیده‌اند، پیشنهاد برکناری و تحت تعقیب قرار گرفتن مسئولان متخلف را ارائه کرده است

خبرگزاری‌های ایران امروز سه‌شنبه گزارش کردند که هیات ویژه شورای عالی امنیت ملی پس از تحقیقات خود اعلام کرد: «تمامی افراد خاطی اعم از مسئولان و ماموران انتظامی و قضائی مربوطه از مسئولیت‌های خود برکنار و پرونده‌های انتظامی و قضائی آنان برای رسیدگی به تخلفات و اتهامات تشکیل می‌شود.»

بر همین اساس، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مسئولان مرتبط را موظف کرد علاوه بر جبران «زیان‌های» وارد شده به افرادی که نسبت به حقوق آنان «تعدی» صورت گرفته، تسهیلات لازم را برای رسیدگی به شکایات آنان فراهم کنند.

سعید مرتضوی، دادستان تهران و اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران نیز پیش‌تر از برخورد با نظامیانی که در حوادث اخیر مرتکب «تخلف» شده‌اند، خبر داده بودند.

اعلام برکناری مسئولان متخلف بازداشتگاه کهریزک در شرایطی صورت می‌گیرد که هویت گردانندگان این بازداشتگاه اعلام نشده است.

«تمامی افراد خاطی اعم از مسئولان و ماموران انتظامی و قضائی مربوطه از مسئولیت‌های خود برکنار و پرونده‌های انتظامی و قضائی آنان برای رسیدگی به تخلفات و اتهامات تشکیل می‌شود»

آقای احمدی‌مقدم امروز سه‌شنبه گزارش‌ها مبنی بر اینکه احمدرضا رادان فرمانده پلیس تهران بزرگ در دستگیری و شکنجه متهمان در این بازداشتگاه مسئولیت مسقیم داشته است، را رد کرد.

هیات ویژه شورای عالی امنیت ملی نخستین هیاتی است که توانسته از بازداشتگاه کهریزک در روز‌های اخیر بازدید کند.

هیات ویژه اعلام کرده که پس از بازدید از این بازداشتگاه و دیدار با کسانی که در این مکان آسیب‌ دیده‌اند، پیشنهاد برکناری و تحت تعقیب قرار گرفتن مسئولان متخلف را ارائه کرده است.

آیت‌الله مصطفی محقق داماد استاد کرسی فقه و حقوق و فلسفه و عضو شورای علمی مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی نیز امروز در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی از قرار گرفتن نام بازداشتگاه کهریزک در کنار نام‌ زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب در دایر‌ةالمعارف‌های جهان خبر داد.

آقای محقق داماد او در نامه‌ای در شماره امروز سه‌شنبه روزنامه اطلاعات منتشر شده است، اعلام کرده که به خاطر «تاخیر» در تعطیلی بازداشتگاه کهریزک، نام این بازداشتگاه به نام «حکومت دینی ایران» وارد دایرة‌المعارف‌های جهان شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شکست بزرگ جمهوری اسلامی-حشمت اله طبرزدی دبیرکل جبهه ی دموکراتیک ایران
هم میهنان گرامی!

با درود های گرم و ارزوی پیروزی . همان گونه که اگاه هستید رژیم جمهوری اسلامی همواره از دو ابزار مهم برای مشروع جلوه دادن تداوم سلطه ی خود بر مردم استفاده کرده است. یکی مشی توافقی یا ریش سفیدی یا به تعبیر دیگر، شیخوخیت بوده است. به این معنا که افرادی که در پایه گذاری نظام نقش مهمی داشته اند، در پشت در های بسته با هم به توافق هایی رسیده و پس از ان ،همین توافق ها را به صحنه ی علنی اجتماع اورده و از طریق مجلس یا دولت یا راه های دیگر به تصویب می رسانده و مثلا قانون مند جلوه می داده اند. بدون تردید در این فرایند نقش دو جناح حاکمیت به ویژه کسانی چون هاشمی رفسنجانی، خاتمی ،موسوی ،کروبی ،روحانیون مبارز و مراجعی چون صانعی، موسوی اردبیلی و شخصیت هایی چون حسن خمینی و احزابی همچون کارگزاران سازندگی، حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب بسیار مهم بوده است.اگر این مشی کد خدا منشی و شیخی گری نمی بود تا کنون رژیم نتوانسته بود ادامه پیدا کند. در دو ماه گذشته اگر مشاهده شد که رژیم دچار بحران گردید به دلیل بر هم خوردن این پایه ی توافق گرایی بوده است.

در انتخابات تقلبی، غیر ازاد و غیر دموکراتیک اخیر، این پایه از توافق، نه تنها کنار گذاشته و حذف شد بلکه سران ان در زندان ها و زیر شکنجه به سر می برند.

در مراسمی که به مراسم تنفیذ معروف شده است نه تنها جای این پایه ی قدرتمند جمهوری اسلامی خالی بود بلکه شخصیت محوری و بسیار موثری مثل هاشمی رفسنجانی و حتا کسانی چون سید حسن خمینی و محمد خاتمی حضور نداشتند و این شکست بزرگی برای جمهوری اسلامی محسوب می شود.در واقع رژیم پایه ی اصلی ماندگاری خود که همان توافقی بودن و شیخوخیت بوده است را از دست دادو نشان داد که خامنه ای تنها مانده و فقط گماشتگان و پیروان از یک جناح هستند که هنوز به او وفادار هستند.

پایه ی دومی که برای تثبیت و تداوم این رژیم مورد استفاده قرار می گرفت ،استفاده ی ابزاری از مقوله ی انتخابات و اوردن مردم در پای صندو ق هایی بود که قفل و کلید ان نه در دست امینان بی طرف که در دست گماشتگان ولی فقیه و حکومت بود. در این انتخابات اخیر، با مخدوش خواندن ان از سوی کاندیدا های مخالف کاندیدای حاکم و اعتراض گسترده ی مردمی ،این نمایش نیز بر هم خورد و بر همگان ثابت شد که نتیجه ی این انتخابات از پیش تعیین شده بوده است.پس رژیم در این انتخابات تقلبی اخیر نه تنها مردم را از دست داد بلکه مشروعیت توافقی و به اصطلاح ایدئولوژیک را نیز به طور کامل باخت.

هم میهنان گرامی!

اقایان موسوی و کروبیو حتا محسن رضایی به عنوان کاندیدا های مخالف،نتیجه ی این انتخابات را نپذیرفته و ملیون ها رای دهنده از این که رای ان ها به حساب نیامده ،معترض و به شدت خشمگین هستند. بنا براین چنین برگزیده ای ،مشروعیت قانونی ندارد و حتا بخش بزرگی از پایه گذاران نظام اسلامی نیز با عدم شرکت در مراسم تنفیذ، این فرد معرفی شده را نپذیرفتند. اما خامنه ای با استفاده از نیروی نظامی وانتظامی مردم را سرکوب کرد و در زیر سرنیزه ،کاندیدای مورد حمایت خود را تایید مجدد کرد.شگفت انگیز است که ایشان قرار است چگونه این ملت ناراضی را از طریق نیروی نظامی و سرکوبگر به تمکین وا بدارد!؟

هم میهنان گرامی!

ما با حکومتی روبرو هستیم که حتا بخش اصلاح طلب ان ،چنین حکومتی را کودتایی می دانند. مراجع دینی دولت فعلی را نا مشروع دانسته و ملیون ها ایرانی در اعتراض به تقلب و کشتار دست به نافرمانی مدنی و مبارزه ی مسالمت امیز زده اند. حتا تحریم کنندگان انتخابات از جمله جبهه ی دموکراتیک ایران نیز از این جنبش که به جنبش سبز شناخته شده پشتیبانی کرده و اعلام کرده است که همه ی ما در یک جبهه و برای ازادی و دموکراسی مبارزه می کنیم. بنا براین رمز پیروزی ما تداوم مبارزات مسالمت امیز و دموکراتیک و همدلی و همبستگی با یکدیگر خواهد بود.

همچنان که بار ها اعلام کرده ایم ما نیز این دولت و رژیم را قانونی و مشروع نمی دانیم و از حقوق قانونی اقایان موسوی، کروبی ومحسن رضایی و رای دهندگان به ان ها پشتیبانی می کنیم و از خون به ناحق ریخته شده ی ندا ها و سهراب ها نخواهیم گذشت.

هم میهنان گرامی!

اگر چه رسیدن به دموکراسی تمام عیار و جدایی دین از حکومت را یک ارمان واقعی و تاریخی می دانیم اما برای جلو گیری از اختلاف در شرایط حساس کنونی و برای دستیابی به اتحاد حد اکثری بین همه ی مخالفین دیکتاتوری،از برنامه هایی که کاندیدا ها اعلام می کنند پشتیبانی می کنیم و اجازه نخواهیم داد، سخنان نسنجیده یا احیانا برخی عملکرد ها ی نا درست، موجب تضعیف جبهه ی متحد ضد دیکتاتوری و ضد استبدادی بشود.در حالی که شاهد هستیم جبهه ی استبداد و سرکوب بدون واهمه

،و گام به گام برنامه های غیر قانونی خود را به اجرا در می اورد. تقلب انتخاباتی،سرکوب نظامی،برگزاری دادگاه غیر قانونی ،تنفیذ ظالمانه و سپس تحلیف غیر قانونی.

راه رسیدن به ازادی و دموکراسی را تداوم مبارزات مسالمت امیز می دانیم و از احاد شهروندان و معترضان اکیدا درخواست می کنیم تقلب انتخاباتی ،دادگاه های غیر قانونی و سرکوب های بعدی و تنفیذ و تحلیف های ظالمانه شما را از مسیر مبارزه ی مسالمت امیز به مبارزه ی خشونت امیز نکشاند. اگاه باشید که این خواست سرکوبگران است که بهانه برای سرکوب بیشتر به دست بیاورند. این رژیم قابل دوام نیست. برای این که مشروعیت دینی و قانونی خود را از دست داده و شکاف در بین شیوخ و بزرگان ان فراخ تر از این است که قابل ترمیم باشد.

این نادان های مردم ستیز در استانه ی تنفیذ ظالمانه، زندانیان بی گناه را در دادگاه شبه نظامی و امنیتی وادار به اعتراف کردند تا کسانی چون رفسنجانی و خاتمی را به مراسم تنفیذ بکشانند. اما مشاهده کردید که این تهدید و ترفند نیز کارساز نیفتاد. به واقع باید از کسانی چون رفسنجانی ،خاتمی و موسوی سپاسگذار بود که زیر بار تهدید و زور نرفته و بار دیگر با دیکتاتوری بیعت نکردند.

هم میهنان گرامی!

گستره ی این مبارزه ی ازادی خواهانه که از اهداف جهانشمول انسانی مثل عدالت خواهی ،اخلاق گرایی و دموکراسی خواهی بر خوردار است، حتا به اندرونی ترین لایه های حکومت کشیده شده است. اینک مراجع دینی و بیوت روحانی به ویژه بیت ایه اله خمینی با مردم در مقابل استبداد هم صدا شده اند. حتم داریم که اهداف اکثریت مردم با این گونه مراکز و مراجع متفاوت است. اما همگان در مبارزه با زور ،استبداد ،تقلب و دروغ مشترک هستیم. در این گام اصولی مبارزه باید از خود ،گذشت و شکیبایی نشان بدهیم تا در مراحل بعدی گام ها را استوار تر برداریم.تداوم مبارزه تا رسیدن به ازادی مهم ترین کاری است که در شرایط کنونی باید انجام بدهیم.اختلافات کلامی را به مراحل بعیدی موکول کنیم.

زنده باد ازادی-گسسته باد زنجیر استبدد-برقرار باد دموکراسی

حشمت اله طبرزدی-دبیرکل جبهه ی دموکراتیک ایرا

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

یعنی آقای خامنه‌ای برکنار می‌شه؟

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

چگونه دروغگو را تشخیص دهیم؟


مقدمه:

تکنیک هایی که در زیر درمورد تشخیص دروغ و دروغگو برایتان معرفی می کنیم، معمولاً توسط پلیس و نیروهای امنیتی استفاده می شود.


این تکنیک ها برای مدیران، کارفرماها و افراد عادی برای استفاده در موقعیت های روزمره که تشخیص دروغ از راست به جلوگیری از قربانی شدن برای دسیسه و فریب کمک می کند، مفید است.

هشدار: گاهی اوقات، نادانی بهتر است. بعد از به دست آوردن این علم، ممکن است با فهمیدن اینکه کسی به شما دروغ می گوید، آزرده خاطر شوید.

علائم دروغگویی

زبان بدن دروغگویی:

- حالت فیزیکی فرد محدود و خشک می شود، دست ها حرکت چندانی ندارند. سرعت حرکت دست ها و پاها حین دروغ گفتن کندتر می شود.

- کسی که دروغ می گوید، از برخورد چشمی با شما اجتناب می کند.

- دروغ گو دست های خود را به صورت، گلو یا دهانش می مالد. لمس کردن یا خاراندن بینی یا پشت گوش هم اتفاق می افتد.

ژست های احساسی و تناقض

- زمان و مدت ژست ها و حالات احساسی سرعت عادی خود را از دست می دهد. ابراز احساسات با تاخیر مواجه می شود و ممکن است طولانی تر از حالت عادی ادامه پیدا کند و بعد ناگهان متوقف شود.

- زمان بین ژست های احساسی و کلمات متناقض است. مثلاً کسی وقتی هدیه ای دریافت می کند می گوید، "خیلی دوستش دارم." و بعد از گفتن جمله لبخند می زند به جای اینکه همزمان با گفتن جمله این لبخند را نشان دهد.

- ژست ها و حالات با بیانات لفظی مغایر است. مثلاً وقتی می گوید، "دوستت دارم" اخم می کند.

- وقتی فرد قصد وانمود کردن حالتی دارد، حالات او به حرکات دهانی محدود می شود به جای اینکه کل چهره او را تحت تاثیر قرار دهد. مثلاً وقتی کسی به حالت طبیعی لبخند می زند، این لبخند روی کل صورت او تاثیر می گذارد.

تعاملات و واکنش ها

- فرد مرتکب دروغگویی، حالت دفاعی به خود می گیرد. فرد معصوم چنین واکنشی نخواهد داشت.

- فرد دروغگو در مواجهه با فرد مقابل خود که از او بخاطر دروغش پرس و جو می کند، احساس ناراحتی می کند و ممکن است سر یا بدنش را از او برگرداند.

- فرد دروغگو ممکن است ناخودآگاه اشیائی (کتاب، فنجان قهوه و امثال آن) را بین شما و خودش قرار دهد.

زمینه لفظی و محتوا

- دروغگو ممکن است از کلمات خود شما برای پاسخ به سوالتان استفاده کند. وقتی از او می پرسید، "آخرین شیرینی را تو خوردی؟" دروغگو جواب می دهد، "نه من آخرین شیرینی را نخوردم."

- دروغگوها گاهی اوقات با بیان عبارات و جملات مستقیم از بیان دروغ اجتناب می کنند. به جای اینکه مستقیماً چیزی را رد یا انکار کنند در لفافه سخن می گویند.

- فرد متهم به دروغگویی معمولاً بیشتر از حد طبیعی حرف می زند و برای متقاعد کردن شما جزئیات غیرضروری به آن اضافه می کند. آنها از سکوت و مکث میان صحبت ها احساس ناراحتی میکنند.

- دروغگو با لحنی یکنواخت و خسته کننده حرف می زند و معمولاً از ضمایر استفاده نمی کند.

- کلمات او به آهستگی بیان می شوند و گرامر و ساختار جمله هایش ممکن است مشکل دار باشد.

سایر علائم دروغ:

- اگر باور دارید که کسی دروغ می گوید، موضوع صحبت را سریع عوض کنید. فرد دروغگو خیلی از این مسئله استقبال می کند و بحث جدید را با آرامش و اشتیاق بیشتری دنبال خواهد کرد. فرد دروغگو علاقه زیادی به عوض شدن بحث دارد درحالیکه کسی که حقیقت می گوید از این تغییر ناگهانی موضوع بحث گیج می شود و دوست دارد که بحث قبلی را باز دنبال کند.

- دروغگو برای اجتناب از یک موضوع خاص به شوخی و خنده روی می آورد.

نکات پایانی:

مشخص است که داشتن یک یا دو مورد از این علائم کسی را دروغگو نمی کند. رفتارهایی که در بالا ذکر شد را باید درمقایسه با رفتارهای نرمال شخص مورد نظر بسنجید.

شکل1: لبخند اجباری یا تصنعی. فقط عضلات اطراف دهان درگیر می شوند.

شکل 2: لبخند طبیعی. گروه های عضلانی زیادی روی صورت به حرکت درمی آیند. عضلات پیشانی پایین کشیده می شوند، گونه ها و فک حرکت می کنند و بینی هم چین برمی دارد.

ساده ترین راه برای تشخیص یک لبخند واقعی نگاه کردن به چشم هاست. در لبخند های طبیعی چشم ها برق می زنند و اطراف چشم ها چروک برمی دارد. فقط تعداد کمی از افراد هستند که می توانند این حالت را در لبخندهای تصنعیشان هم ایجاد کنند

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

برکنار؟! مگر قتل عمد مجازاتش در این کشور اعدام نیست؟

-- محمود ، Aug 4, 2009

تشكيل پرونده به تنهائي دردي را دوا نمبكند. افراد اشاره شده بايد از بالا تا پايين ترين مقام علني محكمه شوند و متناسب با جرمشان مجازات شوند. در غير اين صورت فقط اقدامي است صرفاً براي آرام كردن مردم تا در فرصتي ديگر سركوب ها و فشار ادامه يابد. ضمنا مرتضوي و احمدي مقدم غير جناياتي كه در گذشته انجام داده اند در جريانات اخير نيز دخالت مؤثر داشته اند و بايد محاكمه و مجازات شوند.

-- محمد ، Aug 4, 2009

حتما مثل جریان محاکمه عاملان 18 تیر1378 که گروهبان ببر زاده را بخاطر دزدیدن یک ریش تراش محکوم کرد اینبار هم گروهبان "گرگ زاده" را بخاطر دزدیدن یک گوشی موبایل جریمه خواهند کرد!

-- آریا ، Aug 4, 2009

«متخلفان بازداشتگاه کهریزک برکنار می‌شوند». اعترافات متخلفان در وقایع اخیر، هم آمران و هم امرپذیران باید از طریق تلویزیون برای ملت ایران پخش شود، در غیر این صورت مورد قبول ملت نخواهد بود! ملت ایران هیچ گونه اعتمادی به این نظام خونریز ندارد. بارها دیده شده است که شکنجه گران و دزدان و قاتلان نظام بعد از مدتی کوتاه در جایی دیگر مشغول کار شده اند و در موقع لزوم از آنها دوباره استفاده شده است. دست شما کاملاً رو شده است و دیگر این ترفند های فریبکارانه کارایی خود را از دست داده است. ما ملت ایران ازدواج و دوستی با شیطان را به شما تبریک می گویم. در ضمن ایشان (شیطان) منتظر شماست که راه جهنم را گم نکنید و دوباره سرگردان این دنیا و آن دنیا نشوید. ما آرزوی موفقیت را دراین راه برای همه شما داریم.
بیانیه و حکم دفتر بیت شیطان به نظام اسلامی،
Satan

-- SATAN ، Aug 4, 2009

har ghalait keh deleshoon mikhad mikonan va har ...keh deleshoon mikhad mikhoran bad mian migan motekhalefin mojazat mishan, dorost mesleh ghatlhayeh zanjireie keh masalan motekhalefan bazdasht shodan! malooom nist in motekhalefan kianand keh jenayateh basharishoon tamoomi nadareh va hey moratab barkenar mishan va dobareh zadeh mishan. ....

-- simone ، Aug 4, 2009

متخلفین بازداشتگاه ایران چه؟؟؟؟؟؟

-- دارا ، Aug 4, 2009

احمدی نژاد را باید چه کرد.
ایشان در آخری صحبتش خط ونشان کشید که سر مخالفین را به سقف می چسباند
حالا تعطیلی بازداشتگاه کهریزک را یا حرف های این کوتواه را که در روز روشن
برایمردم هی خط و نشان میکشد باور کنیم؟یک روز دیگر برای بازداشت شده گان خواستار اعمال حداکثر رأفت
اسلامی میشود. این کوتوله سیاست باری به هرجهت داره.ایشان نمونه کامل حکومت جمهوری اسلامی
که امروز سر کوب کن تا شب بمانی .....

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

Inha hamash Show va namayesh ast va mikhahand mardom ra gomrah konand.magar Gorgzade miayad gorg ra tahwil dehad.?!!yani aghaye khamenei mikhahad Gorghaye adamkhare khod ra mohakeme konad?agar ghatel Zahra Kazemi ra peyda kardand ya ghateline ghatlahaye zanjirei ra mojasat kardand?ko ghateline Dariush forohar va Mokhtari ya Saeidi sirjani va sadha ensane bigonahi ke dar in 30 sale gosashte tawasote in khonkharan va jenayatkaran koshte shodeand ya edam gashteand.gole in namardoman ra nakhorim kare in rejim tamam ast va bezody in mardom kalake in dajalan va doroghoyane bi din ra khahand kand.roozy fara khahad resid ke anhara dar dadgahe melet be mohakeme bekeshim.be omid an rooz ke nazdik ast.Saman Alman

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

مرگ بردیکتاتور

-- مرادعلی ، Aug 5, 2009

هیچکجا در دنیا چنین فیلمهای احمقانه ای به نمایش گذاشته نمیشه. انتقام خونهای ریخته گرفته خواهد شد.

-- م ، Aug 5, 2009

از کار برکنار میشوند یعنی چی‌؟این جماعت آدم کشته اند به دخترها و پسرها تجاوز کرده‌اند.اینان هرکاری را که با خوا هر و بردار و مادر خود میکنند با مردم بیگناه کرده‌اند .و این کار‌ها را به دستور شخص خامنه‌ای و احمدی‌نژاد کرده‌اند.آیا باید فقط از کار برکنار شوند.؟آیا نباید محاکمه شوند؟ این دولت هیچ وقت نمی‌‌خواهد آدم بشود و با قاتل جماعت طبق قانون عمل کند.؟ نکند میخوا هند از این کار برکنارشان کنند و با بکار گماردن اینان در وزارت اطلاعات کمبود پرسنل را جبران کنند؟ شمیم

-- شمیم ، Aug 6, 2009

بشنو و باور مکن. مردم دیگه این حرفارو باور نمیکنن دوره این حرفا گذشته مردم تشنه انتقامن دور نیست که گروههای مسلح و مبارزاتشون شروع بشه

-- نویسنده ، Aug 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)