تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نمایش نخستین محصول سینمایی حماس

گروه فلسطینی حماس نخستین محصول سینمایی‌اش را در نوار غزه به نمایش گذاشت.

این فیلم که «عماد عقل» نام دارد، داستان واقعی یک جوان مبارز فلسطینی است که در دهه ۹۰ بعد از کشتن ۱۳ سرباز اسرائیلی، در درگیری با سربازان اسرائیلی در مخفی‌گاهش در نوار غزه کشته می‌شود.

این فیلم که در سینمایی در غزه برای تماشاگران فلسطینی به نمایش درآمد، مورد استقبال آنها واقع شد؛ سینمایی که در آن مردان و زنان به درخواست حماس جدا از یکدیگر نشسته بودند.

به گزارش رویتر، تماشاگران فلسطینی هنگام تماشای این فیلم در صحنه‌ای که قهرمان فیلم می‌گوید:« کشتن سربازان اسرائیلی، ستایش خداوند است»، کف زدند و هلهله کردند.

این فیلم، شکل‌گیری حماس در دهه ۸۰ و امضای قرارداد صلح اسلو بین اسرائیلی‌ها و سازمان آزادیبخش فلسطین را روایت می‌کند و از دید رهبران حماس، به عنوان نمونه‌ای از سینمای مقاومت فلسطین تبلیغ شده است.


بودجه این فیلم ۱۲۰ هزار دلار بوده و فیلمنامه آن را محمود الظاهر یکی از رهبران بلندپایه حماس نوشته است.

«عماد عقل» در منطقه قنیه تل در نوار غزه فیلمبرداری شد که قبلا تحت اشغال اسرائیلی‌ها بود و هم‌اکنون در کنترل نیروهای حماس است.

به گفته حماس، ساخته شدن این فیلم ماه‌ها طول کشید و چهارتن از بازیگران آن در جریان حمله موشکی اسرائیل به نوار غزه در سپتامبر گذشته کشته شدند.

کارگردان این فیلم، ماجد جندیان، فارغ‌التحصیل سینما از آلمان است و گفته که امیدوار است بتواند این فیلم را در جشنواره فیلم کن سال آینده به نمایش بگذارد.

گروه فلسطینی حماس از سوی آمریکا و دولت‌های غربی به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده که موجودیت اسرائیل را نمی‌پذیرد و حاضر به مصالحه نیست.

با ساختن فیلم «عماد عقل»، حماس اکنون علاوه بر داشتن یک ایستگاه تلویزیونی ماهواره‌ای و یک ایستگاه رادیویی و چندین روزنامه، به سینما نیز به عنوان یک رسانه مهم برای پیشبرد اهداف سیاسی-نظامی‌اش مجهز شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فیلم بعدی حتما کشتن جوانان ایرانی‌ در نوار جنوب و شمال تهران است. هنر این وحشیهای، به دور از تمدن در این ختم میشود. من با چشمها خودم پلیس عربی‌ زبان که فارسی‌ نمیدانست را در ایران دیدم. اگر این ...از ملاها دفاع نکنند، عمه خدا بیامرزه من بکند؟؟؟؟

-- بدبخت ، Aug 5, 2009

سران حماس جیره خواران سلطان خامنه ای و احمدی نژاد و دیگر جنایتکاران هستند! سران حماس دست پروده همین ساتور بدستان هستند که کشت وکشتار و مرگ برایشان نغمه ای دل انگیز است! اینها هیولای مرگ هستند! اینها خونخوار تر از ضحاک مار بدوش هستند!
موسی

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)