تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
مجلس از توضیحات مرتضوی قانع شد

رئیس کمیته ویژه مجلس استعفا کرد

کاظم جلالی رئیس کمیته ویژه مجلس که پیش‌تر گزارش‌ها از استعفای وی حکایت داشت، امروز سه‌شنبه تائید کرد که از این سمت کناره‌گیری کرده است.

آقای جلالی در نامه‌ای که متن کامل آن از سوی برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده، اعلام کرده که قرار نبوده است خبر استعفای وی منتشر شود.


وی در نامه خود درباره دیده‌ها و شنیده‌هایش درباره وضعیت بازداشت‌شدگان نوشته است: «اینجانب گزارشات خود را در خصوص آنچه که شاهد بودم به مسئولین محترم ارائه نمودم.»

کمیته ویژه به دستور رئیس مجلس و با عضویت تعدادی از اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، آموزش و تحقیقات و همچنین کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تشکیل شده است.

رسانه‌های ایران گزارش‌های تائید نشده دیگری از استعفای برخی دیگر از اعضای این کمیته منتشر کرده‌اند که تاکنون از سوی مجلس تائید و تکذیب نشده است

گزارش‌های تائید نشده، مانع‌تراشی در دسترسی اعضای این کمیته به برخی بازداشت‌شدگان و بازدید از بازداشتگاه‌ها را علت اصلی این استعفا اعلام کرده است.

رسانه‌های ایران گزارش‌های تائید نشده دیگری از استعفای برخی دیگر از اعضای این کمیته منتشر کرده‌اند که تاکنون از سوی مجلس تائید و تکذیب نشده است.

برخورد‌های خشونت‌بار دولتی به معترضان به نتیجه انتخابات که منجر به کشته شدن ده‌ها تن و زخمی شدن صد‌ها نفر دیگر شد، با انتقاد‌های بسیاری روبرو شده است.

در جریان این اعتراض‌ها هزاران نفر بازداشت شدند که گزارش‌هایی از مرگ تعدادی از آنها بر اثر ضرب و شتم منتشر شده است.

کمیته‌هایی از سوی مجلس، قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی برای بررسی و رسیدگی به این موضوع تشکیل شده‌ و قرار است گزارش‌های خود را پس از تکمیل در اختیار مقام‌های مسئول قرار بدهند.

«کمیته ویژه مجلس قانع شد»
در پیوند با این گزارش، خبرگزاری ایلنا گزارش کرد که کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان مجلس امروز سه‌شنبه در نشستی مشترک از برخی توضیحات سعید مرتضوی دادستان تهران درباره وضعیت بازداشت‌شدگان و بازداشتگاه‌ها «قانع» شد.

آقای مرتضوی امروز برای ارائه توضیحاتی در خصوص برخورد‌های قضایی با متهمان و مسائل پیرامون آن به کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس فراخوانده شده بود.

در این جلسه اعضای کمیته ویژه مجلس نیز حضور داشتند که به گفته فرهاد تجری، نایب رئیس کمیسیون قضایی، از برخی توضیحات مرتضوی «در مورد نقاط مورد ابهام کمیته» قانع شدند.

دادستانی تهران گفته است که «تنها اعضای سازمان مجاهدین خلق که در ناآرامی‌های انتخاباتی دستگیر شده‌اند در زندان به سر می‌برند و مابقی آزاد شده‌اند»

آقای تجری به مواردی که از سوی این کمیته مبهم باقی مانده، اشاره‌ نکرده است.

محمد کرمی‌راد عضو دیگر کمیته ویژه مجلس به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که آقای مرتضوی در این جلسه گزارشی از «دستگیری افراد کف خیابانی، منافقینی سازمان یافته و نیز طراحان کودتای مخملی» ارائه کرده است.

آقای کرمی‌راد به نقل دادستانی تهران افزود که «تنها اعضای سازمان مجاهدین خلق که در ناآرامی‌های انتخاباتی دستگیر شده‌اند در زندان به سر می‌برند و مابقی آزاد شده‌اند.»

به گفته این نماینده مجلس، آقای مرتضوی در این جلسه اطمینان داده است که با متخلفان نظامی برخورد خواهد شد.

همزمان، آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه نیز در جلسه مسئولان عالی قضات از کمیته سه نفره قوه قضائیه خواسته که نتیجه تحقیق از وضعیت بازداشت‌شدگان و بازداشتگاه‌ها را به اطلاع مردم برسانند.

آقای شاهرودی اظهار امیدواری کرده که همه مسئولان نظام «وحدت و یکپارچگی» خود را حفظ کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آي نماینده گان مجلس در این لحظات حساس که خامنه ای و باند همدستش
به خواسته مردم گردن نداده است واحمدی نژاد حقنه ملت کرده و برای این هدف
کثیف دست به جنایت زده. این وظیفه شماست که احمدی نژاد رد صلاحیت دهید.
شما به هر دلیلی که بنام مردم در مجلس نشسته ای شریک جنایتکا رانی چون
خامنه ای نشوید. چرا که فردا جوابگو خواهید بود .عمل شما قضاوتیس برای
آینده گان

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

مجلس و وزارتخانه ها و ... مثل همه چیزشان مضحک و سراپا دروغ است. کل این طایفه شوم باید فرو بریزد و شناسنامه ایرانی هم باید از آن ها گرفته بشود. ننگ ایران و ایرانی است که افرادی مانند این حکومتی ها و اسلامزده ها نامش را بر خود داشته باشند.

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

Hamvatane aziz, in namayandegan na vejdan darand va na be ensaniyyat eeteghad darand.
inha faghat be manafee khodeshan fekr mikonand. inha hatta be anche khodeshan edea darand payband nistand. Dar an sorat be digar ayatolahani ke sarihan in karha ra mahkom kardand, gosh mikardand.

-- Farzaneh ، Aug 4, 2009

متاسفانه این نمایندگان نیز منتخب ملت نیستند و گزیده همان دستگاه انتصابی مسخره رهبری می باشند که عده ای دروغ گو و غارتگروحامی جنایات این حکومت ضد ایرانی وضد بشری هستند. ولی دیر نیست که شما هم به سرنوشت نصیری ها دچار شوید مگر از این راه ضدانسانی خود برگشته وتا دیر نشده به ملت بپیوندید.

-- Reza ، Aug 4, 2009

آقا رضا بجای " تاسف " نوش جان کردن، ممکن است اول بفرمائید ملت کیست و نماینده چه موجودی است؟
مالیات گیر حرف مفت

-- بدون نام ، Aug 4, 2009

دم هر که به هر شکل اعتراض می‌‌کند گرم. آقای جلالی مواظب خودتان باشید تا در تصادف رانندگی! آسیب نبیینید.

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)