تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتشار خاطرات جنجالی ویلیام گولدینگ

کتاب بیوگرافی ویلیام گولدینگ، برنده جایزه نوبل ادبیات و نویسنده رمان «سالار مگس‌ها» که به تازگی در بریتانیا منتشر شده، اطلاعات تازه‌ای را درباره زندگی خصوصی غیر متعارف این نویسنده انگلیسی افشا می‌کند.

گولدینگ در زندگینامه خود، خاطراه‌ای را از دوران جوانی‌اش نقل می‌کند که قصد داشت به دختر ۱۴ ساله‌ای در شهر خود(مارلبورو) تجاوز کند.

این دختر که دورا نام داشته، همکلاسی گولدینگ در کلاس‌های درس پیانو و شاگرد پدرش در مدرسه گرامر بوده است.

گولدینگ در این خاطرات که برای همسرش نوشته است، به تجربه‌های تکان‌دهنده دیگری درباره زندگی خصوصی‌اش به ویژه در دوران جوانی اعتراف کرده است. این خاطرات نشان می‌دهد که گولدینگ در جوانی از نظر روانی فرد نامتعادلی بوده و تجربه‌های ناراحت کننده‌ای داشته است.

او همچنین نوشته است که وقتی معلم یک مدرسه دولتی بود، چگونه بچه‌ها را به شیوه رمان «سالار مگس‌ها» به دو گروه تقسیم می‌کرد تا با هم بجنگند.


ویلیام گولدینگ

با انتشار این خاطرات، اکنون مشخص می‌شود که بسیاری از شخصیت‌های کودک رمان «سالار مگس‌ها» واقعی بوده و از تجربه‌های شخصی گولدینگ الهام گرفته شده‌اند.

جان کری، استاد رشته ادبیات در دانشگاه آکسفورد که حق دسترسی به یادداشت‌ها و دست نوشته‌های شخصی گولدینگ را دارد، این خاطرات را در میان نوشته‌های منتشر نشده وی پیدا کرده و اکنون آنها را منتشر کرده است.

به گفته پروفسور کری، در میان دارایی‌های شخصی گولدینگ، دو رمان منتشر نشده نیز وجود دارد که وی به زودی آنها را منتشر خواهد کرد.

گولدینگ در خاطرات خود با بیانی صریح و بدون پرده‌پوشی، درباره خانواده خود از جمله برادر و پدرش نیز حرف زده است و به مسائل پشت پرده زندگی آنها نیز اشاره کرده؛ از جمله این‌که همین دختری که وی قصد تجاوز به وی را داشته، سعی داشت پدر او را نیز اغوا کند.

آخرین رمان منتشره از گولدینگ، «زبان دوگانه بود» که در سال ۱۹۹۵ یعنی دو سال بعد از مرگ وی منتشر شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)