تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فیلم رابرت ردفورد درباره ترور لینکلن

رابرت ردفورد بازیگر و کارگردان سرشناس سینمای آمریکا به زودی ساختن فیلمی درباره ترور آبراهام لینکلن شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا را آغاز خواهد کرد.

این فیلم که «توطئه‌گر» نام دارد، درباره زنی به نام مری سورات است که طراح اصلی ترور آبراهام لینکلن به وسیله جان ویلکز بوت بود و به همین اتهام محاکمه و اعدام شد.

جان ویلکز بوت بازیگر تئاتر و از مخالفان سیاسی آبراهام لینکلن بود که در سال ۱۸۶۵ در سالن تئاتر، با اسلحه به سوی وی شلیک کرد. آبراهام لینکلن که مورد اصابت گلوله قرار گرفت، مدتی بعد بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

اتهام اصلی مری سورات، فراهم کردن اسلحه برای جان ویلکز بوت و همراهش دیوید هرولد بود. گفته می‌شود پسر مری سورات یعنی جان سورات نیز در این کار دست داشته است، اما در دادگاه تبرئه شد.


رابرت ردفورد

فیلمنامه این فیلم را جیمز سولومون نویسنده فیلمنامه «برانکس می‌سوزد»، نوشته است و در آن جیمز مک‌ایووی نقش اصلی را بازی خواهد کرد.

رابرت ردفورد فیلمساز و بازیگری است که علاقه خاصی به مسائل سیاسی روز جهان دارد و در آثارش چه به عنوان بازیگر و چه کارگردان این گرایش سیاسی دیده می‌شود.

آخرین کار رابرت ردفورد در مقام کارگردان، فیلم «شیرها برای بره‌ها» بود که در سال ۲۰۰۷ درباره جنگ افغانستان و حضور نیروهای آمریکایی در این کشور ساخت و مریل استریپ و تام کروز در آن بازی می‌کردند.

رابرت ردفورد قصد داشت فیلم «برعلیه تمام دشمنان» را درباره سیاست خارجی جرج بوش و شکست آن در خاورمیانه بسازد، اما به دلیل فراهم نشدن بودجه فیلم، آن را موقتا کنار گذاشته است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)