تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله یوسف صانعی خطاب به مردم:

«فکرتان اسیر اطلاعات غلط نشود»

آیت‌الله یوسف صانعی از مردم خواست از رسانه‌هایی که «دروغ» می‌‌گویند فاصله بگیرند و فکر خود را «اسیر اطلاعات غلط» نکنند.

آقای صانعی که در اجتماع تعدادی از نخبگان استان گلستان سخن می‌گفت، افزود که مردم باید مراقب باشند که «استثمار فکری» نشوند.

این مرجع تقلید شیعه اظهار داشت: «معلوم است که چه کسانی از آگاهی ملت می‌ترسند و از اینکه یک یا چند نفر با یکدیگر تماس بگیرند به هراس می‌افتند، حتی اگر در گورستان باشد. مگر گورستان بانک است که می‌ترسید آن را آتش بزنند؟»

آقای صانعی از مردم خواست که رسانه‌های «دروغگوی دیداری و شنیداری» را شناسایی کنند و «به حرف‌های آنها گوش ندهند، مبادا که تحت تأثیر اخبار کذب آنان قرار بگیرند.»


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، باردیگر از برخورد‌ها با معترضان به نتیجه انتخابات انتقاد کرد و گفت که «اسلام با خشونت مخالف است، با شکنجه و تحذیر هم مخالف است.»

در ایران بیش از دو ماه است که اعترا‌ض‌ها به نتیجه انتخابات ادامه دارد. مقام‌های جمهوری اسلامی برای برخورد با معترضان تاکنون چهار هزار نفر را بازداشت کرده‌اند که گفته شده بیش از ۹۰ درصد از آنها آزاد شده‌اند.

در جریان این اعتراض‌ها در هفته‌های نخست اعلام نتیجه انتخابات، با دخالت پلیس و نیرو‌های لباس شخصی ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

«درد آنجایی است که اقرارها با تجرید گرفته شده باشد، درد آن جایی است که نمی‌گذارند مادری سر قبر عزیزش فاتحه بخواند. درد این است که انسانی را بگیرند و بکُشند و بعد بگویند مننژیت گرفته است یا بگویند در زندان در اثر مرض مسری فوت کرده است»

در حال حاضر تعداد قابل توجهی از معترضان و فعالان سیاسی اجتماعی که در حوادث اخیر بازداشت شده‌اند در زندان به سر می‌برند و بنابر اعلام سازمان‌های مدافع حقوق بشری و برخی احزاب اصلاح‌طلب، برای «گرفتن اعتراف» تحت شکنجه هستند.

برخی مراجع تقلید شیعه همچون آقای صانعی تحت فشار قرار دادن افراد برای «اعتراف‌گیری» را «حرام» اعلام کرده و اعتراف متهمان را «فاقد اعتبار» دانسته‌اند.

آیت‌الله صانعی بار دیگر تاکید کرد که «تخلیه اطلاعاتی افراد در بند و اقرارگیری از آنان خلاف شرع و حرام است.»

این مرجع تقلید شیعه گفت که درد امروز جامعه ایران «زندانی شدن فرزندانمان و مسائلی که در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها رخ می‌دهد» است.

آقای صانعی از مردم خواست که رسانه‌های «دروغگوی دیداری و شنیداری» را شناسایی کنند و «به حرف‌های آنها گوش ندهند، مبادا که تحت تأثیر اخبار کذب آنان قرار بگیرند»

به گفته آقای صانعی «درد آنجایی است که اقرارها با تجرید گرفته شده باشد، درد آن جایی است که نمی‌گذارند مادری سر قبر عزیزش فاتحه بخواند. درد این است که انسانی را بگیرند و بکُشند و بعد بگویند مننژیت گرفته است یا بگویند در زندان در اثر مرض مسری فوت کرده است.»

اشاره این مرجع تقلید به سخنان دو هفته گذشته اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس پلیس ایران است که گفته بود برخی بازداشتی‌ها در کهریزک بر اثر ویروس جان باخته‌اند.

آقای احمدی‌مقدم افزوده که هیچ یک از بازداشتی‌ها در کهریزک بر اثر ضرب و شتم کشته نشده‌اند.

کهریزک نام بازداشتگاهی است که تحت نظارت پلیس اداره می‌شد و محل نگهداری «اراذل و اوباش» بود که در جریان حوادث اخیر برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر به آنجا فرستاده شدند.

این بازداشتگاه چندی پیش به خاطر نداشتن «استاندارد‌های لازم» به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای تعطیل شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

صانعی، «اسلام با خشونت مخالف است، با شکنجه و تحذیر هم مخالف است.» آقای صانعی، ما حرف ها و سخنرانی ها را در مورد اسلام باور کنیم یا عمل مسلمانان را در این نظام؟ ٣٠ سال است که ما مردم ایران در عمل چیزی به جز خشونت و اذیت و آزار و شکنجه و تجاوز و قتل و ترور و چپاول از این نظام ندیده ایم.
جمیعیت مسلمانان عملی،

-- Eslam Amali ، Aug 17, 2009

آینه گر رخ تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست این صدا وسیما و دستگاه قضایی و اطلاعاتی آینه تمام عیار و بی کم و کاست نظام جمهوری اسلامی است و صرف تحریم رادیو تلوزیون این وضع اصلا ح شدنی نیست چون این رژیم اصولا ماهیتی ضد انسانی و ضد ایرانی دارد و اثبات نموده که اصلاح شدنی نیست.

-- شمیم ، Aug 17, 2009

چگونه است که آقای «صانعی» که بقول خامنه ای جزو طبقه «خواص» هستند دربرابر «صنا یع» ظلم ولایت ٣٠ سال «صامت» بودند و حال اشک تمساح از برای «عامه» نوعی می ریزند؟
آیه های ٦٩ و ٧٠ و ٧٤ از سوره ٢٧ در قرآن مجید::
بگو در زمين بگرديد و بنگريد فرجام گنه‏پيشگان چگونه بوده است.
و بر آنان غم مخور و از آنچه مكر مى‏كنند تنگدل مباش.
و در حقيقت پروردگار تو آنچه را در سينه‏هايشان نهفته و آنچه را آشكار مى‏دارند نيك مى‏داند.

-- بدون نام ، Aug 17, 2009

برای کسانیکه مسلمان متعهد و خدا پرست هستند .گفته آیت الله صانعی که چرا نظر 60 میلیون جمعیت فاقد اثر است وباید فقط نظر یک نفر ملاک باشد دقیقا مشابه همان سخنرانیهای استاد خود امام خمینی در مورد شاه است . آقای صانعی دقیقا قصدشان استالین خونخوار زمان حاکم بر ایران که نام اسلام عزیز را لکه دار کرده یعنی آیت ا... خامنه ای میباشد . آیت الله صانعی در این سخنرانی از نظر شرعی و حقوقی بعنوان یکی از مراجع بزرگ تقلید حکم صادر کردند که با این رژیم فاسد و جلاد با تجمع و اعتراضها مردمی و غیره مبارزه شود . حال باتوجه به اینکه این حکم است و فتوا نیست همه ما مکلف به اجرای آن هستیم و هماگونه که ایشان اشاره کردند باید همه این اخبار فساد و دژخیمی زژیم خامنه ای را برای ادامه و پیروزی مبارزه به اطلاع هموطنان و سایر ملتها برسانیم . و همه ما از امروز مانند زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سخنان آیت الله صانعی را بهر وسیله ممکن اعم از سی دی نوار یا چاپی یا دستخطی و غیره باطلاع همدیگر برای یک انقلاب تصحیحی دیگر میرسانیم اینهم سایت یو تیوب سخنرانی ایشان لطفا به اطلاع همه آشنایان برسانید .سید مهدی علوی http://www.youtube.com/user/doostdaremellat#play/uploads/4/4mrDv_MjwM8

-- مهدی ، Aug 17, 2009

بنده قصد بی احترامی ندارم، اما سخنرانی ایشان را در یوتیوب کامل دیدم ... این اقا خودش کلی پرت و پلا میگوید ... کسی که آیه ای میخواند و بعد میگوید " اگر عربی اش را اشتباه یا جابجا گفتم ببخشید " !!! این چه " آیت الله و مرجعی " است که آیه را اشتباه میگوید؟

درست است صانعی و کروبی " اکنون " شجاع شده اند و با " ظاهر " طرف مردم را دارند، اما آیا اینها، در این سی سال گذشته، نمی دانستند که در زندانها و بازداشتگاههای کشور چه میگذرد؟

چرا برای قتل های زنجیره ای صدایشان در نیامد؟

-- محمدرضا ، Aug 18, 2009

صدا و سيماي رو سياه حكومت استبدادي اسلامي را بايد همه ايرانيان تحريم كنند. و همين طور روزنامه‌هاي دروغگو و فريبكار كيهان، فرهنگ آشتي، جوان، ايران و ... .

-- بدون نام ، Aug 18, 2009

-آقای محمدرضا،
من هم با افکار روحانیت موافق نیستم، ولی می دانم که در این دنیا بنابر این نیست که به خاطر نقص و کاستی در موضع گیریها، یک موضعگیری شجاعانه را در این شرایط وحشیگری و درنده خویی رژیم قرون وسطایی تخطئه کنیم.
در واقع تلاش درجهت بی ارزش جلوه دادن این حرکت آقای صانعی خدمت به جنبش ضد استبدادی مردم نیست بلکه درست هم جهت با خواست سران کودتا و فرماندهان جنایت است. بنابر این صداقت شما در نظر ارائه شده زیر سوال است. آیا واقعاً شما مخالف جمهوری اسلامی هستید؟

-- رضا ، Aug 18, 2009

آقا محمد رضا! مگر ما خواهان حافظ قرآنیم. ایکاش این آقایان فکر داشتند! ممکن است کسی چیزی، شعری حرف و حدیثی یادش نباشد اما فکر اشته باشد. ایکاش این روحانیت شرف و مردانگی و حتا خردمندیش را داشت و برای اعاده ی حیثیت برای خودش ، خودش از کار کناره می گرفت. اینها هم ایران را و هم خودشان را نابود خواهند کرد. آخر در کدام کشور جهان نه تنها بسیجیان و پاسدارانش به بچه های مردم تجاوز سیتماتیک می کنند و ماهها آنها را بقول نوشته های خودشان پاره و پوره می کنند، در کجای دنیا بچه های هموطن خودشان را ولو گناهکار بدست لبنانی ها و فلسطینی ها می دهند تا آنها با این بچه « فتح المبین » بازی کنند. یعنی بدن این بچه ها را با تجاور فتح کنند! می فهمید هموطنان! آقای کروبی و بابک داد هر دو به فتح المبین و واژهای قرآنی و محمدی و نبوی و علوی اشاره کرده لاند، تجاوز به این بچه ها برای برادران سپاه و بسیج و برادران لبنانی و فلسطینی مثل نماز شب بوده است! آنها به بچه های مردم با وضو و با بسم الله الرحمن الرحیم تجاوز کرده اند! می فهمید مردم شریف ایران. اما بدانید که شرافت این نیست که در خانه بنشینید، شرافت این نیست که بچه هایتان را از ترس نگذارید از خانه بیرون روند، شرافت این نیست که شما از ترس بچه هایتان را بخارج بفرستید تا مورد تجاوز بسیج و پاسدار و لباس شخصی و حزب الله لبنان و حماس فلسطین قرار نگیرند. شرافت این است که بهر قیمت حکومت نامردان و قوادان را سرنگون کنید. آری سرنگون کنید حکومت قوادان را، حکومت روحانیون را که به شما و زن و بچه ی شما و به پدر و مادر شما علاوه بر کشتار و شکنجه و تازیانه و زندان تجاوز جنسی نیز می کنند.

-- بدون نام ، Aug 18, 2009

آخه من نمیدونم تاکی باید به دین و اعتقاد انسانها که از خصوصی ترین افکار هر شخص در اجتماع است و هیچ ربطی به حکومت ندارد اینقدر بحث در باره حکومتی شدن دین و یا دین حکومتی نمود اگرفکرمیکنید فلان شخص اعتقاد اتش خوب ویا به شما نزدیک است خوشا به حالتان ولی این دلیلی برای نفی یا منهدم نمودن اعتقادات دگراندیشان نیست بنده با آقای خامنه ای هم تا وقتیکه به بهانه اعتقادات خود و همراهانش مردم را مورد تجاوز وقتل ننموده نباید مبارزه کنم بلکه بگویم هر کس با هر باور تا وقتیکه با اعتقادات خود به مال و جان و خرد مردم تعدی نکرده و خود را از دیگران برتر نمی بیند برابر با همه افراد جامعه و مورد احترام است برود در خانه خود شبانه روز عبادت کند تا رستگار شود من نمیدانم اینها از دین خودشان لا اکراه فی الدین را باور نمیکنند و فقط به آیه فقاتلو فی سبیل ا... چسبیده و آنرا مجوزی برای قتل غارت و جنایات خود نموده اند با توجه به مطالعات و تحقیقات تنها تیجه ای که قطعا برایم به اثبات رسیده این است که تمام حکومت های ایدولوژیک ائم از مارکسیسم ؛ مسیحی؛ زرتشتی ؛ اسلامی و... بخاطر ایمان به باورهای خود قادر به اجرای دموکراسی و حقوق بشر آنچه به مفهوم واقعی آن است نخواهند بود اگرچه قصد و نیت درستی هم داشته باشند پس بیاییم با احترام کامل به عقید همگی ایرانیان حکومتی جدا از دین و اعتقادات مذهبی ازهر نوعش که با شد را برگزینیم تا درسایه آن همه مردم درکمال آزادی و اختیارو بی هچگونه ترس و مزاحمتی برای یکدیگر به دین و عبادت خود بپردازند و افراد به لحاظ طرز تفکر و باورهایشان خود را برتر از دیگران نبینند به نظر من این راهی است که همه جوامع پیشرفته دنیا پذیرفته اند وما هم اگر آزادیو دکراسیمی خواهیم باید از این فرد گرایی و باور محوری دست بکشیم؛ بزرگترین حدف باید ایرانی آزاد برای همه ایرانیان باشد صرفه نظر از باورهایشان.

-- حرف آخر ، Aug 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)