تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اقتباس سینمایی از رمان های‌اسمیت

مایک نیکولز کارگردان برجسته آمریکایی و سازنده فیلم‌های مطرحی چون «کچ ۲۲»، «رنگ‌های اصلی» و «فارغ‌التحصیل»، به زودی ساخت فیلمی بر اساس رمان پاتریشیا های‌اسمیت، جنایی‌نویس سرشناس آمریکایی را آغاز خواهد کرد.

این فیلم «آب عمیق» نام دارد و بر اساس یکی از رمان‌های اولیه خانم های‌اسمیت ساخته می‌شود.

فیلمنامه این فیلم را جان هیلکات می‌نویسد که از معتبرترین فیلمنامه‌نویسان امروز هالیوود است و به تازگی فیلمنامه فیلم«جاده» بر اساس رمان کورمک مک‌کارتی را به پایان برده است.


مایک نیکولز

های‌اسمیت از برجسته‌ترین نویسندگان داستان‌های تریلر روانکاوانه بود و رمان‌های او در میان تهیه‌کنندگان هالیوودی طرفداران زیادی داشته و دارد و تا کنون ۲۵ رمان وی به فیلم برگردانده شده است.

از میان مشهورترین رمان‌های او که در سینما مورد اقتباس قرار گرفته، باید از رمان «غریبه‌ها در ترن» نام برد که در سال ۱۹۵۱ به وسیله آلفرد هیچکاک ساخته شد.


پاتریشیا های‌اسمیت

تام ریپلی، قاتل روانی نیز از شخصیت‌های تخیلی مشهور رمان‌های پاتریشیا های‌اسمیت است که دستمایه چند فیلم تریلر از جمله «آقای ریپلی با استعداد»، «بازی ریپلی»، و «دوست آمریکایی» قرار گرفته است.

«آب عمیق» که در سال ۱۹۵۷ نوشته شد، درباره زن و شوهر عجیبی است که هیچ رابطه عاشقانه‌ای با هم ندارند و عامل مرموزی آنها را به هم وابسته ساختهاست. شوهر به زن اجازه می‌دهد تا معشوقه‌های جدید اختیار کند، اما با ورود ناگهانی غریبه‌ای به زندگی آنها همه چیز تغییر می‌کند.

پاتریشیا های‌اسمیت در سال ۱۹۹۵ در لوکارنو سوئیس درگذشت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)