تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پلیس مانع از تجمع معترضان در تهران شد

پلیس از تجمع ده‌ها تن از هواداران نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات مقابل ساختمان روزنامه اعتماد ملی جلوگیری کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک شاهد عینی گزارش کرد که این افراد، هنگام پراکنده شدن شعار «الله اکبر»، «مرگ بر دیکتاتور» و «کروبی، کروبی، حمایتت می‌کنیم» سر دادند.

وب‌سایت سحام‌نیوز گزارش کرده که پلیس با استقرار در مناطق اطراف ساختمان روزنامه اعتماد ملی مانع از تجمع معترضان به نتیجه انتخابات شده است.

گزارش‌ها از درگیری پلیس با گروهی از معترضان حکایت می‌کند که گفته می‌شود دست‌کم پنج تن بازداشت شده‌اند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان همچون گذشته از باتوم استفاده کرد که این امر موجب زخمی شدن تعدادی از تجمع کنندگان شد.

روز گذشته دفتر مهدی کروبی اعلام کرده بود که به علت برگزار نشدن تجمع منتقدان، روز دوشنبه نیز حامیان وی تجمعی را در مقابل روزنامه اعتماد ملی برگزار نخواهند کرد.


رویترز

روزنامه اعتماد ملی شب گذشته از سوی دادستانی تهران توقیف شد و تا اطلاع ثانوی منتشر نخواهد شد. به نظر می‌رسد علت اصلی تجمع امروز اعتراض به توقیف روزنامه اعتماد ملی بوده است.

محمدجواد حق‌شناس مدیر مسئول این روزنامه در گفتگو با خبرگزاری مهر، علت توقیف این روزنامه را به نقل از سعید مرتضوی دادستان تهران «انتشار مصاحبه مهدی کروبی در شماره یکشنبه و مصاحبه حسین کروبی درباره نامه پدرش به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام» عنوان کرد.

آقای حق‌شناس گفت که تلاش خواهد کرد روزنامه اعتماد ملی باردیگر منتشر شود، چرا که منتشر نشدن آن «کمکی به بهبود شرایط» نمی‌کند.

شعبه ۱۳ دادسرای کارکنان دولت امروز در نامه‌ای از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد خواسته که از انتشار روزنامه اعتماد ملی به خاطر اصرار بر درج مطالب «مجرمانه» جلوگیری کند.

بنابر اعلام این دادسرا روزنامه اعتماد ملی شاکیان خصوصی بسیاری دارد، این در حالی است که حق‌شناس می‌گوید که از این روزنامه ۶۰ مورد شکایت شده که ۷۵ درصد از آنها مربوط به نهاد‌های دولتی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نام اعتماد ملی هم در کنار سلام، جامعه، توس، نشاط، خرداد، عصر آزادگان، صبح امروز، فتح، اخبار اقتصاد، مشارکت، بیان، بهار، اقبال، هم میهن، شرق، یاس نو و کلمه سبز قرار خواهد گرفت.

-- بدون نام ، Aug 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)