تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

جنجال بر سر پوستر فیلم جدید تارانتینو

پوستر فیلم «حرام‌زاده‌های بی‌شرف»، ساخته جدید کوئنتین تارانتینو، جنجال‌آفرین شد.

آژانس استاندارد تبلیغات که مسئولیت کنترل محتوایی آگهی‌های تبلیغاتی را به عهده دارد، اعلام کرد که تا کنون شکایت‌های زیادی از مردم در باره پوستر فیلم جدید تارانتینو دریافت کرده است.

به گفته این آژانس، بیشتر این شکایت‌ها به خاطر گنجاندن آرم صلیب شکسته حزب نازی در پوستر بوده است.

اما علاوه بر این، عده زیادی از مردم به خاطر استفاده از کلمه «حرام‌زاده» در عنوان فیلم که یک فحش متداول در زبان انگلیسی است، شکایت کرده‌اند.

سخنگوی این آژانس در این باره می‌گوید: «ماهیت این پوستر در نظر مردم توهین‌آمیز بوده و آنها معتقدند که دیدن این پوستر برای کودکان مناسب نیست.»

با اینکه تارانتینو، آگاهانه املای کلمه «بستردز» انگلیسی را تغییر داده و به جای «Bastards»، از کلمه «Basterds» استفاده کرده، اما این کار تاثیری در تغییر عقیده شاکیان نداشته است.


پوستر فیلم «حرام‌زاده‌های بی‌شرف»

«حرام‌زاده‌های بی‌شرف» همچنین عنوان یک فیلم ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۸ ساخته شده، اما تارانتینو می‌گوید که فیلمش هیچ ربطی به آن فیلم ندارد.

در برخی از پوسترهای تبلیغاتی این فیلم که اخیرا در بریتانیا توزیع شده‌اند، به جای عنوان فیلم، عبارت «فیلم جدیدی از تارانتینو» دیده می‌شود.

«حرام‌زاده‌های بی‌شرف» که هفته گذشته در بریتانیا به روی پرده آمده، از فیلم‌های بحث برانگیز نمایش داده شده در جشنواره فیلم کن امسال بود و منتقدان سینمایی نسبت به آن واکنش‌های ضدو نقیضی نشان دادند.

برخی آن را شاهکار دیگری از تارانتینو ارزیابی کردند و برخی دیگر آن را فیلمی خسته‌کننده و تکراری دانستند.

داستان این فیلم تخیلی جنگی، در روزهای جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و در آن برد پیت نقش یک فرمانده یهودی آمریکایی را به عهده دارد که همراه گروهی از سربازان یهودی، برای کشتن هیتلر وارد خاک فرانسه تحت اشغال ارتش آلمان می‌شوند.

در این فیلم علاوه بر برد پیت، بازیگران سرشناسی چون دایان کروگر، کریستوفر والس، مایکل فاسبیندر و ملانی لورن بازی می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)