تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
بیانیه گروهی از وکلا و پزشکان:

«آمران و عاملان خشونت‌ها محاکمه شوند»

گروهی از وکلا و پزشکان با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار شناسایی و محاکمه کسانی شدند که در سرکوب‌های خشونت‌بار معترضان به نتیجه انتخابات دست داشته‌اند.

در اعتراض‌های انتخاباتی ایران که با دخالت پلیس و لباس شخصی‌ها به خشونت کشیده شد، ده‌ها تن از معترضان جان خود را از دست دادند و گروهی از آنها نیز بر اثر شکنجه در زندان‌ها کشته شدند.

جمعیت اسلامى وکلاى دادگسترى ایران امروز دوشنبه در بیانیه خود، خواستار برکنارى و محاکمه علنى آمران و عاملان «نقض حقوق اساسى شهروندان و سپردن آنها به چنگال عدالت» شده است.

در این بیانیه از «اقدامات خودسرانه» لباس شخصی‌ها، حمله به خوابگاه دانشجویان و بازداشت‌های اخیر انتقاد و سئوال شده است: «چرا هیچ نهاد و مقامی پاسخگوی این اعمال نیست»

این جمعیت اعلام کرده که عملکرد «فراقانونى» برخى نهادهاى سیاسی، امنیتی، انتظامی، قضایى و بعضى نقش‌آفرینان عرصه سیاست در دو ماه گذشته «زیان‌های جبران ناپذیری» به کشور وارد کرده است.

در این بیانیه از «اقدامات خودسرانه» لباس شخصی‌ها، حمله به خوابگاه دانشجویان و بازداشت‌های اخیر انتقاد و سئوال شده است: «چرا هیچ نهاد و مقامی پاسخگوی این اعمال نیست؟»

جمعیت اسلامی وکلای دادگستری ایران به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرده که در مواجهه با نارضایتى شهروندان، «گوش شنوا داشته، با نهایت سعه صدر و رأفت اسلامى» برخورد کنند.

این جمعیت اسلامی در پایان بیانیه خود اعلام کرده است: «بهانه‌هایى چون بیگانه هم نمى‌تواند دلیل موجهى بر لب فروبستن نسبت به مظالمى باشد که به نام دین در حق شهروندان جامعه اسلامى روا داشته مى‌شود.»

«سلامت روانی مسئولان تائید شود»
در پیوند با این گزارش، بیش از ۱۲۰ پزشک و استاد دانشگاه نیز امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای به رفتا‌رهای «ناشایست و خشن» با معترضین به نتیجه انتخابات اعتراض کرده و خواستار شناسایی و محاکمه عاملان و آمران «فجایع» اخیر شده‌اند.

در این بیانیه آمده که رفتار مسئولان و برخی از افراد و گروه‌های غیر رسمی در حوادث اخیر «سبب توهین به حرمت منتقدان و معترضان» شده است.

پزشکان همچنین خواستار توقف «اخذ اعتراف در شرایط غیر عادی روانی و جسمی» از زندانیان و پخش نشدن این اعتراف‌ها از طریق تلویزیون شده‌اند

این پزشکان از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند: «از این پس در بررسی صلاحیت افرادی که عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی کشور خواهند شد، لازم است سلامت روانی آنها توسط یک کمیته آگاه و مورد تائید جامعه پزشکی مدنظر قرار گیرد.»

بنابر اعلام این پزشکان، مجموعه این رفتار‌ها در ماه‌های اخیر در بسیاری از موارد «آسیب‌های جسمانی و روانی» شهروندان را در پی داشته و «سلامت مردم» را در خطر انداخته است.

امضاکنندگان این بیانیه افزوده‌اند که به سبب دانش خود در حوزه پزشکی، به شدت نگران لطماتی هستند که به سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی شهروندان و جامعه وارد می‌شود.

این پزشکان با اظهار «ناخشنودی» از آنچه که در حوادث پس از انتخابات رخ داده است، با خانواده‌های کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان این حوادث ابراز «همدردی» کرده‌اند.

«از این پس در بررسی صلاحیت افرادی که عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی کشور خواهند شد، لازم است سلامت روانی آنها توسط یک کمیته آگاه و مورد تائید جامعه پزشکی مدنظر قرار گیرد»

در این بیانیه همچنین از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته شده که آمرین و عاملین این «جنایات» را شناسایی و محاکمه کنند.

آنها همچنین خواستار توقف «اخذ اعتراف در شرایط غیر عادی روانی و جسمی» از زندانیان و پخش نشدن این اعتراف‌ها از طریق تلویزیون شده‌اند.

پزشکان امضا کننده این بیانیه هشدار داده‌اند که پخش چنین اعترافاتی «آثار سو روانی بر جامعه خواهد داشت.»

آنها همچنین خواستار توقف دستگیری افراد «خوشنام و خدمتگزار و آزادی هر چه سریع‌تر زندانیان سیاسی» شده‌اند تا از این طریق به گفته آنها تنش‌ها و خشونت‌ها در ایران رفع شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در یک اقدامی ملی باید سپاه پاسداران و بسیج منحل شود. افراد آن در ارتش اقدام شوند! فرماندهان آنها و خصوصا روحانیت محاکمه شود. محاکمه می گویم یعنی هر کس در حد جنایتش تنبیه شود. البته خون از دماغ کسی نیاید. اموال آنها مصادره شود. در راس همه ی آنها خامنه ای محاکمه گردد، بنظر من نباید حتا از دماغ این جانی ترین و.... کسی که بر ایران عزیز حکومت کرده خون جاری شود. باید از عزیزانمان که مورد تعرض و تجاوز این سرسپرده گان ولایت علی قرار گرفته اند..... مورد دلجویی ملی قرار گیرند. باید برای بازسازی از روح و روان آنها سرمایه گذاری کرد. باید به آنها کمک کرد تا زندگی خوبی داشته باشند. و تکرار می کنم باید سپاه و بسیج منحل شود و در ارتش ادغام گردد. باید از کروبی نه به عنوان یک شیخ که به عنوان یک انسان ایرانی شجاع پشتبانی کرد. باید دین برای همیشه از سیاست جدا گردد. روحانیت خودش باید داوطلب چنین اقدامی گردد.
در خاتمه از دوستان تقاضا می کنم که در ویدئوی زیر برادران پیرو محمد و اسلام ناب را در فلسطین ببینند که با دخترکان شش ساله ازدواج می کنند آنها سن و سالشان بین شانزده تا سی و شش سال است.
و اما پول این ازدواج و این شب زفاف و این اغسال جنابت از کیسه ملت ایران است که خامنه ای و سپاه و شریعمتداری روزنامه ی کیهان بدانجا سرازیر کرده اند . اینها همه دستمزد حزب الله لبنان و حماس است که به بچه های ما تجاوز کرده اند. این آدرس ویدئو و عکسهاست
http://translate.google.co.uk/translate?prev=hp&hl=en&js=y&u=http://www.pi-news.net/2009/08/massenpaedophilenhochzeit-in-gaza/&sl=de&tl=fa&history_state0=

-- بدون نام ، Aug 17, 2009

بهترين روش براي مبارزه با اين جانيان خونخوار مبارزه نرم و افشاگرانه است. يعني استمرار همين دست بيانيه‌ها و اعتراضات مكرر و گسترده است. آنها از روشنگري وحشت دارند. اين ظلمت نشينان از نور مي‌ترسند. بايد با روشنگري و افشاگري در سطح ايران و جهان آنها را تنبيه و مجازات نمود. جنبش سبز فراگير ايران بايد با دفاع از حقوق همه شهروندان ايراني در آينده همه اين خاطيان را از بزرگ تا كوچك جنايتكارشان مجازات نمايد. و يا شهداي قهرمانش را كه طعمه جنايات اين ناجوانمردان شدند گرامي دارد و ياد اين شهداي ملي را پاس بدارد.درود ايرانيان به روان پاكشان باد.

-- بدون نام ، Aug 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)