تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

صادق لاریجانی؛ رئیس جدید قوه قضائیه

آیت‌الله علی خامنه‌ای طی حکمی صادق آملی لاریجانی را به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه ایران منصوب کرد.

در این حکم که امروز شنبه در وب‌سایت اطلاع‌رسانی رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده، از آقای لاریجانی به عنوان یکی «از برجستگان علمی حوزه‌ علمیه‌ قم و برخوردار از روحیه‌ و توان نوآوری و ابتکار» یاد شده است.

انتصاب آقای لاریجانی با استناد به اصل ۱۵۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

رئیس قوه قضائیه برای دوره‌ای پنج ساله از سوی رهبر جمهوری اسلامی انتخاب می‌شود که قابل تمدید است.

۱۰ سال پیش از این، آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی جایگزین محمد یزدی عضو فعلی فقهای شورای نگهبان شد.

آقای خامنه‌ای در حکم خود اظهار امیدواری کرده که رئیس جدید قوه قضائیه ایران «با توجه به فراهم آمدن بسیاری از زیرساخت‌های لازم و با تکیه بر صلاحیت‌های علمی و عملی، دوران شکوفائی» داشته باشد.

پیش‌تر قرار بود مراسم معارفه و تودیع رئیس جدید و فعلی قوه قضائیه امروز شنبه برگزار شود که بنا به دلایلی که تاکنون اعلام نشده است، این مراسم به تعویق افتاد.


صادق لاریجانی

برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که مراسم تودیع آقای شاهرودی دوشنبه همین هفته برگزار خواهد شد.

صادق لاریجانی متولد ۱۳۳۹ نجف عراق و از اعضای فقهای شورای نگهبان است.

او یکی از پنج برادر لاریجانی است.

برادران وی محمدجواد ‏لاریجانی (از تئوریسین‌های برجسته جناح محافظه‌کار، رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی- دکترای فیزیک)، علی لاریجانی (رئیس فعلی مجلس هشتم- دکترای فلسفه ‏غرب)، باقر لاریجانی (رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران- فوق تخصص داخلی) و فاضل لاریجانی (وابسته فرهنگی ‏ایران در کانادا- دکترا در سیاستگذاری علمی) هستند که پس از انقلاب در سیاست نقش‌های زیادی ایفا کرده‌اند.

صادق لاریجانی از ‏اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در دوره سوم‌ و چهار از استان‌ مازندران بود.

لاریجانی پنجمین رئیس قوه قضائیه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

پیش از او این آیت‌الله محمد حسینی بهشتی، آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشتند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یک حاجی عقب افتاده دیگر بنام «حاج صادق آملی»، رئیس جدید قوه قضائیه نظام فاسد اسلامی شد. کسی که حکمش را از حاج علی می گیرد که منشاً همه فتنه ها و دزدی ها و جنایات است نمی تواند شخصی مفید برای جامعه ایرانی باشد. وجود حاج علی در این مقام زیر علامت سئوال است و مردم ایران او را بی لیاقت و بی کفایت و بی صلاحیت می دانند! بنابراین حکم این مستبد و جنایتکار باطل است و تو نیز حاج صادق باطل می باشی.
جمعیت باطل شدگان نظام منفور اسلامی،

-- Batel shodegan Eslami ، Aug 15, 2009

آدم قحط بود يك تخم انگليس آوردند

-- بدون نام ، Aug 15, 2009

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی که ریاست خودرا برخرابه های آقای یزدی بنا نمود اینگونه از آب درآمد که در مصاحبه اخیرخود گفته دربازداشتگهای زیر نظر قوه قضائیه؟اعمال خلاف صورت نگرفته است .معلوم نیست درریاست اسمی آقای صادق لاریجانی چه بر سر این قوه بیاید خداعاقبت این ملت راختم بخیر کند .

-- ابراهیم ملکی ، Aug 15, 2009

شاهرودی ویرانه را تحمویل گرفت و قتلگاه تحویل داد. این یکی که قتلگاه را تحویل گرفته چه می خواهد تحویل بدهد؟!

-- بدون نام ، Aug 15, 2009

شما آخوند های مفت خور که روزی لقمه نانی و جگر و دل و قلوه و کله پاچه و دنبلان مکروح را از جیب ملت بابت خمس و ذکات میل می فرمودید و در ازای آن روضه های فریبکارانه می خواندید، به خاطر حرس و ولع پایان ناپذیر به چه روزی افتادید! نه برای خود آبرویی بجا گذاشتید و نه برای اسلام ناب محمدی. تبریکات صمیمانه ما ایرانیان را برای این بی آبرویی جبران ناپذیر به پذیرید.
بی آبرویان اسلامی،

-- Bi Aberoyan Eslami ، Aug 15, 2009

سلام به نویسنده این مقاله،

نمیدانم چرا این برادرها همه دکترا در این همه رشته مختلف دارند. از کدام دانشگاه گرفتند و با چه شرایطی؟ آیا مصلحت علمی‌ آقایان از جانب رهبر در محیط علمی‌ دانشگاه‌های کشور قبول شده است؟ آیا آقایان دکترای تقلبی از اروپا گرفته اند؟؟؟؟؟

در ضمن فوق تخصص در داخلی‌ وجود ندارد و رشته اینترنال مدیسین یک رشت پایه‌ای و اساس پزشکی‌ است که مثلا رشته اندکرینلژی (قدد) رشته زیر تخصصی آن است. اگر در نوشته خود بیشتر دقت کنید، ارزش علمی‌ آقایان کمی‌ بیشتر به اساس و ماهیت ضد علمی‌ آقایان نزدیک میشود.

در ضمن برای تحصیل دکترا باید یک تز دکترات دانشگاهی‌ بر اساس پژوهش فرد در مینیمم ۴ سال نوشته و در حضور عام در یک جلسه علمی‌ از آن دفاع شود. مخالفین میتوانند اساس آن تز را به زیر بکشند و نویسنده تز باید در یک آزادی آکادمیک از آن دفاع کند. آیا آقایان از تز‌های نوشته نشده خود با دلیل و منطق دفاع کردند و یا برادران بسیج با باتون و پنجه بوکس بر موتور جهل و تعصب، پدر مخالفین را به دستشان داده اند؟؟؟؟

یک پزشک متخصص و دارای دکترات در هلند

-- بدون نام ، Aug 15, 2009

ای آقا این هلند خودش همه دانشگاههاش فقط کافیه ثبت نام کنی بعد دو ترم یک دکترای پزشکی بهت میدن میری طبابت میکنی. دیگه این همه شرح و بسط نداره که آقای من. هر چند تا هم که بخواهی آدم میتونی بفرستی اون دنیا. نظر به همون آموخته های گهربار میگما. من خودم چند بار سعی کرده شدم که فرستاده بشم اونور از طرف همکارهای شما یا بلکه هم خود شما- اسم نذاشتین که قربونتون برم- بعد ولی سماجت کردم نرفتم. دیگه شما نفرمایین این عرایض رو جلوی ما. شما اگه بلدی یک جور دیگه به این برادران همیشه در صحنه گیر بده. ولله من خاطر شما اطبا رو خصوصاً هلندی خیلی می خوام. آره...

-- مریض دردمند رنجور ، Aug 16, 2009

و لا تق تقونو و لا لق لقون می‌‌فرماید به دانشگاه‌ها یی که این اخوی‌ها تحصیل کرده‌اند نروید زیرا تخم لق دو زردهٔ می‌‌گذارید!

-- ستاره ، Aug 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)